Конспект заняття з природи для дітей молодшої групи.з
Тема: Завітав у гості Вітерець.
Мета: Продовжувати знайомити дітей з ознаками осені: дощ, листопад, вітер; впізнавати та називати листя трьох видів дерев; групувати предмети за кольором; називати овочі та фрукти; закріплювати вміння орієнтуватись у просторі: «вгорі», «внизу». Продовжувати працювати над формуванням культурно-гігієнічних навичок (дотримання алгоритму миття рук); розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовне дихання, зв’язне мовлення; виховувати спостережливість, допитливість, емоційне позитивне ставлення до природи.
Матеріал: стаканчики з трубочками; матеріал до дидактичних ігор «Де чий листочок», «Кольорова парасолька», «У саду чи на городі», «Миємо ручки», ватман, готові форми: хмарка, сонечко, дерево, травичка, листочки, гриби.
Хід заняття:
Вихователь: Дорого ранку, діти! Які ви гарненькі і чепурненькі, подивімося один на одного і привітаймося. Діти, погляньте скільки гостей до нас завітало сьогодні. В народі кажуть: «Добрий гість завжди в радість». Ми завжди раді гостям. Тож давайте їх привітаємо:
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На заняття сьогодні вас.
Вихователь: Сьогодні ми з вами поговоримо про чудову красуню, а хто це ви відгадаєте.
У садках, лісах блукає
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Вихователь: Так, вже пора року осінь. Як змінилася погода восени? Як гріє сонечко? Яког кольору хмарки? А коли хмарки «плачуть», то що буває? А яким став вітер?
(Шум вітру. Забігає вітерець)
Вітерець: Який я радий вас всіх бачити. Я – Вітерець, по землі гуляю та всіх вітром обдуваю.
Вихователь: А ми теж вміємо створювати вітер (вправа на дихання) .
Вітерець (зажурено): Я тут політав по лісах, парках, перемішав усі листочки. Допоможіть мені розрізнити їх.
Вихователь: Не сумуй Вітерець, звичайно ми з дітками тобі допоможемо.
Дидактична гра: «Де чий листочок?»
(Мета: закріплювати з дітьми назви дерев та розрізняти їх за листочками).
Вітерець: А ще я люблю пустувати з хмарками і розпочинати дощик.
Вихователь: А ми не боїмося дощику, ми вміємо створювати веселий настрій і дощик у нас теж веселий та кольоровий.
Фізкультхвилинка «Дощик»
Вихователь: Малята, давайте покажемо, як капає дощик – легенько постукаємо пальчиком по долоні). Дощ помалу полива
Крап-крап-крап,
Крап-крап-крап. (оплеск на кожний «крап»)
Швидше дощик припускай.
(швидше стукаємо пальчиком по долоні)
Крап-крап-крап, крап-крап-крап.
(швидші оплески долоні)
Парасольку розкривай, від дощику себе сховай.
(руки вгору, в сторони «розкрили парасольки»)
Дидактична гра: «Кольорові парасольки»
Мета: вчити групувати предмети відповідного кольору, розвивати мовлення, зорове сприйняття.
Вихователь: І знову наш пустунець-Вітерець погуляв по садках та по городах. Перемішав усі овочі та фрукти. Давайте разом посортуємо їх по поличках.
Дидактична гра: «У саду чи на городі?»
Мета: вчити дітей називати та розрізняти овочі та фрукти.
Вітерець: Я ось був літав, літав та зустрів щось таке незрозуміле (показує муляж мікроба).
Бесіда з дітьми: «Де живуть мікроби?» (закріплюємо алгоритм миття рук)
Дидактична гра: «Миємо ручки»
Вихователь: А на згадку про наше знайомство з Вітерцем ми виготовимо подарунок. (колективна робота дітей)
Прощання.