Заняття з економіки
ТЕМА: «Економічна валюта»
МЕТА: Продовжувати знайомити дітей з економічними поняттями
«гроші», «ціна». Називати грошову монету – копійку. Продовжувати формувати вміння співвідносити товар з певною кількістю грошей – гривні з копійками. Вміти розкладати число на два менших. На прикладі казкової героїні показати, як можна раціонально витрачати гроші, щоб отримати прибуток.
Активізувати у мові дітей вживання слів: «ціна», «гроші», «гривня», «копійка», «товар». Розвивати пам'ять, мислення, кмітливість. Виховувати бажання працювати, викликати інтерес до світу економіки.
МАТЕРІАЛИ: «Гаманці з грішми», фланелеграф до казки К. Чуковського «Муха – Цокотуха», картки з зображенням продуктів; фішки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ВСТУП
Організаційний момент.
Вступне слово:
-
Діти, ви полюбляєте святкувати Дні народження? Сьогодні у нас теж буде незвичайне заняття, на якому я запрошую вас на День народження. Відгадайте, у кого воно буде?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
-
Читання казки К.Чуковського «Муха-Цокотуца» від слів «Муха, Муха – Цокотуха…» до «…може незугарні в мене іменини».
-
Що купила Муха? (самовар)
-
Чому Вона купила самовар? (бо в неї день народження)
-
Для чого потрібен самовар? (кип’ятити воду для чаю)
-
Муха ще купила пачку чаю, цукор, цукерки та торт.
-
А зараз ми взнаємо, які гроші платила Муха за товар.
-
Робота з монетами.
Вихователь:
-
На минулому занятті ми взнали про які гроші? (гривні) Гривні зроблені з паперу. Гроші, які зроблені з паперу, називають купюрами. А які гроші знайшла Муха? (копійку). Копійки зроблені з заліза. Гроші, які зроблені з заліза називають монетами.
-
Давайте ми з вами роздивимося, які бувають монети? ( В 1 копійку, 2 копійки, 5 копійок)
-
Покажіть монету в 1 копійку, 2, 5. Ще раз покажіть 2 копійки, 5, 1.
-
Скажіть, яких копійок не вистачає? (3 і 4 копійки)
-
Згадайте, як по-іншому можна зробити 2 копійки? (1+1)
-
У випадку, коли нема монети у 3 копійки, ми можемо скласти монети в 2 та 1 копійку. А 4 копійки скласти з двох монет у 2 та 2 копійки.
-
Робота з картками.
Вихователь:
-
Подивіться на картку і скажіть, який товар придбала Муха? (Чай, цукор, цукерки, торт)
-
У Мухи крім копійок ще були і гривні. Тому будьте уважними, які гроші платила Муха. Чай коштує 1 гривню. Покладіть під картинкою з чаєм 1 гривню.
-
Цукор коштує 2 гривні 1 копійку. За цукерки Муха заплатила 3гривні 2 копійки. Давайте згадаємо буває купюра в 3 гривні? Як зробити 3 гривні? (2+1).За торт Муха заплатила 5 гривень 5 копійок. Як іншими гривнями і копійками скласти 5 гривень 5 копійок?
-
Молодці, діти. Ви правильно добирали гроші, щоб купувати товар. А зараз відпочинемо і я запрошую вас на фізкультхвилинку.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Муха полем йшла
Раз-два, раз-два
(Діти крокують на місці)
Муха грошика знайшла
Раз-два, раз-два
(Діти присідають)
Нахилилась, покрутилась
Раз-два, раз-два
(Діти нахиляються і крутяться навколо себе)
І до нас прийшла
Раз-два, раз-два
(Діти крокують на місці)
-
Гра «Збудуємо кафе»
Вихователь:
-
Гості на святі запропонували Мусі-Цокотусі збудувати кафе у лісі. Підкажіть, що для цього потрібно?
-
завезти будівельний матеріал;
-
Який ви знаєте будівельний матеріал? (Діти називають будівельні матеріали і отримують за відповіді фішки.)
-
зробити освітлення у приміщенні;
-
Що необхідно придбати для освітлення?
-
купити меблі;
-
Які меблі ви запропонуєте для кафе?
-
купити посуд;
-
Який посуд необхідно придбати для кафе?
-
придбати продукти;
-
Які продукти ви запропонуєте для кафе?
-
Ми збудували кафе для Мухи-Цокотухи, але йому не вистачає назви. Як краще назвати кафе? (Діти пропонують назви)
ІІІ. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
-
Діти, ви добре працювали на занятті.
-
Скажіть, якими грішми можна розплачуватися за товар?
-
Що ми збудували для Мухи-Цокотухи?
-
Що вам найбільше сподобалося на занятті?
-
А зараз ви подивитеся мультфільм про Муху-Цокотуху, де дізнаєтеся, яка пригода сталася з нею на іменинах.
Заняття з економіки
ТЕМА: «Автобусна реклама»
МЕТА: роз’яснити дітям значення реклами – інформації про товари та
послуги. Вчити дітей створювати рекламу, яка привертає увагу
людей.
Під час заняття спиратися на досвід та знання вихованців з
економіки та оточуючого світу.
Активізувати словник дітей словами «реклама», «інформація», «бігборд».
Організувати виставку з дитячих поробок «Салон дитячих автобусів».
В сюжетно-рольовій грі «Автобус» вчити дітей розраховуватися за проїзд «гривнями».
Розвивати пам'ять, мислення, словник, мову.
Виховувати інтерес до інформації з реклами, вміти аналізувати її зміст. Виховувати пошану до будь-якої професії; дбайливе ставлення до речей.
МАТЕРІАЛИ: дитячий велосипед, автобус для сюжетно-рольової гри, заготовка площинного автобусу, фломастери, картинки з зображенням автобусів, «гаманець з грішми».
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ВСТУП
Організаційний момент.
Вступне слово.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
-
«Знайомство з рекламою»
(Стук у двері.)
Вихователь:
- Діти, до нас хтось завітав. Хто вгадав нашого гостя? Так, це Гном-Економ прийшов до нас на заняття. Він щось приніс і хоче про щось розповісти.
Гном-Економ:
-
Я вітаю всіх дітей і хочу запитати, як називається транспорт, який я тримаю у руках? Так, це велосипед. Він маленький, тому що зроблений для дітей. Велосипед легко рухається, на ньому є сигнал звуку, щоб попередити про наближення транспорту. У нього світять фари, що допоможе їхати ввечері і освітлювати дорогу. Є місце для сумки та пляшки з водою. На ньому можна їхати сидячи, а не стоячи як на самокаті. Він такий яскравий, що хочеться на ньому їхати далеко і швидко. Велосипед допоможе доїхати до дитячого садка. Ви б хотіли придбати такий велосипед? (Так)
Вихователь:
-
Діти, вам хочеться придбати велосипед, тому що Гном-Економ не просто розказав, а прорекламував його. Реклама – це інформація пор товари та послуги. Вона привертає до себе увагу людей, щоб вони хотіли придбати товар.
-
А ви чули рекламу? Де? (по телевізору, радіо, в газетах, журналах, на плакатах).
-
А чи знаєте ви, що великі плакати називають бігбордами. Рекламу на бігбордах роблять великою, яскравою, щоб приваблювала увагу людей.
-
Реклами створюють для дорослих та дітей. Скажіть, які дитячі реклами ви знаєте? (реклама напоїв, солодощів, ліків для дітей, іграшок).
-
Згадайте, а що сьогодні рекламував Гном-Економ? (Велосипед)
-
Як ви вважаєте, це реклама для дітей чи дорослих? Чому? (Реклама для дітей, тому що велосипед дитячий.)
-
Що Гном-Економ казав про велосипед? (розповідь дітей)
-
Я бачу, що ви хочете придбати такий велосипед. А що треба робити, щоб речі довше прослужили людині? (Берегти)
-
Скажіть, а чи завжди можна доїхати велосипедом до дитячого садка? Чому ні? (Якщо дитина живе дуже далеко, можуть втомитися ноги. Не зручно їхати під дощем. Зовсім не можна їхати взимку по снігу.)
-
Яким транспортом краще добиратися дітям до дитячого садка, якщо вони живуть в інших селах? (Автобусом)
-
Давайте розкажемо Гному-Економу, яким повинен бути автобус для дошкільнят. (Повинен бути маленький, з м’якими яскравими кріслами. Зовні розмальований, щоб всі знали, що це автобус дитсадка.)
2. Практична діяльність дітей
Гном-Економ:
-
Діти, я уважно вислухав, яким повинен бути дитячий автобус. А зараз я пропоную вам роздивитися картинки, на яких зображені автобуси для дітей.
-
У мене є заготовки автобусів, але майстри не знають, як його розмалювати. Ви допоможете? (діти розмальовують автобус)
- Діти, ви добре попрацювали і у вас вийшли гарні автобуси. А зараз ми з вами влаштуємо виставку «Салон автобусів», де ви буде рекламувати свій автобус. (розповіді дітей)
3. Рухлива гра «Автобус»
Вихователь:
-
Діти, ви а зараз я запрошую вас пограти в гру «Автобус». Спочатку нам треба визначити зупинки автобусу і назвати їх («Дитячий садок», «Магазин», «Школа», «Лікарня», «Ринок»). Потім необхідно обрати водія. І хочу попередити, що проїзд коштую 1 гривню. Якщо у вас більше 1 гривні, то водій вам дасть здачу. Входячи до автобуса пасажир повинен попередити водія, до якої зупинки він їде.
(Гра дітей. Вихователь контролює вихід «пасажирів» на зупинках та оплату проїзду.)
ІІІ. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
-
Хто приходив до нас на заняття?
-
Що ви дізналися про рекламу?
-
Чи хотіли б ви мати дитячий автобус у дитсадку?
-
Що вам найбільше сподобалося на занятті?