Виховання вищих моральних почуттів засобами народної педагогіки. Пропоную вам до перегляду презентацію
Рідна мова як засіб народної педагогіки в моральному вихованніНавчання дітей на думку багатьох педагогів має відбуватися в дошкільному віці, саме рідною мовою. В цей час дитина розвивається, формується і засвоює елементи народної культури, і перш за все шляхом пізнання рідної мови. Рідна мова – це найкоротший, найефективніший шлях до самопізнання власної душі. А навчання чужою мовою, затримує природний розвиток сил і здібностей і є некорисна для розвитку дітей і народу.
Ефективним засобом у виховному процесі є фольклор. Саме з казок , оповідання, небилиці, прислів’я та приказки, діти дізнаються багато корисної інформації яка сприяє на формування моральних цінностей. Фольклор, як результат духовної праці багатьох віків, є надзвичайно цінним культурним надбанням українського народу.
Важливе значення у моральному вихованні відіграють батьки з яких дитина бере приклад і старається стати схожою на них. Батьки повинні піклуватися і дбати про своїх дітей, бачити в них особистість. Тоді й діти шануватимуть і піклуватимуться про своїх батьків. Батькам потрібно виховувати у дітей бажання спілкуватися з бабусями та дідусями, рідними та близькими. Важливим засобом спілкування може стати усна народна творчість, народні традиції, звичаї та обряди. Добрі ті стосунки між батьками та дітьми, які ґрунтуються на взаємній чесності, доброзичливості, щирості та порядності. Батьки повинні вміти вислухати, розуміти один одного, бути доброзичливими, взаємоповажними.
Іграшка є засобом передавання культурного досвіду народу від покоління до покоління. Використання народної іграшки забезпечує художній розвиток. Граючись нею, здійснює зорове та сенсорне сприйняття. Іграшка створена для розвитку дітей її предмет культури має освітнє і виховне значення лише тоді, коли використовується за призначенням. Дитина повинна розуміти іграшку, хотіти з нею творчо діяти. Щоб іграшка, як і гра, була супутником дитинства, людство весь час удосконалює її.
Одним з ефективних засобів морального виховання є гра, оскільки вона відповідає потребам та інтересам дітей, сприяє вияву їхньої самостійності, ініціативи, творчості, імпровізації, перевірці себе. У грі дитина активно пізнає навколишній світ, стосунки між людьми, правила і норми поведінки, себе, свої можливості, усвідомлює свої зв'язки з іншими.