Заняття з елементами тренінгу для педагогів "Добро починається з тебе"

Про матеріал
Викладено методику проведення інтерактивного заняття з елементами тренінгу для педагогів «Добро починається з тебе» мета якого - формування міжособистісних умінь толерантної взаємодії та навичок психолого-педагогічного спілкування. Інтерактивне заняття спрямоване на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, активізацію їх творчого потенціалу та розвиток педагогічної майстерності. Основне призначення заняття – мотивація педагогів до особистісного та професійного розвитку, самовдосконалення, що є обов’язковою умовою реалізації підходу в сучасній освіті.
Перегляд файлу

ЗапорізькА обласнА державнА адміністраціЯ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЗАПОРІЗЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

інтерактивного заняття з елементами тренінгу для педагогів

 

«Добро починається з тебе»

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

Методична розробка інтерактивного заняття з елементами тренінгу для педагогів. Підготувала Сєргєєва О.А. – соціальний педагог ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» – 2018

 

 

Викладено методику проведення інтерактивного заняття з елементами тренінгу для педагогів «Добро починається з тебе» мета якого - формування міжособистісних умінь толерантної взаємодії та навичок психолого-педагогічного спілкування.

Інтерактивне заняття спрямоване на удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, активізацію їх творчого потенціалу та розвиток педагогічної майстерності.

Основне призначення заняття – мотивація педагогів до особистісного та професійного розвитку, самовдосконалення, що є обов’язковою умовою реалізації компетентнісного підходу в сучасній освіті/

 

 

 

 

 

Для викладачів та майстрів виробничого навчання професійно технічних навчальних закладів.

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні методичної комісії (протокол № ___ від ____________ 20____ р.)

 

Голова методичної комісії   ______________    О.А.Кулинич

Інтерактивне заняття з елементами тренінгу для педагогів

 

«Добро починається з тебе»

 

Мета:

  •              учити нести добро іншим через добрі справи;
  •              формувати ціннісне ставлення до себе і до людей;
  •              формувати уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди;
  •              формувати моральні якості: чуйність, милосердя, доброту, чесність, доброту, співпереживання, толерантність, правдивість, справедливість, повагу до особистості, людяність.
  •              дати можливість учасникам тренінгу усвідомити, що добро потрібне кожній людині.

 

Обладнання:

Проектор з екраном; плакати: очікування, скринька доброти; презентації № 1, № 2; відеоролик; музичний супровід; плакати для рефлексії: валіза, м’ясорубка, кошик для сміття; для кожного учасника тренінгу: папір А4, бейджики, паперовий метелик, кольорові стікери, ручка; ватман А1 – 3шт.; кольорові олівці – 3 уп., фломастери 3 уп.

 

Хід заходу:

 

І. Вступ.

(Презентація № 1.)

 

Соціальний педагог:

Шановні колеги!

Кожний з нас усвідомлює, що добро потрібне кожній людині.

Ось і сьогодні, наше інтерактивне заняття буде сприяти формуванню активної життєвої позиції, людяності, чесності, доброти і милосердя.

Ми з Вами знаємо, що милосердя й доброта — це два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково щоб це бута матеріальна допомога, інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.

Складаючи казки, люди завжди вірили в добро, в перемогу справедливості, у щастя…

Та куди ж поділась ця віра? Чому залишилося тільки зневірення? Можливо, потрібно робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, увесь світ?!

Тема нашого інтерактивного заняття «Добро починається з тебе».

 

ІІ. Основна частина.

(Презентація № 2)

 

— У наш час, коли дедалі більше зла панує на землі, надходить багато негативної інформації, коли люди озлоблюються одне на одного, забуваючи про добро, про те приємне, що можна зробити одне одному.

Та, перед тим, як зробити приємне одне одному, я пропоную спочатку зробити приємне собі.

 

Знайомство.

 

Вправа, якою ми розпочнемо - «Гімн імені».

Мета: розвивати навички самопредставлення; формувати позитивну самооцінку.

 

Хід вправи.

— На розданих аркушах паперу запишіть своє ім’я. Придумайте слова, які дуже добре характеризують Вас як особистість. Умова! Слова повинні починатись з першої літери вашого імені. Запишіть ці слова поряд з Вашим іменем і прикріпіть собі на одяг (бейджик). Наприклад: Олена — особистість, організована, обдарована.

(Учасники виконують запропоноване.)

Соціальний педагог:

Перед тим, як перейти до наступної справи, згадаємо правила, яких ми будемо дотримуватись протягом тренінгу.

 

ПРАВИЛА:

  •                   пунктуальність (без запізнень);
  •                   відключити мобільні телефони;
  •                   піднятої руки;
  •                   один каже - всі слухають;
  •                   тут і зараз;
  •                   конфіденційність.

 

ВХІДНЕ ОПИТУВАННЯ

 

Напишіть, будь ласка, на стікерах, що Ви очікуєте від тренінгу.

 

Соціальний педагог:

А зараз продовжимо робити приємності одне одному.

 

Вправа «Скринька доброти».

Будемо формувати усвідомлення життєвих цінностей, як основи бачення власної життєвої перспективи.

Хід вправи.

Існує проста істина. Від добрих справ ми почуваємося щасливими. Зараз я прошу кожного з Вас подумати лише про одну гарну справу, яку здатні зробити найближчим часом, для того, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ трішечки став кращим.

Запишіть назву справи на цих чарівних метеликах, що лежать у вас на столах.

Прикріпіть стікери на плакат «Скринька доброти ».

(Учасники виконують запропоноване.)

 

— Зберемо всі наші думки у скриньку і назвемо її «Скринькою доброти».

Доброта — це позитивне ставлення до навколишнього світу. Ця категорія містить й інші абстрактні поняття. Деякі зараз ми спробуємо відгадати.

Я пропоную вам вправу «Три важливі слова».

 

Вправа «Три важливих слова»

Кожній команді пропоную зашифрувати в малюнках слова: «любов», «турбота», «дружба».

(Учасники працюють у командах.)

Команди презентують свої малюнки.

 

Чи завжди сучасна людина готова піклуватися, любити, дружити? Поміркуймо та обговорімо.

 

 

 

Наступна вправа – «Чи згодні Ви з автором цитат?» (робота в гупах).

 

— Для обговорення, пропоную Вам бланки з висловлюваннями видатних людей про добро.

Об’єднавшись у трійки, ознайомтеся з висловлюваннями та підготуйте відповіді на питання: «Чи згодні ви з автором? Чому? Якщо не згодні, то чому?».

 

  •            «Добра людина не та людина, яка вміє робити добро, а та, яка не вміє чинити зла». (В. О. Ключевський)

 

 

  •            «Добро не лежить на дорозі, його випадково не підбереш. Добра людина у людини вчиться». (Ч. Айтматов)

 

 

 

  •            «Раз добром нагріте серце — вік не охолоне». (Т. Шевченко)

 

 

ІІІ. Заключна частина.

 

Вправа «Побажай добра собі та всім».

 

Шановні колеги!

Памятаймо, що людина живе лише один раз, тому кожному з нас потрібно залишити добрий слід на згадку про себе. Адже, творити добро – це означає бути щасливим.

Перегляд відеоролика «Віддаючи, ми отримуємо більше».

https://www.youtube.com/watch?v=ZfrQpz5Oi2w

 

Запрошую всіх в коло та одне одному добра та щастя.

Отже, я бажаю собі та Вам усім щастя. По колу бажайте собі та одне одному добра, продовжуючи твердження «Я бажаю собі та всім Вам...».

РЕФЛЕКСІЯ.

 

ФОРМУЮЧЕ ОЦІНЮВАННЯ (вихідне)

Чи здійснились Ваші очікування?

Чи сподобалось вам приймати участь у тренінгу?

Чи задоволені ви своїм результатом роботи в команді?

Прийняли б участь у тренінгу ще раз?

Як ви поступите з новою для себе інформацією?

  • стане в нагоді в подальшому;
  • перероблю;
  • інше.

 

 

Завершуючи заняття, хочу нагадати що всі ми живемо на планеті Земля і носимо імя Людина! Тож, даруймо добро! Адже, добро там, де ми!!!

 

Добро – це казка, добро – це як свято,

А зло – це бездушність й злиденність душі.

Тож, будьмо багаті, і будьмо добріші,

І зло переможемо ми на Землі!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
4 травня 2019
Переглядів
1021
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку