Заняття з елементами тренінгу для старшокласників "Шлях до себе"

Про матеріал
Метою даного заняття є розширення можливостей особистості у напрямку особистісного зростання та самопізнання; усвідомлення та розвиток особистісних якостей.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для старшокласників «Шлях до себе»

Мета заняття: розширити можливості особистості у напрямку особистісного зростання та самопізнання; усвідомлення та розвиток особистісних якостей.

Хід заняття

Соціальний педагог. Вітаю вас на нашому занятті, на яке ви завітали. Мені дуже приємно бачити Ваші щирі, добрі та ласкаві усмішки. Ви всі дуже гарні та різні. Подивіться один на одного, уважно зазирніть на того хто сидить поряд. Можливо він дечим схожий на вас, але зовсім інший. Подумайте і скажіть, чим ви відрізняєтесь.

«Я» – багато це чи мало!? Насправді кожне наше «Я» – це цілий та багатогранний світ, це яскрава сонячна система, це маленьке зоряне небо, «хаос» почуттів і думок, можливостей і вчинків.

Отже, під час нашого заняття ви зможете краще пізнати як себе, так і ваших однокласників, а зробимо ми це за допомогою різних  вправ та ігор. Отже, розпочнемо.

Вправа «Вірші про себе»

Мета: створення комфортної атмосфери, формування позитивної самооцінки, почуття власної гідності, усвідомленню свого творчого потенціалу.

Соціальний педагог пропонує  дописати готові форми «Вірша про себе», для цього кожен учасник отримує готовий бланк.

Вірш про себе

Я______________________________________________________

( ваші 2 найяскравіші риси)

Я хочу_________________________________________________

( реальне бажання)

Я знаю ________________________________________________

( істина, у якій ви впевнені)

Я мрію ________________________________________________

( те, про що ви мрієте)

Я намагаюся ___________________________________________

(те, до чого ви справді докладаєте зусиль)

Я______________________________________________________

( 1-го рядка вірша)

Вправа «Твоя чашка»

Мета: сприяти розумінню себе та інших людей.

Соціальний педагог. Уявіть, що ви йдете і бачите перед собою чашку, яка вона, опишіть її: брудна чи чиста; її колір; матеріал з чого зроблена; міцна чи тендітна. Запишіть своє бачення.

Обговорення:

Опис чашки психологи пов'язують зі сприйняттям людиною самої себе, із самооцінкою, ставленням до себе. Наприклад, чиста чашка – це сприйняття себе як позитивної людини, брудна – критичне ставлення до себе.

Колір чашки теж дає певну інформацію. Світлий колір чашки (рожева, біла, блакитна і т.д.) пов'язаний з високою  моральністю. Червоний – з активністю, зелений – з прагненням до лідерства, синій – із замкнутістю, фіолетовий – з емоційністю та схильністю до мистецтва.

Крихкий матеріал, з якого зроблена чашка, говорить про невпевненість людини. Дорога антикварна чашка свідчить про високу самооцінку.

Притча “Чашка кави”

Група випускників престижного вишу, які зробили чудову кар’єру, прийшли в гості до свого старого викладача-професора. Під час візиту розмова зайшла про роботу: випускники скаржилися на численні труднощі й життєві проблеми.

Запропонувавши своїм гостям каву, професор пішов на кухню і повернувся з кавником і підносом, заставленим різними чашками: порцеляновими, скляними, пластиковими, кришталевими. Одні були прості, інші дорогі.

Коли випускники розібрали чашки, професор сказав:

– Зверніть увагу, що всі красиві чашки розібрали, тоді як прості і дешеві залишилися. І хоча це нормально для вас – хотіти тільки кращого для себе, але це і є джерелом ваших проблем та стресів. Зрозумійте, що чашка сама по собі не робить каву кращою. Найчастіше вона просто дорожче, але іноді навіть приховує те, що ми п’ємо. Насправді, все, що ви хотіли, була просто кава, а не чашка. Але ви свідомо вибрали кращі чашки, а потім роздивлялися, кому яка чашка дісталася.

А тепер подумайте: життя – це кава, а робота, гроші, положення, суспільство – це чашки. Це всього лише інструменти для підтримки і змісту Життя. Те, яку чашку ми маємо, не визначає і не змінює якості нашого Життя. Іноді, концентруючись лише на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком самої кави.

Найбільш щасливі люди – це не ті, які мають все найкраще, а ті, які беруть все найкраще з того, що мають.

Вправа «Карта доріг мого життя»

Інструкція. Що старші ми стаємо, то впевненіше маємо керувати власним життям і шукати шляхи його організації. Я хочу дати можливість подумати про шлях, яким ви дотепер мандрували. Після того ми можемо також обговорити питання, розглянути труднощі і можливі шляхи їх вирішення.

Можете намалювати ваше життя як карту доріг. Намалюйте дорогу, якою ви йшли дотепер. Можливо, вона була на початку вузька, а потім ставала дедалі ширшою. Позначте найважливіші місця, які ви проходили; місця, де вивчили щось важливе, були щасливими, успішними. Намалюйте також перешкоди, місця, де ви боялися, мусили боротися, де шлях був вузький і вибоїстий.

Де ви сьогодні опинилися на дорозі вашого життя? Куди хочете дійти найближчим часом? Які місця манять вас? Внесіть ці місця на карту.

Чи зрозуміли, що я маю на увазі? Маєте 30 хвилин...

Тепер об’єднайтесь по троє і покажіть один одному ваші карти доріг, а також поясніть обрані шляхи і зазначені місця.

Загальне обговорення.

 

Вправа-асоціація «Шлях до себе»

Учасники об’єднуються у 2 команди по 10 – 12 чоловік. Соціальний педагог пропонує учасникам  вирішити яким чином можливо запобігти емоційному виснаженню, і записати на ватмані. Наприклад:

Ш – шум моря, шикарні страви, шопінг.

Л – легкість настрою, лімузин на прокат.

Я – яблучний сік та пиріг, яскраві речі.

Х – художня діяльність, хобі.

Д – дача, друзі.

О – острів, огіркова маска для обличчя.

С – солодощі, сім’я.

Е – ескімо, елегантний одяг.

Б – букет квітів, бажання.

Е – емоційний розряд.

Кожна група обравши ведучого висловлює свої варіанти відповідей, вони обговорюються.

Вправа   «Ліцензія на щастя»

Соціальний педагог звертається до учасників заняття із пропозицією написати на  виданих їм аркушах паперу те, що вони мають право робити, щоб почувати себе  щасливими, що при цьому можуть відчувати, про що думати, як поводитися. Спочатку соціальний педагог пропонує написати ім’я учасника, дату, а потім виконувати роботу.

Після завершення роботи соціальний педагог просить учасників перевернути аркуші, на яких вони писали. Там (заздалегідь) уже  зроблений напис: «ЛІЦЕНЗІЯ НА ЩАСТЯ»

Таким чином, кожен учасник отримує власну «ЛІЦЕНЗІЮ НА ЩАСТЯ».

Соціальний педагог. Я Вам всім бажаю знайти радість в собі – і вона поверне вам сонячну погоду. Посміхніться – і до Вас повернеться безтурботне дитинство. Вдихніть на повні груди – і у Вас поселиться любов та надія. Відкрийте серце Радості і той радості, що оточує Вас з усіх сторін.

І чим Ви самі радісніші, тим більше у Вас шансів допомогти іншим впоратися з їхніми негараздами, з душевним дискомфортом: а посмішка на Вашому обличчі викличе радість в серцях інших людей.

Пам’ятайте, що Ви самостійно будуєте свій настрій та власне життя!

Рефлексія заняття:

1. Що найбільше сподобалося, запам'яталося на занятті?

2. Чи потрібні, на ваш погляд, подібні заняття?

3. Як ви збираєтеся використовувати те, чого навчилися сьогодні?

Використані джерела:

1. Електронний ресурс:

 https://www.slideshare.net/mobile/ssuser662b23/ss-86871171

2.Електронний ресурс: http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/psychology/48315/

3. Електронний ресурс:

 http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-61256D0D2D6DF/list-A863690726

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку