Презентація "Організація та проведення групового тренінгу"

Про матеріал

Зміст

1. Загальне поняття про психологічний тренінг.

2. Співвідношення понять «групова психотерапія», «групова психокорекція», «навчання» і «груповий тренінг».

3. Специфічні особливості тренінгу.

4. Загальні принципи тренінгів.

5. Класифікація тренінгів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація та проведення тренінгу

Номер слайду 2

Зміст. Загальне поняття про психологічний тренінг. Співвідношення понять «групова психотерапія», «групова психокорекція», «навчання» і «груповий тренінг». Специфічні особливості тренінгу. Загальні принципи тренінгів. Класифікація тренінгів.

Номер слайду 3

І. Загальне поняття про психологічний тренінг Груповий психологічний тренінг являє собою сукупність активних методів практичної психології, які використовуються: 1) у рамках клінічної психотерапії при лікуванні неврозів, алкоголізму й ряду соматичних захворювань; 2) для роботи із психічно здоровими людьми, що мають психологічні проблеми, з метою надання їм допомоги в саморозвитку.

Номер слайду 4

Поняття “тренінг” Тренінг - використання активних групових методів практичної психології для роботи зі здоровими людьми з метою вирішення завдань по розвитку і вдосконаленню якостей, необхідних для поліпшення їх соціального буття і професійної діяльності.

Номер слайду 5

Соціально-психологічний треніг - це галузь соціальної психології, орієнтована на використання активних методів групової психологічної роботи з метою розвитку компетентності в спілкуванні.

Номер слайду 6

Загальна мета СПТ конкретизується в наступних задачах:оволодіння психологічними знаннями;формування умінь і навичок у сфері спілкування;корекція, формування і розвиток установок, необхідних для успішного спілкування;розвиток здатності адекватного і повного пізнання себе й інших людей;корекція і розвиток системи відносин особистості.

Номер слайду 7

Тренінгові групи (Т-групи) - всі спеціально створені малі групи, учасники яких (психічно здорові люди) за сприяння ведучого-психолога включаються у своєрідний досвід інтенсивного спілкування, орієнтований на надання допомоги кожному у вирішенні різноманітних психологічних проблем і у самовдосконаленні (зокрема, у розвитку самосвідомості).

Номер слайду 8

ІІ. Співвідношення понять «групова психотерапія», «груповапсихокорекція», «навчання» і «груповий тренінг». Психологічний тренінг. Психокорекція. Психотерапія. Навчання

Номер слайду 9

Відмінність від психотерапії: мета тренінгової роботи не пов’язана з лікуванням. Ведучий тренінгу орієнтований на надання психологічної допомоги (можливе застосування оздоровчих процедур), а не на лікувальний вплив. У тренінгу можуть брати участь не тільки фактично здорові люди, але й невротики й люди в прикордонних станах психіки.

Номер слайду 10

Відмінність від психокорекції: у тренінгу приділяється увага не стільки дискретним характеристикам внутрішнього світу, окремим психологічним структурам, скільки розвитку особистості в цілому. Крім того, корекція прямо пов’язана з поняттям норми психічного розвитку, на яку вона орієнтується, у той час як у деяких видах тренінгів взагалі не приймається категорія норми.

Номер слайду 11

Відмінність від навчання: у тренінгу не завжди присутній когнітивний компонент, а часом він взагалі відсутній. Ряд фахівців вважає найціннішим для учасників тренінгу одержання, насамперед, емоційного досвіду. Втім, психологічний тренінг дуже тісно поєднується з розвиваючим навчанням, що розуміється в широкому змісті слова.

Номер слайду 12

ІІІ. Специфічні особливості тренінгу:наявність більш-менш постійної групи (від 7 до 15 чоловік);певна просторова організація (найчастіше - робота в зручному ізольованому приміщенні, учасники більшу частину часу сидять у колі);визначені часові межі роботи (група періодично збирається на зустрічі або працює безупинно упродовж двох-2-5 (групи-марафони));застосування активних методів групової роботи;націленість на психологічну допомогу учасникам групи в саморозвитку, при чому така допомога виходить не тільки (а часом і не стільки) від ведучого, скільки від самих учасників;акцент на взаєминах між учасниками групи, які розвиваються й аналізуються в ситуації «тут і тепер»;об’єктивація суб’єктивних почуттів і емоцій учасників групи відносно один одного й відбувається в групі, вербалізованна рефлексія;атмосфера розкутості й свободи спілкування між учасниками, клімат психологічної безпеки;групова динаміка;дотримання ряду принципів групової роботи.

Номер слайду 13

У процесі будь-якого тренінгу можна виділити 3 стадії:2. Робоча(етап “змін”)3. Кінцева(етап “заморожування”)Початкова(етап “відтавання”)

Номер слайду 14

Тренінги за формою бувають:тренінг як своєрідна форма дресури (жорсткими маніпулятивними прийомами за допомогою позитивного підкріплення формуються потрібні паттерни поведінки, а за допомогою негативного підкріплення «стираються» шкідливі, непотрібні);тренінг як тренування (формування й відпрацьовування вмінь і навичок ефективної поведінки);тренінг як форма активного навчання (передача психологічних знань, а також розвиток деяких умінь і навичок);тренінг як метод створення умов для саморозкриття учасників і самостійного пошуку ними способів рішення власних психологічних проблем.

Номер слайду 15

IV. Загальні принципи тренінгів:принцип активності;принцип доброзичливості;принцип щирості та відвертості;принцип добровільності;принцип конфіденційності;принцип «тут і тепер»;принцип «я»;правило імені;правило «стоп»;правило 50/50;правило часу.

Номер слайду 16

V. Класифікація тренінгів Тренінги навичок Трансформаційні методи Психотерапевтичні тренінги Тренінги духовного розвитку Оздоровчо-розвиваючі тренінги

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
5197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку