Заняття з елементами тренінгу "Компетенції майбутнього"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу на батьківських зборах з урахуванням новітніх технологій. Просвітницький захід на допомогу практичному психологу та класному керівнику. Нестандартний погляд на професійну орієнтацію дітей за допомогою батьків.
Перегляд файлу

Заняття з батьками  за темою:

"Компетенції  майбутнього"

 

 

Мета: надання інформації та практикуму  батькам .

Задачі:

Обладнання: кольорові фломастери, стікери, аркуші паперу формату А3, А4 на столах; плакат «Сніговичок», сніжинки, промінці сонечка.

Очікуваний результат:

Час: 1 година 30 хвилин.

Структура тренінгового заняття

 

Види роботи

час

Ресурсне забезпечення

1

Вступ

5

 

2

Знайомство

 

 

 

Вправа «Ніхто не знає, але я дуже гарно вмію…»

10

 

3

Очікування та правила.

 

 

 

Вправа «Що я хочу дізнатися за годину спілкування?»

10

Кольорові стікери у вигляді сніжинки, маркери

 

Вправа «Визначення правил групи»

5

Промінці сонечка

4

Інформаційне повідомлення

10

Презентація,

 

Вправа «Долонька  вмінь»

15

Листи формату А4, кольорові фломастери, маркери

 

Вправа «Казочка»

20

Скринька з дрібними речами

 

Вправа «Колективний малюнок»

10

Музичний супровід

5

Завершення й зворотній зв'язок

 

 

 

Вправа «Батьківське  слово»

10

Кольорові стікери, маркери, плакат «Сніговичок»

 

 

Хід заняття.

Вступ.

Обладнання: м’які стільці, музикальна композиція.

Час: 5 хвилин

Під музичний супровід батьки займають місця в залі на стільцях, які розташовані незвичним способом, наприклад у формі півкола.

 

Знайомство.

Мета: познайомити учасників тренінгу між собою та з тренінгом.

Час: 10 хвилин.

Організаційний момент, розминка «Ніхто не знає, але я дуже гарно вмію…», знайомство батьків між собою та  з  тренером.

 

Вправа «Ніхто не знає, але я дуже гарно вмію…»

Батьки по черзі один за  одним продовжують речення тим фактом, про який ніхто не знає. 


 

Очікування та правила.

Вправа «Що я хочу дізнатися за годину спілкування?»

Мета: визначити правила групи та очікування учасників від заняття.

Обладнання: кольорові стікери у формі сніжинки.

Час: 10 хвилин.

 Батьки записують свої очікування на кольорових папірцях у вигляді сніжинок, за бажанням озвучують. По черзі кріплять на плакат очікувань. Плакат очікувань у вигляді сніговичка (додаток 1).

 

Вправа «Визначення правил групи»

Мета: визначити правила групи.

Обладнання: промінці сонечка (додаток 2).

Час: 5 хвилин.

 Батькам  поставити запитання: «Які правила групи ми обираємо?»

Відповіді записуємо на промінцях сонечка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційне повідомлення.

Мета: інформування батьків про компетенції.

Обладнання: презентація (додаток 3). Поняття про компетенції. Формула набуття компетенції.

Час: 5 хвилин.

Компетенції майбутнього.

КОМПЕТЕНЦІЯ- (від латинського competencia – коло питань, з якими людина добре обізнана, володіє знаннями і досвідом) в освіті - це інтегрований результат опанування  змістом загальної середньої освіти, який виражається в готовності учня використовувати  засвоєні знання, уміння, навички, а також способи діяльності у конкретних життєвих ситуаціях для розв’язання практичних і теоретичних задач

 

 Компетенція – не  бува одна і назавжди, їх постійно необхідно змінювати.

 На екрані ( або на листах, фото) зображення приладів з минулого те що ми використовували раніше, те що було звичайним в нашому повсякденному житті, наприклад касети відео чи аудіо, комп’ютерні дискети,  вінілові пластинки, тощо.. Багато хто з нас пам’ятає як ці речі з минулого працювали, та для ваших дітей це незнайомі речі.(5 хвилин)

Запропонувати  для перегляду один відео: https://www.youtube.com/watch?v=QqzPvwT8pm0

 «Діти спробують печатати на печатній машинці»(3 хвилини)

Обговорення побаченого. (2 хвилини)

Практична вправа «Релікти з минулого». (5-7 хвилин)

Процедура: Тренер показує зображення відео/аудіо касети та питає, що це.

Чи давно використовувався цей предмет?

Чи є такі касети вдома в учасників?

Чи використовують вони їх зараз?

Чи знають сучасні діти про його призначення?

Що прийшло на заміну таким касетам?

Далі просить навести приклади речей, які були зрозумілі 30-50 років тому й вважалися інноваційними на той час (домашній телефон, аудіо/відеомагнітофон, ескалатор у метро тощо).

 

 Якщо ми знаємо як працювало це в минулому то сьогодні ми явно програємо нашим дітям в тому як працюють стмартфони, андроїди та айфони.. зачасту навіть на 30 відсотків не користуємось можливостями сучасного телефону.

 тренер показує на екрані (або на листах фото) речі сучасного світу, які зрозумілі сучасним дітям, але не зрозумілі їхнім бабусям або навіть батькам (мікрочіп, сімкарта, смартфон, флешка, смарт-годинник/браслет тощо).

Відео: https://www.youtube.com/watch?v=D7KNcBHAd9k

Висновок: різниця полягає не лише у віці, але й в факторах, які впливають на формування людини.

 

Вправа «Долонька  вмінь»

Мета: само презентація  професійних вмінь та навичок учасників тренінгу, розвиток  невербальної комунікації, уваги, уяви.

Обладнання: листи формату А4, кольорові фломастери, маркери.

Час: 15  хвилин.

 Згуртувати батьків у 6 команд.

Завдання: обвести свої  долоньки, на пальцях написати вміння та навички, які вони мають у власних професіях, оформити на груповому плакаті, презентувати у невербальній формі іншим групам. Інші групи повинні відгадати професії представлені командами.

У кінці завдання вивести основні знання та вміння на плакаті.

До уваги тренера

 Цю вправу можна модифікувати як змагання між командами. Виграє та команда, яка вгадає більше професій.

 

Інформаційне повідомлення.

Мета: інформування батьків про топ 10 навичок майбутнього від форуму world economic.

Обладнання: презентація (додаток 3). Топ 10 навичок.

Задати запитання - якими на вашу думку компетенціями на сьогодні  повинен володіти гарний спеціаліст? Давайте разом  спробуємо пригадати   компетенції:

 Комунікабельність, креативність, самовдосконалення, адаптація, підхід до інших,і тд ( запитую і записую те що говорять)

Вправа: запропонувати об’єднатися по групам та написати 5 найголовніших  компетенцій та навиків якими повинен на їхню думку володіти сучасний спеціаліст. Обговорити чому саме такі компетенції.

Продовжити роботу в групах але написати компетенції які повинна мати хороша дитина.

 Проаналізувати  чи відрізняються компетенції хорошої дитини з компетенціями гарного спеціаліста , що  потрібно змінювати.

Термін „ключові компетенції” одержав в 90-ті рр.. ХХ ст. офіційне трактування як здатність до мобілізації наявних знань і досвіду в різних ситуаціях, як універсальне вміння діяти поза межами формальної освіти, у мінливих соціальних, економічних і культурних умовах.

Радою Європи ключовими компетенціями людини були визнані:

політична компетенція  – це компетенція, без якої неможливе становлення суспільства з ліберальними цінностями, що живе за демократичними принципами;

соціальна компетенція – це здатність спільно чи самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність;

мовна компетенція  полягає у  практичному володінні усним і писемним мовленням, рідною та іноземними мовами;

загальнокультурна компетенція передбачає здатність до життя в полікультурному суспільстві, терпимість і толерантність;

інтелектуальна компетенція визначає здатність учитися все життя і є основою професійного благополуччя та стабільності в суспільному й особистому житті;

інформаційна компетенція – це володіння новітніми технологіями (в тому числі вміння об’єктивно сприймати інформацію, що надається ЗМІ та засобами комунікації).

  Кожен з нас задає питання про майбутню професію нашої дитини? Яким чином влаштовані професії?

Частіш за все постають такі запитання  як:

  • Яку професію обрати, щоб бути  успішним в майбутньому?
  •  Що буде з поточними професіями?
  • Як  розвинути  поточні знання та навики?

 

 Не зміняються такі поточні професії як вчитель чи  лікар. Але суттєво змінюються їх навики, щоб бути компетентними в своїй галузі і відповідати часу.

 

Вправа «Професії з майбутнього та минулого»

Обладнання: папір формату А3

Час: 10 хвилин.

 

Запропонувати групам обрати 3 професії які зміняться з часом і які  перестануть бути.

 

 

 

 

В 2020

 

 

 

 

В 2015

  1. рішення складних проблем
  1. рішення складних проблем
  1. критичне мислення
  1. координація з другими
  1. креативність
  1. управління людьми
  1. управління людьми
  1. критичне мислення
  1. координація з другими
  1. перемовини
  1. емоціональний інтелект
  1. контроль якості
  1. оцінка та прийняття рішення
  1. сервісна орієнтація
  1. сервісна орієнтація
  1. оцінка та прийняття рішення
  1. перемовини
  1. активне слухання
  1. когнітивна гнучкість
  1. креативність

 

На сьогоднішній день в Європі  проходять спеціальні заняття де навчають як змінитись та розвинути такі компетенції як креативність та рішення складних проблем.

 Критичне мислення передбачає здатність мислити чітко, раціонально, об'єктивно і нейтрально; ставити під сумнів будь-яку отримувану інформацію; виявляти власні культурні та інші переваги і упередження і абстрагуватися від них; а також ставити під сумнів будь-які суб'єктивні припущення і концепції, які сприймаються нами як даність без будь-якого підтвердження або доказу. "Чи дійсно це так?" Ось в чому питання! "Те, що я вважаю абсолютною істиною, дійсно є такою? Те, що повідомляють ЗМІ, дійсно правда?

 

Вправа «Незвичний предмет»

 Учасники  наосліп вивчають предмет та розповідають про нього. Добирають аргументи у незвичному використанні.

 

 

Вправа «Колективний малюнок»

Мета: розвиток креативних навичок,  організаторських здібностей, вміння працювати в групі.

Обладнання: плакат з незавершеним малюнком (додаток 4), набір фломастерів (6 основних кольорів).

Час: 10 хвилин.

 Учасники об’єднуються в групи по 6 чоловік. На листах паперу А3 елемент незавершеної фігури. Учасникам роздають фломастери певного кольору кожному.

Завдання: група завершує малюнок. Кожен учасник своїм кольором.

Презентація твору мистецтв.

До уваги тренера

Інформація для тренера про участь кожного учасника в загальному малюнку. 

 

Перед тим як остаточно підійти до вибору майбутньої професії потрібно звернути увагу

1 – які будуть  ринки в майбутньому

2 – що за компанії, яке джерело конкуренції

3 – які навики і компетенції потрібно отримати сьогодні для того щоб мати можливість допомогти цим компаніям стати успішним.

 Навести приклад як підбирають спеціалістів до відомих фірм наприклад як працює центральний офіс Coca-Cola Hellenic від кандидата на посаду до співробітника .

 

 Запропонувати згадайте себе у віці своїх дітей.

Які прогнози на майбутнє Ви представляли?

 Провести діалог з учасниками що з того про що мріяли в дитинстві здійснилось. Проаналізувати позитивні і негативні розповіді, спробувати проаналізувати разом чому  саме так сталося. (3-5 хвилин)

 

 Наприклад виробники авто не прогнозували велике майбутнє своєму товару… найважливішою проблемою в цьому було відсутність тих то зможе керувати авто. І  саме тоді стало актуальним навчатися на водія..

 Людина мріє про покращення свого життя в майбутньому. На сьогодні стає важливим такі професії як нанотехнологія….Ті компетенції якими ми володіємо сьогодні потрібно змінювати через 10 років і так все життя. Нам потрібно підлаштовуватись під світ. Одна з компетенцій майбутнього це співпраця з роботами та штучним інтелектом.

  Якщо в наш час  коли ми стояли  перед вибором професії найбільш розповсюдженими були такі професії як юрист, економіст….  запитати в учасників?  То на сьогодні всі мріють працювати з іт-технологіями, або ж на нафтопереробних, нафтодобувних та газових підприємствах. Але ми повинні пам’ятати що вже сьогодні йде на спад використання газу та палива, шукають альтернативу на їх заміну.

 Відео про 10 майбутніх професій https://www.youtube.com/watch?v=9AjDKX3afrk&t=44s (5хвилин)

Обговорення побаченого (2 хвилини)

 

Завершення й зворотній зв'язок.


Вправа «Батьківське слово».

Обладнання: кольорові стікери.

Час: 10 хвилин.

 Батьки у парах складають «батьківське» слово своїм дітям.

 


 


 

 По завершенні вправи кожний учасник зачитує, відповідає на запитання: «Що нового він дізнався на тренінгу?»  та кріпить стікер на плакат сніговичка.

docx
Додав(-ла)
Мищенко Елена
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку