Заняття з елементами тренінгу "Мій світ емоцій"
(для учнів 5-7 класів)
1. Вступ (5 хвилин):
-
Привітання та знайомство:
-
Привітайте учнів, створіть доброзичливу атмосферу.
-
Запропонуйте кожному учню коротко представитися (ім'я, улюблений колір, тощо).
-
Обговорення теми:
-
Поставте запитання: "Що таке емоції? Як ви їх відчуваєте? Чи важливо розуміти свої емоції?"
-
Запишіть на дошці або фліпчарті відповіді учнів.
-
Поясніть, що емоції - це природні реакції на події та ситуації, і вони є важливою частиною нашого життя.
-
Пояснення мети заняття:
-
Повідомте учням, що на цьому занятті вони навчаться розпізнавати, розуміти та керувати своїми емоціями.
2. Вправа "Емоційний словник" (10 хвилин):
-
Картки з емоціями:
-
Покажіть учням картки з зображеннями різних емоцій (радість, сум, злість, страх, здивування тощо).
-
Обговоріть кожну емоцію:
-
Як виглядає людина, яка відчуває цю емоцію (міміка, жести)?
-
Як ви відчуваєте цю емоцію у своєму тілі?
-
Які слова можна використовувати для опису цієї емоції?
-
Ситуації:
-
Запропонуйте учням назвати ситуації, в яких вони відчували кожну з цих емоцій.
-
Обговоріть, як різні люди можуть реагувати на однакові ситуації.
3. Гра "Вгадай емоцію" (15 хвилин):
-
Показ емоцій:
-
Поділіть учнів на пари або невеликі групи.
-
По черзі кожен учень показує різні емоції за допомогою міміки та жестів.
-
Інші учні намагаються вгадати, яку емоцію показують.
-
Обговорення:
-
Після гри обговоріть, які емоції було найлегше і найважче вгадати.
-
Поговоріть про те, як важливо вміти розпізнавати емоції в інших людей.
4. Вправа "Мій емоційний малюнок" (20 хвилин):
-
Малювання:
-
Роздайте учням папір та кольорові олівці.
-
Запропонуйте їм намалювати свої емоції.
-
Це може бути абстрактний малюнок, зображення обличчя або будь-який інший спосіб вираження емоцій.
-
Обговорення малюнків:
-
Після завершення малюнків, запропонуйте учням поділитися своїми роботами.
-
Кожен учень може розповісти, що він намалював і які емоції він хотів виразити.
5. Вправа "Керування емоціями" (15 хвилин):
-
Обговорення технік:
-
Обговоріть з учнями, як можна керувати своїми емоціями.
-
Наприклад:
-
Глибоке дихання.
-
Рахування до 10.
-
Прогулянка на свіжому повітрі.
-
Слухання музики.
-
Розмова з другом.
-
Релаксація:
-
Навчіть учнів простим технікам релаксації (глибоке дихання, медитація).
-
Увімкніть спокійну музику і проведіть коротку сесію релаксації.
6. Підсумки (5 хвилин):
-
Обговорення:
-
Підведіть підсумки заняття.
-
Запитайте учнів, що вони дізналися нового.
-
Що було найцікавішим, що було найважчим.
-
Подяка:
-
Подякуйте учням за участь.
-
Запропонуйте їм використовувати отримані знання та навички у повсякденному житті.
Додаткові поради:
-
Адаптуйте заняття до віку та особливостей вашої групи учнів.
-
Використовуйте різноманітні методи та прийоми, щоб зробити заняття цікавим та ефективним.
-
Створіть атмосферу довіри та підтримки.
-
Будьте готові до того, що деякі учні можуть соромитися або не хотіти ділитися своїми емоціями.