Заняття з елементами тренінгу "Мої емоції"

Про матеріал

В ході заняття з елементами тренінгу "Мої емоції" у дітей підніметься настрій та відбудеться позитивне налаштування.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

Мої емоції

Мета: створення позитивного емоційного настрою.

  1.                     Вправа «Привітання»

Мета: створення позитивного настрою.

Психолог повідомляє учаснику, що дуже радий його бачити і хоче привітатись по особливому – «долонька з долонькою». Дитина кладе руки долоньками вгору, а тренер вітається з нею на ім’я та легенько плескає своїми долонями по долоньках дитини.

  1.      Діагностика «Кольоровий настрій»

Мета: визначення настрою та емоційного стану дитини.

Психолог пропонує дитині квадрат, який схожий на її настрій на занятті, потім – в школі, а потім квадратик – настрій під час спілкування з вчителем. Далі можна запропонувати дитині вибрати колір, який схожий на її настрій вдома, коли вона спілкується з мамою тощо.

Інтерпретація кольорів

  •                    Синій колір. Цей колір обирають спокійні, чутливі діти. Їх настрій загалом позитивний, хоча є певний сум. У дитини існує потреба у глибокому розумінні його співрозмовника в індивідуалізованому спілкуванні. Заняття, де немає особистого спілкування з педагогом, їм некомфортні, вони замикаються в собі, сумують.
  •                    Зелений колір. Цей колір обирають діти, які відчувають потребу бути першими, потребу в похвалі. Ще для них значимо шанобливе ставлення з боку педагога та однолітків. Вони люблять, щоб їх ставили в приклад іншим.
  •                    Червоний колір. Цей колір обирають енергійні, активні діти. Їм подобається побешкетувати, можуть бути лідерами в іграх. Колір показує, що в школі дитина має хороший активний настрій.
  •                    Жовтий колір означає, що дитина очікує від школи тільки приємні враження. Схильна слухатись педагога, виконувати його вказівки.
  •                    Фіолетовий колір колір, який означає потребу дитини в опіці, похвалі. Дитини може не дотримуватись дистанції у стосунках з дорослими, у разі надто суворих жорстких вимог може вередувати. Хоча в цілому настрій позитивний.
  •                    Коричневий колір колір тривоги, дискомфорту не тільки емоційного, але й фізичного. У дитини може боліти голова, живіт, його може нудити. Дитина може переживати через те, що його досягнення не відповідають очікуванням педагога або батьків.
  •                    Чорний колір. Цей колір вибирають діти, яким не подобається те, що відбувається на заняттях, вони висловлюють свій протест, бунтують, не підкоряються вимогам дорослих. Це стан відкритого конфлікту з педагогом чи однолітками, або з тією діяльністю, якою їм доводиться займатись.
  •                    Сірий колір колір пасивного неприйняття. Сірий колір означає, що дитина нудьгує на заняттях. Що вона байдужа до того, що відбувається, не переймається процесом, пропускає крізь вуха вказівки педагога. Часто це відбувається тому, що дитина не бачить сенсу в заняттях, оскільки в неї не виходить дотримуватись вимог.

Синій, зелений, червоний, жовтий і фіолетовий кольори говорять про емоційне благополуччя дитини, а коричневий, чорний і сірий – про неблагополуччя.  На основі інтерпретації кольору і спостережень за вчинками і поведінкою дитини, можна зрозуміти наскільки комфортно дитині в школі. Слід співвіднести отримані результати з вашими спостереженнями за дитиною під час занять або спостереженнями педагога.

  1. Вправа «Про емоції та почуття розкажу я»

Психолог представляє незакінчені речення, які дитина повинна продовжити:

  •       Я гніваюся, коли...
  •       Я ображаюся, коли...
  •       Я радію, коли...
  •       Я сумую, коли...
  •       Я відчуваю провину, коли...
  •       Я злюся, коли…
  •       Я дивуюся, коли...

Далі зачитує свої речення.

Обговорення.

4. Релаксаційна вправа «Метелик»

Уяви собі теплий, літній день. Твоє обличчя засмагає, носик теж загоряє - підстав ніс сонцю, ротик напіввідкритий. Летить метелик, вибирає, де сісти. Зморщити ніс, підняти верхню губу догори, рот залишити напіввідкритим (затримка дихання). Проганяючи метелика можна енергійно рухати носом. Метелик полетів. Розслабити м'язи губ і носа (на видиху) (повторити 2-3 рази).

5. Рефлексія заняття

  • Що цікавого тобі було на заняття?
  • Які вправи виконувались легко?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
1470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку