Заняття з елементами тренінгу "Профілактика шкідливих звичок".
Мета тренінгу - це сприяння формуванню у молоді усвідомленого та відповідального ставлення до власного здоров'я, а також надання необхідних знань та навичок для ведення здорового способу життя.
1. Вступ (10 хвилин)
Привітання та знайомство (2 хвилини):
Привітайте учасників, створіть доброзичливу атмосферу.
Представтеся, розкажіть про свій досвід у проведенні таких тренінгів.
Запропонуйте учасникам коротко представитися (ім'я, очікування від тренінгу).
Оголошення теми та мети (3 хвилини):
Чітко сформулюйте тему тренінгу: "Профілактика шкідливих звичок".
Поясніть, чому ця тема важлива для них.
Оголосіть мету тренінгу:
Ознайомити з наслідками вживання алкоголю, тютюну та наркотиків.
Надати практичні поради щодо відмови від шкідливих звичок.
Показати вплив цих звичок на навчання та соціальні стосунки.
Опитування "Що ви знаєте?" (5 хвилин):
Проведіть коротке опитування, щоб оцінити рівень знань учасників.
Запитання можуть бути такими:
Які шкідливі звички ви знаєте?
Які наслідки вони мають?
Чи знаєте ви, як відмовитися від шкідливих звичок?
Запишіть відповіді на фліпчарті або дошці.
2. Інформаційний блок (30 хвилин)
Презентація "Наслідки вживання" (15 хвилин):
Використовуйте презентацію з яскравими слайдами, фотографіями та статистикою.
Розкрийте такі аспекти:
Вплив алкоголю на організм (мозок, печінка, серцево-судинна система).
Вплив тютюну (легені, серце, ризик раку).
Вплив наркотиків (нервова система, психіка, залежність).
Наголосіть на тому, що наслідки можуть бути незворотними.
Обговорення та статистика (15 хвилин):
Запитайте учасників, які ще наслідки вони знають.
Покажіть статистику щодо поширеності шкідливих звичок серед молоді.
Обговоріть причини, чому люди починають вживати шкідливі речовини.
3. Практичний блок (45 хвилин)
Рольові ігри "Як сказати "ні" (20 хвилин):
Розділіть учасників на невеликі групи.
Запропонуйте їм змоделювати ситуації:
Однолітки пропонують випити.
Друзі пропонують спробувати наркотик.
Хтось пропонує закурити.
Після кожної рольової гри обговоріть, які способи відмови були ефективними.
Практичні поради (25 хвилин):
Надайте конкретні поради:
Як впоратися з тиском: "Я не хочу", "Я займаюся спортом", "Це шкідливо для здоров'я".
Альтернативні способи розслаблення: спорт, хобі, музика, спілкування з друзями.
Розвиток впевненості: ставте цілі, займайтеся саморозвитком.
4. Вплив на навчання та соціальні стосунки (20 хвилин)
Обговорення впливу (10 хвилин):
Запитайте учасників, як вони вважають, шкідливі звички впливають на:
Навчання (концентрація, пам'ять).
Соціальні стосунки (конфлікти, ізоляція).
Наведіть приклади з життя відомих людей.
Позитивні приклади (10 хвилин):
Розкажіть історії людей, які змогли побороти шкідливі звички.
Підкресліть, що зміни можливі в будь-якому віці.
5. Підсумки (15 хвилин)
Підведення підсумків (5 хвилин):
Коротко повторіть основні моменти тренінгу.
Наголосіть на важливості здорового способу життя.
Відповіді на запитання (5 хвилин):
Відповідайте на запитання учасників.
Запропонуйте їм звертатися за допомогою, якщо вони її потребують.
Роздача матеріалів та мотивація (5 хвилин):
Роздайте інформаційні буклети та пам'ятки.
Закінчіть тренінг мотиваційним словом: "Ви можете зробити правильний вибір!"