Заняття з елементами тренінгу "Як не стати жертвою злочину"

Про матеріал
Дана розробка спрямована на формування уявлення про можливі джерела небезпеки; обговорення і роз’яснення конкретних ситуацій; навчання учнів орієнтуватися в різних обставинах, уміння давати об’єктивну оцінку своєї поведінки; розвиток творчого мислення; формування практичних навичок і вмінь; виховання позитивного ставлення до власного життя, життя оточуючих та негативного до правових порушень.
Перегляд файлу

Тренінгові заняття

«Як не стати жертвою злочину»

 

Мета. Формування уявлення про можливі джерела небезпеки; обговорення і роз’яснення конкретних ситуацій; навчання учнів орієнтуватися в різних обставинах, уміння давати об’єктивну оцінку своєї поведінки; розвиток творчого мислення; формування практичних навичок і вмінь; виховання позитивного ставлення до власного життя, життя оточуючих та негативного до правових порушень.

Обладнання. Папір, маркери, дошка, завдання для груп.

 

План

  1. Представлення теми та очікуваних результатів.
  2. «Мозковий штурм» щодо можливих джерел небезпеки.
  3. Робота в групах над складанням пам’яток, як уникнути небезпеки стати жертвою злочину та як діяти в небезпечній ситуації.
  4. Захист та обговорення пам’яток з практичними елементами.
  5. Виведення основних правил поведінки в ситуації небезпеки.

 

Хід заходу

  1. Ведучий повідомляє, що зустріч присвячено проблемі злочинності та практичним питанням, що і як треба робити, щоб не стати жертвою злочину.

Чітко вказує мету та завдання.

  1. Ставляться питання на зразок:
    • Як ви гадаєте, чи є дана тема актуальною? Чому?
    • Які види злочинів зустрічаються найчастіше?
    • Які випадки скоєння злочинів характерні для нашого міста?
    • Які категорії населення є найвразливішими?
    • Що сприяє росту злочинності? (На дошці записуються думки).

Ведучий підсумовує сказане, чому дана  тема є актуальною, наводячи конкретні дані (можна використати дані свого міста чи району), або надає слово працівникам охоронних органів.

  1. Учні об’єднуються в групи і, виходячи із запропонованих ними джерел небезпеки, отримують конкретне завдання:
    • Проаналізувати ситуацію;
    • Вказати всі можливі заходи, як уникнути небезпеки;
    • Практично пояснити, як діяти в небезпечній ситуації.

(При підготовці використовуються ватмани, на яких готується своєрідна пам’ятка та предмети, які реально можна використати в даний момент).

Найчастіше учні вибирають ситуації, що стосуються:

  • Пізнього повернення додому;
  • Проїзду автостопом;
  • Проникнення в житло.

(Ситуації та їх кількість на обговоренні можуть бути різними, залежно від часу, рівня підготовки та організованості учнів).

  1. Захист група проводить за планом, практично демонструючи, як та за допомогою чого можна діяти в конкретній ситуації.
  2. Підводячи підсумок, робиться загальна пам’ятка щодо вищеобговореного.

Наприклад:

Як уникнути небезпеки?

  1. Не провокувати.
  2. Не відкриватися незнайомим.
  3. Аналізувати ситуацію.
  4. Бути пильним.

Як діяти при небезпеці?

  1. Нестандартно.
  2. Довіряти своїм інстинктам-реакціям.
  3. Не думати про шкоду, збитки.
  4. Використовувати всі можливі засоби чи варіанти.
  5. Тощо

Вірити у свої можливості.

Ведучий підсумовує роботу, і закликає всіх залишити на дереві знань свої враження.

Для цього кожному учневі дається самоклеючий аркуш, вирізаний у вигляді листа, на я кому він пише лаконічну відповідь (залежно від запитання):

  • Що ти найкраще зрозумів у ході роботи?
  • Що ти зможеш зробити у складній ситуації?
  • Який засіб, спосіб для тебе більш прийнятний?
  • Заключне узагальнююче питання може бути довільним.

Поки учні аналізують отриману інформацію і готують свою доповідь (2-3 хв.), вчитель вивішує дерево (намальоване), на стовбурі якого написана тема. Потім кожен учень прикріплює свій аркуш-відповідь до гілочки, тим самим створюючи єдине ціле.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку