Заняття з гендерної рівності

Про матеріал

Мета даної розробки показати важливість гендерного виховання та формування гендерної культури у школярів - шестикласників, усвідомлення ними того, що вони є рівноправними у можливостях самореалізації, самовираження, самоствердження, виконання різних соціальних ролей незважаючи на різні фізіологічні, психологічні та індивідуальні особливості.

Перегляд файлу

2 заняття

Тема:Гендерні стереотипи.

gender role

 

Мета: поширити знання дітей про гендерну рівність, познайомити з новим терміном «гендерні стереотипи»;

            розвивати навички роботи в групі, вміння логічно мислити та аналізувати, обґрунтовувати свою думку;

            виховувати розуміння того, що хлопчики і дівчатка, жінки і чоловіки хоча й різні, але повинні мати рівні можливості та права.

Обладнання: аркуші паперу, маркери.

                                      Хід заняття

   Шановні шестикласники та шестикласниці! Давайте пригадаємо нові слова , вирази та їхні значення з минулого нашого заняття.

   (Відповіді учнів та учениць).

   Можливо, після першого заняття у когось з вас виникло питання: «А чому існує гендерна нерівність? Що є її причиною?» Отже, мета сьогоднішнього заняття:

- дізнатися, що таке гендерні стереотипи;

- визначити вплив стереотипів на людину;

- визначити шляхи подолання гендерних стереотипів.

   Давайте послухаємо з вами дві особи, які відповідають на одне й те ж саме запитання холодного морозного вечора: «Чому ти  без шапки?». Перша особа каже: «Навіщо мені шапка? Для мене холод не страшний». Відповідь другої особи: «Я не ношу шапки, вона псує мені зачіску». Скажіть, будь ласка, чи можете ви визначити з відповідей, хто з них -  хлопчик, а хто – дівчинка?

   (Міркування дітей).

   Мабуть, одразу після почутого ви подумали, що «всі хлопці не бояться морозу», а «всі дівчатка турбуються про свою зовнішність». Але поміркувавши, ми вирішили, що і перша, і друга відповідь можуть належати і хлопчикам, і дівчаткам. Тоді, чому ж перша думка була хибною? Напевно тому, що ви дуже часто чуєте судження про те, якими мають бути хлопчики і дівчатка, чоловіки і жінки в певних життєвих ситуаціях. Ці узагальнені судження (думки) називаються стереотипами (грецькою «stereos»  - твердий і «typos» –відбиток). Тобто, стереотип – це узагальнення, за яким риси і характеристики, властиві частині групи, поширюються на всіх людей у групі.

   А якщо ми пригадаємо ситуацію, з якої розпочали наше заняття, то ми можемо також говорити і про гендерні стереотипи – тобто стійкі для певного суспільства в певний історичний період уявлення про відмінності між чоловіками і жінками, хлопчиками та дівчатками, про їх місце і роль у сім’ї та суспільстві.

   Давайте пригадаємо деякі гендерні стереотипи, які, на жаль, є досить розповсюдженими в наші дні.

   (Вчитель(ка) називає стереотипи, а учні та учениці  коментують їх).

  • Всі дівчатка полюбляють гратися з ляльками.
  • Футбол – це суто чоловічий вид спорту.
  • Дівчатка допомагають мамам, бабусям, а хлопчики – татам, дідусям.
  • Хлопчики ніколи не плачуть, навіть якщо їм боляче, а дівчатка люблять поплакати.
  • Готувати обід – це  жіноча справа.

   Отже, ви самі помітили, що такі судження, а ще їх можна назвати гендерні стереотипи, не стосуються всіх дівчаток чи хлопчиків нашого класу, а отже є хибними. Саме такі хибні судження впливають на вас з дитинства, адже ви часто їх чуєте  вдома, вони транслюються і по телевізору. Саме вони є однією з причин гендерної нерівності у нашому житті та суспільстві.

   Стереотипи виникають під впливом різних причин в певні історичні періоди і, на жаль, передаються з покоління в покоління. Небезпечність існування гендерних стереотипів в тому, що вони заважають людині знайти своє місце в житті, реалізувати свої таланти й здібності. Наприклад, ще донедавна військова справа вважалась суто чоловічою і серед військових не було місця жінкам. Так само дивиною були вихователі-чоловіки у дитячих садках, ця професія вважалась суто жіночою. Але не слід забувати, що ми всі від народження різні. І, можливо, є дівчатка, які мріють про кар’єру мореплавця чи військового, а також і хлопці, мрія яких – працювати  з дітьми.

   Отже, стереотипи потрібно долати, потрібно вчитися аналізувати їх і змінювати і все заради того, щоб кожна людина стала самодостатньою особистістю.

   І наостанок нашого заняття я пропоную вам гру «Країна без  гендерних стереотипів». Ваше завдання – уявіть собі , що ви є першими жителями нової країни. Ви не можете жити з гендерними стереотипами своєї країни, напишіть у групах, які гендерні стереотипи слід  здолати і забути про них назавжди.

Картинка 5 из 96000

   (Діти виконують поставлене завдання).

   Дякую всім за роботу. А тепер візьміть мікрофон і доповніть, будь ласка, речення:

«Я дізнався/ дізналася ....»

«Мені сподобалось...»

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Nagorniuk Inna
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку