Комунальний заклад дошкільної освіти комбінованого типу №10 “Оленка”ММР
Заняття з комп'ютерної грамотності: «Дві стихії планети Земля.»
Склала: Зозуля Олена Олександрівна.
Тема : «Дві стихії планети Земля.»
Мета: узагальнити знання дітей про воду, повітря та їх значення в житті
людини. Розширити знання дітей про можливості
використання програми «Paint».
Розвивати рухову та зорову координацію, вміння
орієнтуватись на робочому столі екрану комп’ютеру,
відкривати папки, розвиваючі програми, ігри та
самостійно працювати з ними. Закріпити частини з
яких складається комп’ютер, будову клавіатури та
правила поводження в комп’ютерному центрі. Вихо-
вувати товариські стосунки.
Матеріали: комп’ютери, інтерактивна дошка, навчальні таблиці: « Клавіатура», «Складові комп’ютера», «Правила безпеки в кабінеті інформатики», «Графічний редактор» , м’яка іграшка – краплинка, відео-лист від Пізнайка. .
Хід заняття.
Вихователь: Сьогодні до нас з вами надійшов відео-лист від Пізнайка давайте його переглянемо…(В Комп’ютерній країні піднявся ураган і перемішав інформацію, тому він просить дітей допомогти пану Курсорчику навести лад в Комп’ютерній країні).
Діти, нам з вами потрібно виконати декілька завдань і врятувати комп’ютерну країну. Тому перш за все давайте згадаємо правила поводження з комп’ютерами.
Гра з краплинкою.
Діти стають в коло. Вихователь по черзі передає краплинку, діти - перелічують правила поводження в комп’ютерному центрі.
Мультимедійна презентація «Дві стихії планети Земля.»
І частина
1 слайд. Відео-лист від Пізнайка.
Вихователь: Скажіть мені, а які стихії є на нашій планеті…
Діти. Вода, вітер, вогонь, земля.
Вихователь: Відгадайте будь ласка загадки:
Що може застигати, літати та текти?(Вода)
Без ніг біжить, без крил летить?(Вітер)
Вихователь: Тож ураган , який зчинив такий безлад в Комп’ютерній країні - це поєднання двох стихій води та повітря.
Вихователь: давайте перевіримо та прочитаємо відгадки.(Перевіряють правильність відповідей - читають відгадки)
2 слайд. Коли люди, полетіли в космос то побачили, що Земля блакитна. Дійсно вона блакитна тому, що більша її частина складається з води.
3 слайд. Уяви, що на Землі раптом зникла вся вода ! Який вигляд мала б тоді наша планета?
4 слайд . Де міститься вода на Землі?
5 слайд. Як переміщується вода в природі?
6 слайд. Без води людина не може прожити й 3 дні. Звідки наш організм отримує воду ?
7слайд. Їжа та напої. Які ще страви готують з використанням води ?
8 слайд. Якою буває вода? Чому це відбувається? Де людина використовує ці перетворення води?
9 слайд. Яку користь та шкоду завдає людям вода?
10 слайд. Які ігри та розваги з водою ви знаєте?
ІІ частина
1 слайд.
Що таке повітря?
Ви його бачите?
Чому ми не бачимо повітря?
Якого воно смаку?
Чи має воно запах?
2 слайд.
Для чого потрібне повітря?
А як дізнатися, що люди дихають повітрям?
Чим дихають люди?
Хто ще дихає повітрям?
Чим дихають рослини?
3-4
Де працює повітря?
4 слайд.
Як виникають звуки?
5 слайд.
Що станеться з Землею якщо не буде повітря?
6 слайд.
Як виникає вітер? Яку шкоду він може завдавати ?
7 слайд.
Вітер – помічник.
8 слайд. Давайте подумаємо чим корисні та шкідливі вода та повітря для нас при роботі з комп’ютером.
Вправа «Корисне та шкідливе»
Фізхвилинка.
В комп’ютера мами й комп’ютера тата –(руки в сторону)
Є діти маленькі комп’ютеренята.(руки до грудей)
Дорослі комп’ютери тато і мама –(піднялися,потягнулися)
Вирішують дуже серйозні програми. (розвели руки в сторону)
Маленьким ж потрібно рости й виростати , (нахил тулуба вперед)
Вони полюбляють із дітками грати . (крокують)
І кажуть ось так , як Іван і Ганнуся :(Повороти тулуба вліво, вправо)
Цього ще не знаю, та скоро навчуся.(Руки до грудей , руки вперед)
Вихователь. Щоб потрапити в Комп’ютерну країну потрібно назвати
з яких частин складається комп’ютер. (Вихователь супроводжує відповіді дітей показом на таблицях).
Вихователь. так, клавіатуру і мишку ми використовуємо для введення інформації в комп’ютер, давайте згадаємо, які з клавіш ми з вами вже використовуємо.
Відповіді дітей…(З використанням навчальних таблиць)
Вихователь. Наш монітор наче велике місто. Нагадайте мені , які вулиці є в нашому місті «місті» і хто на них мешкає.
Діти. Програмова, Ігрова , Інформаційна ...
Вихователь. Сьогодні ми продовжимо знайомитись з програмою «Paint», на якій вулиці вона мешкає. На що схоже віконце її будиночка? Що ми раніше робили в цій програмі?
Ми допоможемо пані «Paint» розібрати картинки з тваринами , які з них вміють плавати , а які літати.
Відкрийте будь ласка папочку, яка знаходиться на прапорці, посередині вашого екрану. Нагадайте мені скільки разів потрібно клікнути мишкою на зображення папочки. Так вірно двічі. Якщо папочка відкрилася у вас на весь екран то необхідно натиснути на друге віконечко в верхньому правому куточку, щоб зменшити її розмір. А тепер натиснувши правою кнопкою мишки на картинку перенесіть її до будиночку програми «Paint». Ось так як показую вам я. Ось ми і принесли подаруночок. Обертаючи колесо мишки зменшіть зображення так щоб ви повністю бачили всі картинку. Хто тут зображені?… Клітинки з тваринами , які плавають ми пофарбуємо в синій колір, а ті що літають в жовтий. Нагадую, що для цього нам потрібно взяти на палітрі інструментів відерце, а на палітрі кольорів вибрати необхідний колір і натискаючи на поле картинки пофарбувати зображення. (вихователь супроводжує показом). Давайте розмалюємо їх.
Діти виконують практичну роботу.
Робота над помилками.
Вихователь. Діти давайте тепер допоможемо пану Курсорчику полічити морських мешканців та порівняти їх множини. Для цього ми будемо використовувати знаки «більше», « менше», «дорівнює».
Зараз ми з вами відправимось на «Ігрову» вулицю нашого міста «Робочого столу».
Відкрийте будь ласка будиночок першого з братів Пізнайка і оберіть першу гру(хто швидко виконав завдання, переходить до другої гри з ускладненням).
Самостійна робота дітей за комп’ютерами.
Розвиваюча гра «Пізнайко Арифметика1. «Порівняння множин.»
Вихователь. Молодці, гарно виконали завдання. Тож перейдемо до наступного . В айсбергу замерзли речі, ви повинні по силуету здогадатися, що знаходиться під кригою і обрати її з поданих картинок. Щоб їх розморозити потрібно знайти на клавіатурі цифру, якою позначена ця річ і натиснути її.
Розвиваюча гра «Пізнайко «Розвиток мислення 5».
Гімнастика для очей «Капітошка».
Підведення підсумків заняття.
Нагадайте чим ми сьогодні займалися? (Відповіді дітей).
Відео-лист від Пізнайка .
Молодці ви добре виконали завдання і врятували Комп’ютерну країну. Тут тепер запанували гармонія і порядок . В подяку за вашу допомогу Пізнайко і пан Курсорчик надіслали вам нагороди. (Вручення медалей)