Заняття з конструювання для дітей молодшої групи
«Гірка для ляльок»
Мета: вчити дітей споруджувати будівлю з шести кубиків, прикладати до високого боку призму; працювати за готовим зразком; закріпити знання назв геометричних фігур, зокрема трикутника, відшукувати його з поміж інших фігур та називати; розвивати окомір, дрібну моторику, зорову пам'ять; виховувати інтерес до конструювання, бажання доводити розпочату справу до кінця.
Обладнання: сюжетна картина «На ігровому майданчику», ляльки, будівельний матеріал, кубики, призми.
Хід заняття
Добрий день, малята,
Любі хлопчики й дівчатка.
Всі на мене подивіться,
Всі до мене посміхніться.
А тепер давайте грати,
Дружно всі відповідати:
Рано-вранці хто піднявся? (Я!)
Хто до сонечка всміхався? (Я!)
Своє личко хто помив? (Я!)
До садочка хто прийшов? (Я!)
А зарядку хто зробив? (Я!)
Хто великим хоче стати? (Я!)
А якими великими ви хочете стати? (Показують «Ось такими!»)
Ну що ж, малята,
Щоб великими нам стати,
Будемо дружно грати
І не будемо сумувати.
- Чуєте, хтось до нас іде? Хто це може бути? (виставляє на стіл ляльок)
Ляльки в Юлі всі охайні
І прикраси надзвичайні,
А на вишитих сорочках
Є намисто на шнурочках.
У ляльок взуття чудове:
З каблучками, гарне, нове,
А спіднички золотисті
Сяють, наче те намисто.
Любить Юля їх, звичайно,
Бо сама така ж охайна.
- Лялечки прийшли до нас погратися, і дуже хочуть з гірки спускатися, але в нас гірки немає.
Розгляд сюжетної картини «На ігровому майданчику». Звернути увагу дітей на спортивні споруди, зокрема на гірку. Звернути увагу на форму гірки.
- Дітки, ми можемо лялькам якось допомогти? (відповідь дітей)
- То що, збудуємо гірку для лялечок? (відповідь дітей)
Показ і пояснення вихователя.
- Беремо кубики, щільно кладемо один на другий, ніби будуємо башточку з трьох кубиків. Щільно прикладаємо кубик, на нього ще один. З рівного боку прикладаємо призму – це спуск з гірки.
Самостійна робота дітей. Вихователь стежить, щоб діти щільно прикладали кубики один до другого, дотримувалися зразка, прикладали призму до високої сторони драбинки.
За потреби вихователь використовує індивідуальний показ, пояснення.
- Дуже гарні гірки в вас, дітки, вийшли. Давайте спустимо ляльок з них. (продовжити розвивати сюжет гри)
Закінчення заняття.