Ліплення на тему «Їжачок»
Програмовий зміст:Розширити знання дітей про їжаків (зовнішній вигляд, спосіб життя, звички);Продовжити знайомство з властивостями солоного тіста(яке? м’яке,ліпиться,коричневе.) Викликати інтерес до ліплення; Закріплювати вміння дітей робити велику кулю з тіста, скачуючи його круговими і поздовжніми рухами;Утворювати голочки за допомогою додаткового матеріалу (спагеті).Вчити оформляти роботу; Розвивати дрібну моторику рук;Виховувати чуйність і доброту, дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: Ілюстрації із зображенням їжака, іграшковий їжачок, солоне тісто, дошка для ліплення, вермішель спагеті для голок,гречка,мак для очей і носика.
Попередня робота: Дидактичні ігри («Хто де живе?», «Доріжки довгі і короткі», «Різнокольорові стрічки»).
Хід заняття.
Вихователь: Діти, зараз за вікном світить яскраве сонечко. На вулиці осінь. Ми з вами здійснимо подорож у ліс. Для цього я запрошую вас в автобус. На сидіннях з червоними кружечками сідають дівчата, а на стільчики з синіми кружечками сідають хлопчики. Шофером буде Ваня.
- Ваня, сідай в кабіну автобуса і вези нас у ліс. Поїхали.
Діти, ми з вами приїхали в ліс. А що росте у лісі?
- Дерева.
- А які дерева?
- Високі і низькі.
- А що ще росте у лісі?
- Травичка, квіти, гриби.
- Хлопці, а що у дерев на гілочках росте?
- Листочки.
- Які листочки кольором.
- Зелені.
- А травичка яка кольором?
- Теж зелена.
- Хто ще в лісі живе?
- Пташки-невелички.
- Правильно. У лісі живуть пташки, будують на дереві собі гніздечка, перелітають з гілки на гілку і співають свої чудові пісеньки Давайте їх послухаємо (ставиться запис «Спів птахів»).
Вихователь: Діти, зараз я загадаю вам загадку:
Сердитий недоторка
Живе в лісовій глушині.
Голок дуже багато,
А нитки ні однієї.
(Їжак.)
А ось і він і прокинувся і сидить під деревом (Вихователь бере іграшку - їжака і показує).
- Ви впізнали його, малята ?
- Так, це їжачок.
Вихователь:
Ходить їжачок без доріжок,
Не біжить ні від кого
З голови до ніг
Весь в голках їжачок
Як же взяти його?
Діти, їжачок лісовий житель. Весь у голках, він дуже гострі. При небезпеці їжак згортається клубком, і ніхто з хижаків його не зможе образити. Живиться їжак жучками, черв'ячками, любить поласувати фруктами. Діана які у їжачка колючки?
- Гострі.
Вихователь: Зараз ми з вами пограємо. Я розкладу короткі і довгі полоски . По цих доріжках їжачок буде ходити до вас у гості. Якщо він пішов за довгою , то ми йомк подаруємо яблуком. Якщо ж пішов короткою, то грибочком.
Гра з їжачком:
Вихователь: За якою доріжки прийшов до тебе їжачок, Арінка?
- По довгій.
- Що йому треба сказати?
- Доброго дня. (Пригощає їжачка.)
- А за якою доріжки прийшов їжачок до Маші?
- По короткій
- Він привітався? Що треба сказати у відповідь?
- Доброго дня їжачок.
- Арінка пригости їжачка. Чим ми його пригощаємо?
- Грибочком.
Вихователь: Молодці. Подивіться, як задоволений їжачок.
Вихователь: Діти в лісі їжачку одному нудно. Він прийшов до нас в гості, щоб ми зробили йому багато друзів-їжачків. Але спочатку ми з вами зробимо зарядку. Красиво встаємо.
Фізкультхвилинка:
Їжачок тупотів по стежки
І грибочки ніс на спинці
(ходьба на місці)
Їжачок топал не поспішаючи, Тихо шарудячи листям
( долоньками шуршим)
А назустріч скаче зайчик,
Довговухий пострибай-ка.
В городі чимось, спритно
Роздобув косою морквину
(стрибки на місці).
Вихователь: А тепер, діти, пройдемо і сядемо за столи, у кожного є шматочок пластиліну. Беремо його в руки, розігріваємо і починаємо розгортати його у формі ковбаски, з одного боку витягуємо гостру мордочку їжачкові.
- Що у їжаків є?
- Оченята.- Які? - Чорні.
- А шубка у їжачки, яка?
кінчика прикріплюємо - це буде ніс. По боках вставляємо горошини - це очі. На кожному столі в тарілці лежить вермишеленки - беремо по одній і встромляємо в спинку їжачка - це будуть його колючки.
В процесі роботи педагог допомагає дітям.
Підсумок: Діти закінчили ліпити своїх їжаків і поставили їх на підставку.
Вихователь: Діти, подивіться який їжачок задоволений. Дуже багато ми зліпили йому друзів. З чого ми зліпили їх?
- Вся в гострих колючках.
Молодці, діти. Всі сьогодні добре попрацювали. Наше заняття підійшло до кінця.