Заняття з ліплення
за мотивами народної іграшки «Баранець»
старший дошкільний вік
вихователь Парфеса С.Г.
Мета: ознайомити дітей із народною іграшкою, поняттям про особливості декоративного образу тварин;продовжувати формувати навички ліплення комбінованим способом ,вчити передавати форму, пропорції натури,розвивати уяву, фантазію, формувати естетичні почуття, смак; виховувати любов до народних іграшок, почуття національної гордості за свій народ, його культуру, мистецтво, здатність зберігати традиції.
Матеріали та інструменти: пластилін (глина, солоне тісто), стеки, дощечка для ліплення, серветки для витирання рук.
Хід зяняття
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Які іграшки ви полюбляєте? Чому?
Чи є серед них найулюбленіша іграшка?
Чим вона відрізняється від решти іграшок?
3. Мотивація навчальної діяльності
Вихователь. Удома у кожного з вас є багато іграшок. Деякі з них найулюбленіші, а є й такі, якими ви навіть і не граєтеся. Чи не так? А чи є у когось народна іграшка? Не Барбі та Кен, яких випускають іграшкові фабрики, а іграшки, створені добрими, чуйними та вмілими руками народних майстрів. Може, є іграшки, що зробили для вас мама чи бабуся? Сьогодні ми поринемо у сиву давнину і спробуємо дізнатися, як і з чого створювали майстри іграшки для дітей.
4. Викладання нового навчального матеріалу
Вихователь.Зі стародавніх часів люди створювали різні іграшки і забавки для своїх дітей. Але іграшка завжди була не тільки предметом гри, а й оберегом для дитини.Існували іграшки-тваринки — пташки, баранці, коники (демонстрування наочності). їх виготовляли з соломи, деревини, глини. А в Західній Україні досі створюють сирні іграшки, які дуже нагадують коників (демонстрування наочності).
Але мало виготовити іграшку. Майстри декоративно-прикладного мистецтва обов’язково прикрашають свої творіння, щоб іграшка подобалася дітям. Придивіться уважно до фотографій з народними іграшками (демонстрування наочності).
Чим прикрашені зображені на фотографіях народні іграшки?
Послухайте віршик про тварину
Купив баран на базарі
Гуцульську трембіту:
Нехай, каже, моя пісня
Пролуна по світу!
Та й затрубив скільки сили,
Всівшись край дороги.
А з трембіти почулося:
«Беееее!..»— та й більш нічого.
Вихователь. Сьогодні ми виліпимо народну іграшку — баранця. Розгляньмо, з яких частин складатиметься наш баранець. У барана є тулуб, голова, шия, чотири ноги та хвіст, роги. Саме на таку кількість неоднакових шматків ми маємо поділити наш пластилін (глину, солоне тісто). А тепер подивіться уважно на те, яку форму має голова барана, які у нього вуха, яка сильна шия.
6. Самостійна практична діяльність дітей Ліплення народної іграшки — барана
7. Актуалізація набутих знань
Що ми сьогодні ліпили?
Чим відрізняється народна іграшка від тих, що продаються у звичайних іграшкових магазинах?
Чи сподобалося вам знайомство з народними іграшками?
8. Підбиття підсумку заняття