Заняття з логіко- математичного розвитку з використанням блоків Дьенеша

Про матеріал
закріпити знання дітей про геометричні фігури, їх назви, розвивати вміння порівнювати геометричні фігури за кольором, розміром, формою ; закріпити навички просторової орієнтації, продовжувати навчати дітей працювати з таблицею квадратної форми: визначати розміщення предметів за 2-ма координатами(назвою рядка та стовпця) та розповідати про місце розташування предмета відносно іншого. Вчити давати відповідь повним реченням,стимулювати пізнавальну активність, розвивати логічне мислення,увагу . Виховувати у дітей поважне ставлення одне до одного, привчати не перебивати товариша, виховувати посидючість, акуратність у користуванні з роздавальним матеріалом, вміння діяти за інструкцією вихователя.
Перегляд файлу

 

 

Конспект  заняття

для дітей середньої  групи

на тему «Геометрична країна»

                                                            Вихователь:Ломага Ю.М

Сказочная страна открытая книга | Премиум векторы

                                                                                                                                       

Мета : закріпити знання дітей про геометричні фігури, їх назви,  розвивати вміння порівнювати геометричні фігури за кольором, розміром,  формою ; закріпити навички просторової орієнтації, продовжувати навчати дітей працювати з таблицею квадратної форми: визначати розміщення предметів за 2-ма координатами(назвою рядка та стовпця) та розповідати про місце розташування предмета відносно іншого. Вчити давати відповідь повним реченням,стимулювати пізнавальну активність, розвивати логічне мислення,увагу . Виховувати у дітей поважне ставлення одне до одного, привчати не перебивати товариша,  виховувати посидючість, акуратність у користуванні з роздавальним матеріалом, вміння діяти за інструкцією вихователя.

Обладнання: предметні картинки, роздруківка »Геометричні фігури» на кожну дитину,площинні геометричні фігури(демонстраційний матеріал), кольорові олівці. комплект блоків Дьенеша та таблиці квадратної форми на кожну дитину.

 

 


  

Хід заняття

1.Вступна частина

Вихователь :  Діти сьогодні до нас завітали гості, давайте ми привітаємося з ними

( привітання).

                                           Добрий день, гори і поля,

Добрий день, матінка-земля,

Добрий день, в морі кораблі.

                                                    Добрий день, людям на землі.

Діти , сьогодні я вам пропоную  відправитися у подорож до цікавої та незвичайної країни… Знаходиться вона так далеко, що не доїдеш до неї автобусом,   не домчиш  потягом, не долетиш літаком, , не допливеш кораблем. Лиш думкою  та розумом можна побувати там. Вам хочеться побувати в  такій країні?(відповіді дітей).

Але щоб наша подорож була успішною потрібно запам’ятати правила нашої групи:

  • Ми одна сім’я.
  • Не перебиваємо та не викрикуємо.
  • Чекаємо черги.
  • Не штовхаємося.
  • Перед тим, як дати відповідь потрібно підняти руку.

Ставайте разом будемо вирушати, повторюйте за мною такі слова:

Ми йдемо, ми йдемо,

Сумувати не будемо,

Перешкоди на шляху,

Подолаємо!

 

 

 

2.Основна частина

Діти ми потрапили до незвичайної країни, а тут  чекають на нас не прості мешканці. А щоб дізнатися їх назву ,потрібно відгадати загадки.

 

 

1.Не стоїть і не стрибає                      3. Він не круг і не квадрат і не  прямокутник                                                    

  Жодного кута не має  (коло)                Має тільки три кути

                                                                   Звуть його …(трикутник)   

2.Він давно знайомий мій                   4. На квадрат я дуже схожий

Кожен кут у нім прямий                         Маю теж чотири довжини

Всі чотири сторони                                 Тільки дві з них протилежні –

Однієї довжини( квадрат)                       Однакової довжини

                                                                   А сусіди різні ( прямокутник)

  • Так діти, ви відгадали, це фігури, а яка їхня повна назва ( геометричні фігури).

Вихователь: У країні геометричних фігур  все навколо геометричної  форми. Подивіться на ці предмети і скажіть, на яку  геометричну фігуру вони схожі.

Дидактична гра «На яку фігуру схожий…»

(носовичок-квадрат,книжка-прямокутник, ялинка-трикутник, мандарин-круг,пірамідка - трикутник, конверт-прямокутник,човник з вітрилом – трикутник….

Вихователь: У країні  є вулиця, яка має назву  «Геометрична». Як ви вважаєте, які фігури  мешкають на цій вулиці?(відповіді дітей). Тож пропоную знайти серед усіх предметів  лише фігури, які  мають кути та сторони, заштрихувати їх за поданим зразком (диференційований підхід).

Фізкультхвилинка

Починається розминка.

Встали, вирівняли спинки.

Вправо-вліво нахилилися.

І ще раз повторили.

 

(Нахили в сторони.)

Присідаємо ми за рахунком.

Раз два три чотири п'ять.

Це потрібна робота - М'язи ніг тренувати.

(Присідання.)

А тепер ривки руками. Виконуємо разом з нами.

(Ривки руками перед грудьми.)

  - Діти, а ось і наші давні знайомі, Блоки Дьенеша.

  Я  пропоную  Вам  створити  власну математичну (геометричну) казку. Я навчу вас, що з геометричними фігурами можна пофантазувати. Тож слухайте… і будете мені допомагати(вихователь читає казку, діти слухають та викладають геометричні фігури ).

Казка

   В незвичайній країні  на вулиці «Геометрична»  жив старий та мудрий Дьенеш. Всі мешканці вулиці ставилися до нього з повагою, дослухалася до його порад. Поважали  старого:  Червоний  Квадрат ,  Синій Прямокутник і  Жовтий Трикутник.

   Найцікавішими фігурами в країні  булу   Великий жовтий Круг  та маленький Синій Круг , їх любили за веселу вдачу. Ці друзі нікому не давали сумувати в країні, були нерозлучні і всі дні та вечори  проводили на вулиці. Вдень порівнювали вони себе з іншими мешканцями.

-  Вони однакові чи різні? Що в них спільного?Що відмінне? Чи котиться вони? (відповіді дітей).

  • Назвіть  фігури, які живуть у незвичайній країні на вулиці «Геометрична» , порахуйте їх.
  • Чому країна має таку назву?
  • Назвіть геометричні фігури , у яких 4  сторони?
  • У яких фігур однакова кількість кутів?
  • Назвіть фігуру, у якої  немає кутів та сторін?
  •  

Вихователь: Перед вами таблиця квадратної форми,яка складається з 6 квадратів,  потрібно  розмістити геометричні фігури  за інструкцією.

- червоний  квадрат у 2-му рядочку,2-му стовпчику;

-  синій трикутник  1-й рядок 1-й стовпчик;

-  жовтий прямокутник розмістіть у 1-му рядочку 3-му стовпчику;

- жовте коло у 2-й рядок 1-й стовпчик;

- синій трикутник 2-й рядок 3-й стовпчик;

- червоне коло у 1-й рядок 2-й стовпчик;

3.Заключна частина

Вихователь: Молодці, справилися з завданням, час повертатися в садок.

Ось закінчилася гра,

повертатись нам пора.

Працювали ми завзято,

дуже гарні ви малята.

 

Рефлексія

Станемо в коло і поділимося своїми враженнями і ділимося думками. Починайте свої пропозиції такими словами, як «мені сподобалося....», «я запам'ятав....», «я вдома батькам розповім про......», «мені не сподобалося.......»

( Діти діляться своїми враженнями)
 

Вихователь:А мені сподобалося якими ви активними,талановитими,добрими, веселими були на сьогоднішньому занятті і я хочу вам сказати спасибі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
3002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку