Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для дітей старшої групи
«Гостинці від Лісовичка»
Вихователь старшої групи
Клименко Т.В.
Тема. Гостинці від Лісовичка
Мета: закріпити знання дітей про цифри від 1 до 10, рахувати в прямому та зворотньому напрямі; встановлювати співвідношення між суміжними числами, називати сусідів числа. Пригадати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал) та їх характерні ознаки. Розвивати логічне мислення, пам'ять, орієнтацію на аркуші паперу (посередині, праворуч, ліворуч, вгорі, внизу та ін.). Продовжувати вчити розв'язувати задачі на збільшення і зменшення числа на одиницю. Формувати інтерес до занять з математики. Виховувати самостійність.
Попередня робота: вивчення лічилок, закріплення знань про геометричні фігури за допомогою дидактичних ігор: «Знайди тінь фігури», «Збудуй предмет з фігур», ознайомились зі структурою задачі, грали в гру «Де знаходиться предмет»- орієнтація на аркуші паперу.
Матеріали: Демонстраційний - листочки із завданнями, зразок геометричного килимка, геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), скринька від Лісовичка, паперовий листочок для гри. Роздатковий – картки для гри «Назви сусідів», набір геометричних фігур, індивідуальні картки для складання задачі, квадратний аркуш паперу.
Хід заняття
Організаційний момент
Діти стають колом, пригадують лічилки з рахунком. Наприклад:
1, 2, 3, 4, 5 вибіг зайчик погулять
Як нам бути, що робити
Треба зайчика зловити
Будем знову рахувать 1, 2, 3, 4, 5.
Основна частина
Вихователь звертає увагу дітей на чарівну скриньку від Лісовичка. Щоб відкрити скриньку потрібно виконати завдання та знайти ключик. Кожне завдання знаходиться в чарівному листочку із зображенням цифри.
1.Завдання. Пряма та зворотня лічба.
Д/г «Листочок передавай, цифру називай» Діти в колі передають один-одному листочок і рахують в прямому та зворотньому напрямку.
2. Завдання. Д/г «Знайди сусідів»
Кожна дитина отримує картку з цифрою і підбирає до цифри сусідів.
3. Завдання. Д/г «Відгадай яка геометрична фігура».
На дошці виставлені паперові геометричні фігури, вихователь запитує:
- у якої фігури три кути?
- фігура, яка має чотири кути, але не квадрат?
- чим відрізняється квадрат від прямокутника?
- фігура, яка не має кутів, але не котиться?
- яку фігуру ми ще не називали? Д/г «Геометричний килимок»
Вихователь показує зразок геометричного килимка, діти запам'ятовують і викладають тай самий на чистому аркуші. Після виконання вихователь просить дитину прокоментувати. Наприклад: - посередині зображений круг;
- вгорі над кругом квадрат;
- справа від круга трикутник і т.д.
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Всі присіли,
Потім в гору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Всі веселі,
Крутимось на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І набралися всі сили.
4.Завдання Д/г «Дай відповідь на запитання»
5. Завдання. Д/г «Відгадай задача чи загадка»
Вихователь читає текст, діти відповідають: загадка, задача, просто текст.
6. Завдання. Д/г «Утвори задачу із загадки»
Вихователь читає загадку:
Плету хлівець на четверо овець, а ще на одну окремо. Потім запитує:
- це задача чи загадка?
- яка відповідь? (Рукавичка)
Давайте із загадки утворимо задачу. Що ми знаємо про кількість овець (четверо і ще одна). Яку задачу можна утворити? Спочатку плели хлівець для чотирьох овець, а потім ще для однієї. Для скількох овець плели хлівець?
7. Завдання. За індивідуальними картками діти складають задачу.
Підсумок
- Діти, ми виконали всі завдання, а ось і ключик від скриньки. (Ключик діти знаходять у останньому конверті із завданням).
- Давайте пригадаємо що ми робили.
Діти відкривають скриньку і дістають гостинці від Лісовичка.