1
Програмовий зміст: закріпити вміння дітей працювати з мнемотаблицями; знання дітей з чого складається мова, речення, слово, склад; вміння працювати зі схемою речення, складати речення за схемою; виділяти голосні і приголосні звуки( на початку, в середні та в кінці слова); вміння робити звуковий аналіз слів( трьох та чотирьох фонемних); Розвивати фонематичний слух, мислення, швидкість реакції, мовлення. Виховувати організованість.
Обладнання: дошка, магніти, фото Діда Грамотія, конверти з завданнями, мнемотаблиця до казки « Рукавичка», схеми речення, полотно, матеріали до гри « Визнач перший звук та поклади у будиночок», демонстраційні та роздавальні зображення кота, кози, картки для звукового аналізу, фішки голосних , твердих та м’яких приголосних звуків,
Хід заняття
1. Ранкове коло « Привітаймося» .Підійдіть до мене, зробіть коло.
Доброго ранку , рідний наш дім!
Доброго ранку, друзям усім!
Доброго ранку,сонечко ясне!
Доброго ранку, садочку прекрасний!
Станем дружно всі у коло,
Скільки друзів погляньмо навколо.
Руку дружби простягну,
Сварку з другом не почну.
Будем всі ми дружно грати,
Рідний дім наш звеселяти.
- Діти , вчора мені у Вайбер прийшло повідомлення від Діда Грамотія, зараз я вам його зачитаю « Доброго дня, любі діти! Ваша вихователька запросила мене до вас на заняття . Вона розповідала мені ,які ви розумні, активні, слухняні. Мене дуже зацікавила ії розповідь про вас. На превеликий жаль я зараз не можу бути присутнім на вашому занятті, бо захворів , прошу у вас за це вибачення. Та щоб побачити, які ви насправді розумні ,пропоную заняття записати на відео та мені потім це відео переслати. Для вас я приготував завдання, висилаю своє фото та завдання. Я впевнений, що ви з усіма завданнями впораєтесь. Бажаю вам успіху. Дід Грамотій.»
- Діти, всі завдання та фото я роздрукувала (вихователь показує конверти із завданнями та фото, вивішує фото Діда Грамотія на дошку) . Ну що ж покажемо Діду Грамотію, які ви розумні, активні, вихованні та виконаємо перше завдання.
Завдання № 1. Робота за мнемотаблицею, складання казки «Рукавичка»( на килимку).
( Вихователь показує дітям таблицю, діти кажуть назву казки. Одна дитина виходить до дошки і за допомогою указки розповідає казку, використовуючи таблицю встановлює послідовність подій .)
Завдання № 2. Робота зі схемою речення
– З чого складається наша мова (з речення)
– З чого складаються речення (з слів)
– З чого складаються слова (з складів)
– З чого складаються склади (зі звуків)
- Діти, пропоную перейти за столи та виконати друге завдання (вихователь говорить речення , діти рахують скільки слів в цьому реченні та викладають схему речення . Одна дитина працює біля дошки, інші за столами. Речення мають бути з двох, трьох, чотирьох слів. Потім вихователь викладає схему речення на дошці та пропонує дітям скласти самим речення за схемою.)
Фізкультхвилинка
Встаньте діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день вчорашній,
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте,
І на місце тихо сядьте.
Завдання № 3 . Дидактична гра « Визнач перший звук та поклади у будиночок»
Завдання № 4 .Звуковий аналіз слів
- Час вже перейти до наступного завдання, треба зробити звуковий аналіз слів. Ось і загадки, відгадкою якою буде слово, для викладання звукової моделі.( Вихователь загадує загадку. Відгадки КІТ, КОЗА. Одна дитина біля дошки, інші за столами)
- Молодці, діти. Виконали всі завдання Діда Грамотія. Все зайняття ми зняли на відео, давайте ми ще скажемо слова вдячності, побажання Діду Грамотію для швидкого одужання . ( Діти виражають слова вдячності та побажання )