Заняття по охороні життя та безпеці
життєдіяльності
в старшій групі
Вихователь: Мануйлова І.М.
смт. Свеса
Завдання:
Закріпити вміння орієнтуватись у просторі. Виховувати інтерес до математичних завдань за допомогою цікавих ігор, сюрпризних моментів.
Формувати граматично правильне мовлення.
Дати уявлення про найпоширеніші явища природи: грозу, дощ. Відпрацювати навички безпечної поведінки, підвести до розуміння того, що контакти з комахами можуть нести як користь і задоволення, так і шкоду та небезпеку життю і здоров'ю людини.
Дати елементарні уявлення про пожежу, протипожежні засоби, вчити орієнтуватись під час пожежі, діяти в цій ситуації.
Виховувати волю до перемоги та вміння долати труднощі; розвивати почуття доброти, взаємодопомоги, ввічливість у стосунках з іншими.
Піднімати емоційний настрій завдяки казковим персонажам та сюрпризним моментам.
Діти заходять в зал.
Сідають на стільці. Закривають очі.
- Грає фонограма (гроза, дощ). З'являється дівчинка Еллі.
Вихователь: Звідки ти і хто така?
Еллі: Я Еллі. Мої батьки встигли сховатися в льоху від страшної грози, а мене занесло у це незвичайне місто. Я не знаю як поводитися у такій ситуації, як мені тепер повернутися до дому? Допоможіть будь ласка.
Вихователь: Діти ми допоможемо Еллі. Да.
Діти що треба робити коли наближається гроза?
Вихователь: Еллі діти тобі розказали правила безпеки при грозі, а дібратися додому тобі допоможе чарівник. Ходімо до нього, але шлях буде нелегкий з перешкодами.
Дидактична гра "По хвилястій дорозі"
Вихователь: Спочатку перевіримо, чи всі добре знаєте де праворуч, а де ліворуч, будьте уважні, коли заграє музика, ви крокуватиме по колу. За сигналом "ліворуч" зупинитесь і обернетесь ліворуч, за сигналом "праворуч"
обернетесь праворуч.
Гра повторюється 2 - 3 р. Рушаймо до чарівника.
Діти йдуть і зустрічаються з бабусею Шапокляк.
Шапокляк: Хто ви такі і куди поспішаєте?
Еллі: Ми йдемо до чарівника, щоб він виконав наші бажання. А ти хто така? Що ти тут робиш?
Шапокляк: Я, Шапокляк! Мені сумно самій і я хочу зробити, щось погане, але мрію стати хорошою жінкою і хочу, щоб ви мені допомогли.
Шапокляк: Хороші ви дітки, знаєте відповіді на мої запитання. І я хочу з вами піти до чарівника.
Вихователь: Діти давайте з вами пограємо в гру "Посади бджілку на квітку". Ось у нас така галявина, на якій ростуть зачаровані квіти. Що на них написано? Так, приклади. І бджілки також незвичайні - вони з цифрами. Давайте допоможемо бджілкам сісти на свою квітку. Для цього вам потрібно розв'язати приклади, що на квітках і посадити бджілок з цифрами - відповідями. Виконуйте завдання.
Діти знаходять свою квітку і сідають на стільчики.
Вихователь: Шапокляк ти хочеш навчитись називати "чарівні слова"
Шапокляк: Я дуже вдячна вам за те, що навчили мене чарівних слів. Ви дружні й хороші діти! У мене також є друзі і я тепер буду з ними чемно поводитись.
Вихователь: Діти відпочили, помандрували далі, під музику.
Ідуть зустрічають лева - боягуза, який рикає на Шапокляк
Еллі: Стій, не чіпай слабких! Як тобі не соромно! Слабих ображають тільки боягузи.
Лев: А як ви здогадалися, що я боягуз. Хто вам сказав? Я ж умію так голосно гарчати, що всі тікають від мене. Я ж цар!
Вихователь: Ми бачимо з твоєї поведінки, що ти неврівноважений, дратівливий. Це ознаки боягуза, а не сміливого.
Лев: Я нічого не можу вдіяти! Я справді боягуз! (плаче, витирає сльози хвостом) Дуже соромно, що мені бракує сміливості!
Вихователь: Ти маєш виховувати в собі волю до перемоги і вміння переборювати труднощі. Зараз діти покажуть тобі, як треба тренувати своє тіло, долати перешкоди. Спробуй і ти Леве.
Проводиться естафета: одна дитина тримає іншу за ноги, а та просувається на руках по підлозі, на зворотному шляху міняються місцями й доходять до фінішу.
Лев: Візьміть і мене за товариша. Я теж мрію бути сміливим.
Вихователь: Ходімо разом з нами до чарівника. Він виконає будь яке бажання.
Діти йдуть наспівуючи пісню під музику
Підходять до замка де живе чарівник і бачать, що у замку пожежа!
Вихователь: Діти, що треба робити при пожежі:
Вихователь: Діти давайте викличемо пожежників.
(Діти по черзі викликають пожежну команду)
Вихователь звертається до чарівника: Чарівник розкажи дітям, що у тебе трапилось
Чарівник: Я готував фокус з бенгальськими вогниками і не зміг втримати в руці, він упав на килим і почалася пожежа. Дякує.
Вихователь: Чарівник і всі гості послухайте віршики, які приготували діти.
Щоб здоров'я діткам мати
Та уникнути біди
Треба правила ці знати
Пам'ятати їх завжди
Як немає поруч мами
То вирішуйте самі
Можна гратись сірниками?
Кожен скаже вірно.....Ні.
В лісі вогнище розклали
Для забави навесні
Аж до зорь воно палало
Так робити можна?.....Ні
На плиті вогонь палає,
Мама вийшла, ми одні
Коли хтось вогонь займає.
То він робить вірно?....Ні
Тож, щоб сонечку радіти
І дорослим, і малим
Від пожежі треба вміти
Захищатися самим.
Чарівник: Ви мене врятували і я хочу вам віддячити. Просіть, що хочете.
Еллі: Я мрію повернутися додому.
Лев: Я мрію бути сміливим
Чарівник: Вип'єш із цієї пляшечки - у ній твоя сміливість (лев забирає пляшечку)
Шапокляк: Я мрію стати хорошою.
Чарівник торкається паличкою. Ти будеш хороша, коли робитимеш добрі вчинки. А всім іншим я приготував чарівні яблучка, щоб усі були здорові і ніколи не хворіли.
Вихователь: Дякуємо тобі чарівник, яблучка ми їстиме у групі, зраз запитаємо в дітей: перед тим, як їсти фрукти, що треба зробити?
Тож наша подорож закінчилась і зараз давайте заспіваємо пісеньку:
Дітям треба пам'ятать /2р.
З вогнем не жартуйте
Бо пожежа може стать /2р.
Ви слухняні будьте
Приспів:
Сірники не займай
А коли біда зустріне
01 мерщій ти набирай 2р.
Друже добре пам'ятай /2р.
Якщо вдома сам ти
Ти чужим не відчиняй /2р.
З ним не розмовляй ти
Приспів:
А якщо допомога
Вам негайно знадобиться
02 ти швидко набирай
і адресу називай
Вмить міліція примчиться
Скоріш 02 ти набирай.
А якщо хтось захворів /2р.
Треба допомога
Набирай мерщій 03 /2р.
І чекай недовго
Приспів:
Допоможуть лікарі
І швидка до вас примчиться
Ти тільки трохи почекай
Зроблять все, щоб тобі
Більше зовсім не хворіти
Ти тільки 03 набирай
Газ уже тепер в нас є /2р.
Пам'ятай ти добре
Сам ніколи не включай /2р.
Ти чекай дорослих