Заняття з логіко-математичного розвитку
«Країна геометричних фігур»
(для дітей середнього дошкільного віку)
Олена Погоріла,
вихователь-методист
ЗДО «Веснянка»,
Гадяцької міської ради.
Програмовий зміст: поглибити знання дітей про об’ємні геометричні фігури: куб, куля та ознайомити з новою фігурою циліндр. Формувати уміння обстежувати фігури тактильну-руховим і зоровим способом. Закріпити знання дітей про кольори. Продовжувати розвивати зорову пам'ять, мову, довільну увагу, дрібну моторику рук. Виховувати самостійність, активність, вміння слухати та викликати інтерес до цікавого.
Матеріали: об’ємні геометричні фігури з набору Ф.Фребеля №1, №2, площинні геометричні фігури, різнокольорові шнурівки.
Хід заняття
Вихователь: Сьогодні діти у нас з вами незвичайне заняття і в мене є скринька з секретом. Давайте заглянемо, що в неї є. (Показ набор Ф.Фребеля №1) (Відповіді дітей)
- Так, це об’ємні геометричні фігури. Куб – в нього всі сторони рівні, є кути. (Розглянути разом з дітьми) Він стоїть, він стоїть впевнено.
- А що є схоже на Куб у нашій групі? (Відповіді дітей)
- Куля – вона без кутів і сторін, вона рухається (Показ і розгляд)
- А що схоже на Кулю знайдіть у групі? (відповіді дітей)
- А ще заховалася нова об’ємна фігура – циліндр (повторити разом з дітьми)( показ) Якщо циліндр поставити – стоїть, якщо положити, то він котиться (дати дітям розглянути). А на що схожий циліндр?
- Повторимо разом як називаються об’ємні фігури? (показ) Молодці.
- Давайте згадаємо площинні геометричні фігури, порівняємо їх з об’ємними. (показ) Молодці.
Вихователь: Зверніть увагу що у вас знаходиться на столиках, під серветками на тарілочках? Хто скаже правильно? Що це? (відповіді дітей)
- Правильно, маленькі різнокольорові фігури.
(Розгляд дітьми свої фігури)
- Знайдіть мені куб, якого кольору (запитати у дітей)
- Покажіть мені циліндр, кулю. Якого кольору(відповіді дітей).Молодці.
- Ви напевно трішки заморилися, а давайте разом з геометричними фігурами порухаємося? Візьміть вправу руку куб, а ліву циліндр.(Звучить дитяча руханка «Верх-вниз»)
Вихователь: Діти, а зараз вам пропоную подивіться в якій послідовності я виставляю об’ємні фігури, подивіться уважно і запам’ятайте, я їх накриваю, а ви повторіть цю послідовність зі своїми маленькими фігурами. (Діти виконують)
- Я пропоную вам пограти зі мною.
Гра з вихователем: «Поміняй містами».
Вихователь роздає шнурівки.
- А зараз ми з вами спробуємо нанизати свої різнокольорові фігури в такій послідовності як я говоритиму, щоб вийшли у нас різнокольорове намисто. Слухайте уважно. (Діти виконують). Молодці.
Вихователь: А ще у нас з вами буде таке цікаве завдання. На ваших листках намальовані геометричні фігури, їх треба обвести пальчиком, назвати їх, а потім простим олівцем обвести по контуру і по крапочках та розфарбувати. (Діти виконують)
Вихователь: Діти, вам сподобалося сьогодні наше заняття? (відповіді дітей).
Сьогодні ми з вами поглибили знання про об’ємні геометричні фігури, давайте їх назвімо (показ, відповіді дітей) і вивчили нову об’ємну фігуру (показ, відповіді дітей).
- А яка фігура вам найбільше сподобалася, покажіть? (відповіді дітей).Ви дуже гарно сьогодні працювали, ви розумнички. Ви у мене всі молодці.