Заняття з логіко – математичного розвитку ( старша група )
Тема : « Квітка – семицвітка »
Програмовий зміст. Продовжувати вчити дітей рахувати в межах 10, позначати кількість відповідною цифрою, визначати суміжні числа. Закріпити знання про площинні геометричні фігури та вміння складати складні геометричні форми з частин, дні тижня. Вправляти в порівнянні чисел за допомогою знаків “>”, “<”, “=”, розв'язуванні задач на додавання та віднімання одиниці. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність, бажання допомогти іншим.
Матеріал. Квітка- семицвітка, дидактична гра “ Познач кількість цифрою ”, дидактична гра “ Чудо-хрестики ” ( інноваційна технологія розвиваючих ігор Воскобовича ), картки на порівняння чисел, цифри 1 – 9, геометричні фігури
( круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал ).
Хід заняття
Вихователь. Погляньте, діти, сьогодні вранці листоноша приніс нам листа. Хто ж його нам надіслав?
Подивимось…
“Добрий день, діти!
Пишу вам з чарівної Країни Математики. У нашому королівстві сталося нещастя. Злий чаклун зачарував всіх жителів математичної країни : цифри, знаки, фігури. Вони стали нерухомі, тепер у нас дуже страшно і тихо. Розчаклувати жителів Країни Математики зможе чарівна квітка-семицвітка. Якщо ви виконаєте завдання на її пелюстках, то злі чари зникнуть. Допоможіть будь ласка.
Королева Математики ”
Допоможемо Королеві Математики та жителям Країни Математики?
А ось і чарівна квітка-семицвітка ( на дошці ).
Квітка наша чарівна,
Завдання має для нас вона.
Сьогодні з квіткою-семицвіткою
Будем грати.
Виконувати всі завдання
Та жителів Країни Математики рятувати.
(Перед виконанням кожного завдання вихователь відриває пелюстку і зачитує завдання.)
Вихователь. Жовту пелюстку відірвемо та гру “ Розминка ”розпочнемо.
1. Лічба пряма та обернена в межах 10. ( Діти рахують почерзі )
- Дашо, рахуй від 4 вперед.
- Єгоре, рахуй від 8 назад і т. д.
2. Суміжні числа
- сусіди числа 5, 3, 8, 6, 9…
- число, попереднє 6,3,8,2…
- число наступне 4,9,2,7…
3. Цифри 1 – 9 ( вихователь називає цифру - діти показують картку з відповідною цифрою ).
Вихователь. Синю пелюстку відривай – уважно рахуй, не зівай.
Дидактична гра“ Познач кількість цифрою ”
( індивідуальні картки )
Вихователь.Діти, уважно роздивіться картинки. Під картинкою зображені квадрати з предметами, які треба порахувати. Порахуйте предмети на картинці і позначте кількість цифрою. Цифру покладіть у відповідний квадрат.
( Виконання завдання вихователь перевіряє індивідуально ).
Вихователь. Червону пелюстку відривай- числа між собою порівняй.
-Діти, візьміть картки та порівняйте числа за допомогою знаків“>”, “<”, “ =”.
- Молодці. Вс івиконали завдання червоної пелюстки.
Вихователь. Зелену пелюстку візьмем та відпочивати підем.
Фізхвилинка
Раз, два! Час вставати,
Будемо відпочивати.
Три, чотири – присідаймо,
Швидко втому проганяймо,
П'ять, шість – засміялись.
Шість разів понахилялись.
Зайчик сонячнй до нас
Завітав у світлий час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає,
Диво-промінцями грає.
Сім, вісім – час настав
Повернутися до справ.
Вихователь. Блакитну пелюстку відриваємо і загадку відгадаємо.
Сім братів віком рівні, іменами різні.
Запитання до дітей:
Вихователь. Оранжеву пелюстку відриваємо – геометричні фігури пригадаємо.
Вихователь. Діти, подивіться уважно на ці геометричні форми. На що вони схожі? Так, на хрестики. Вам потрібно скласти ці хрестики з частин, підібравши відповідні по формі.
Вихователь. Фіолетова пелюстка не сумувала та цікаві задачі дітям підготувала.
Всім гостинці він купив.
4 цукерки, 1 шоколад –
Дуже півник цьому рад.
Скільки гостинців купив півник?
поспішають до малят,
А один із них втомився –
В лісі спати залишився.
Скільки ведмежат дійшло до малят?
5 опеньків він знайшов.
Один – в корзинку,
А всі інші – на спинку.
Скільки грибів на спинці у їжачка?
Вихователь. Ось і виконали ми завдання на всіх пелюстках чарівної квітки-семицвітки.
Ви, діти, молодці. Всі старанно працювали і я впевнена,що чари злого чаклуна зникли і всі жителі Країни Математики ожили та вдячні вам за допомогу.