Заняття з логіко-математичного розвитку " Квітка-семицвітка "

Про матеріал
Заняття для дітей старшого дошкільного віку. В ході заняття діти рахують в межах 10, закріплюють цифри, геометричні фігури, дні тижня, розвивають логічне мислення.
Перегляд файлу

Заняття з логіко – математичного розвитку ( старша група )

Тема : « Квітка – семицвітка »

Програмовий зміст. Продовжувати вчити дітей рахувати в межах 10, позначати кількість відповідною цифрою, визначати суміжні числа. Закріпити знання про  площинні геометричні фігури та вміння складати складні геометричні форми з частин, дні тижня. Вправляти в порівнянні чисел за допомогою знаків “>”, “<”,  “=”, розв'язуванні задач на додавання та віднімання одиниці. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність, бажання допомогти іншим.

Матеріал. Квітка- семицвітка, дидактична гра “ Познач кількість цифрою ”, дидактична гра “ Чудо-хрестики ” ( інноваційна технологія розвиваючих ігор Воскобовича ), картки на порівняння чисел, цифри 1 – 9, геометричні фігури

( круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал ).

 

Хід заняття

Вихователь. Погляньте, діти, сьогодні вранці листоноша приніс нам листа. Хто ж його нам надіслав?

Подивимось…

Добрий день, діти!

Пишу вам з чарівної Країни Математики. У нашому королівстві сталося нещастя. Злий чаклун зачарував всіх жителів математичної країни : цифри, знаки, фігури. Вони стали нерухомі, тепер у нас дуже страшно і тихо.  Розчаклувати жителів Країни Математики зможе чарівна квітка-семицвітка. Якщо ви виконаєте завдання на її пелюстках, то злі чари зникнуть. Допоможіть будь ласка.

Королева Математики

Допоможемо Королеві Математики та жителям Країни Математики?

 А ось і чарівна квітка-семицвітка ( на дошці ).

                                                  Квітка наша чарівна,

Завдання має для нас вона.

        Сьогодні з квіткою-семицвіткою

                                                  Будем грати.

                                                  Виконувати всі завдання

                        Та жителів Країни Математики рятувати.

(Перед виконанням кожного завдання вихователь відриває пелюстку і зачитує завдання.)

Вихователь.  Жовту пелюстку відірвемо та гру Розминка ”розпочнемо.

1.  Лічба пряма та обернена в межах 10. ( Діти рахують почерзі )

          - Дашо, рахуй від 4 вперед.

          - Єгоре, рахуй від 8 назад і т. д.

2. Суміжні числа

           - сусіди числа 5, 3, 8, 6, 9…

           - число, попереднє 6,3,8,2…

           - число наступне 4,9,2,7…

3. Цифри 1 – 9 ( вихователь називає цифру -  діти показують картку з відповідною цифрою ).

Вихователь. Синю пелюстку відривай – уважно рахуй, не зівай.

Дидактична гра“ Познач кількість цифрою ”

( індивідуальні картки )

Вихователь.Діти, уважно роздивіться картинки.                                                                Під картинкою зображені квадрати з предметами, які треба порахувати. Порахуйте предмети на картинці і позначте кількість цифрою. Цифру покладіть у відповідний квадрат.

( Виконання завдання вихователь перевіряє індивідуально ).

 

Вихователь. Червону пелюстку відривай- числа між собою порівняй.

-Діти, візьміть картки та порівняйте числа за допомогою знаків“>”, “<”,  “ =”.

- Молодці. Вс івиконали завдання червоної пелюстки.

Вихователь. Зелену пелюстку візьмем та відпочивати підем.

Фізхвилинка

Раз, два! Час вставати,

                                                      Будемо відпочивати.

                                                     Три, чотири – присідаймо,

Швидко втому проганяймо,

П'ять,  шість – засміялись.

Шість разів понахилялись.

Зайчик сонячнй до нас

Завітав у світлий час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає,

Диво-промінцями грає.

Сім, вісім – час настав

Повернутися до справ.

Вихователь. Блакитну пелюстку відриваємо і загадку відгадаємо.

Сім братів віком рівні,  іменами різні.

Запитання до дітей:

  • Про яких братів ідеться у загадці?
  • Хто назве дні тижня по порядку?
  • Скільки робочих днів? Назвіть їх.
  • Скільки вихідних днів? Назвіть їх.
  • Який день після вівторка, четверга,…?
  • Який день перед суботою, середою,…?

Вихователь. Оранжеву пелюстку відриваємо – геометричні фігури пригадаємо.

  1. Вихователь.Розкладіть перед собою геометричні фігури ( круг, квадрат, прямокутник,   трикутник, овал ). Я буду загадувати загадки про геометричні фігури, ви їх повинні відгадати та підняти відповідну геометричну фігуру.
  • У якої геометричної фігури немає кутів?  ( круг, овал )
  • Яка геометрична фігура має 4 кути, 4 сторони і всі сторони рівні?
  • У якої геометричної фігури 3 кути, 3 сторони?
  • Яка геометрична фігура має 4 кути, 4 сторони, дві з них довші, а дві – коротші?
  1. Дидактична гра “ Чудо-хрестики ”

Вихователь. Діти, подивіться уважно на ці геометричні форми. На що вони схожі? Так, на хрестики. Вам потрібно скласти ці хрестики з частин, підібравши відповідні по формі.

 

Вихователь. Фіолетова пелюстка не сумувала та цікаві задачі дітям підготувала.

  1. Півник на базар ходив,

Всім гостинці він купив.

4 цукерки, 1 шоколад –

Дуже півник цьому рад.

Скільки гостинців купив півник?

 

  1. 7 веселих ведмежат

 поспішають до малят,

А  один із них втомився –

В лісі спати залишився.

Скільки ведмежат дійшло до малят?

 

  1. По гриби їжак пішов,

5 опеньків він знайшов.

Один – в корзинку,

А всі інші – на спинку.

Скільки грибів на спинці у їжачка?

 

  1. На день народження до вас прийшли троє друзів. Дві чашки вже на столі. Скільки чашок треба ще?

Вихователь. Ось і виконали ми завдання на всіх пелюстках чарівної квітки-семицвітки.

Ви, діти, молодці. Всі старанно працювали і я впевнена,що чари злого чаклуна зникли і всі жителі Країни Математики ожили та вдячні вам за допомогу.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку