Заняття з логіко – математичного розвитку «Рукавичка»
Середній дошкільний вік
Програмовий зміст: вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб; заохочувати до спілкування за темою казки; закріпити кількісну та порядкову лічбу в межах 5; позначати цифрою результати рахунку; знання дітей геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник;; уміння орієнтуватися в просторі; розвивати логічне мислення, уяву, бажання працювати самостійно; виховувати уважність, зосередженість, допитливість.
Матеріал: фланелеграф, герої казки, м'яч, картки з зображенням будинка, геометричні фігури, картки із зображеннями предметів, прищіпки, картки для ігор «Порахуй скільки», «Встав цифри», «Оживи фігури», кольорові олівці.
Хід заняття:
Треба всім нам привітатись: “Добрий день!”
Дружно, весело сказати: “Добрий день!”
Вліво, вправо повернемось,
“Добрий, добрий, добрий день!”
Один одному усміхнемось
“Добрий, добрий, добрий день!”
Всіх гостей ми привітаєм
І здоров’я побажаєм:
“Добрий, добрий, добрий день!”
2. Основна частина.
- Діти, чи любите ви казки? Сьогодні ми будемо грати разом з героями казки. Хочете дізнатися, яка ж це казочка? Тоді відгадайте загадку:
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці…. (“Рукавичка”)
-Але наша рукавичка не звичайна, вона - математична. Тихенько, чуєте, хтось біжить. Це мишка – шкряботушка. Щоб мишка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете мишці?
Гра з мячем «Дай відповідь»
Вихователь кидає м'яч кожній дитині по черзі і задає питання. Дитина повертає мяч вихователю і каже відповідь. Зразки запитань:
-Яка зараз пора року?
-Яка була до цього?
-Яка буде наступною?
-Скажіть навпаки: жираф високий, а котик …
-Камінь твердий, а подушка …
-Сніг холодний, а чай…
-Равлик повільний, а зайчик …
-Назвіть число, на 1 більше, ніж …
-Молодці, дітки! Допомогли мишці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це жабка – скрекотушка. Щоб жабка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете жабці?
Гра з прищіпками «Порахуй скільки і знайди потрібне число»
Дітям пропонується порахувати кількість предметів і прикріпити прищіпку до потрібної цифри, що означає результат рахунку.
-Молодці, дітки! Допомогли жабці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це зайчик - побігайчик. Щоб зайчик потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете зайчику?
Гра «Розсели геометричні фігури в будиночок»
-червоним трикутник поселити в центрі будинка;
-синій круг поселити над червоним трикутником;
-жовтий квадрат поселити під червоним трикутником;
-зелений круг поселити зліва від червоного трикутника;
-рожевий квадрат поселити зправа від червоного трикутника;
-в правому верхньому куті положити сонце, в лівому верхньому куті полодити хмаринку.
-Молодці, дітки! Допомогли зайчику і тепер він може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це лисичка - сестричка. Щоб лисичка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете лисичці?
Гра «Чарівні кубіки»
Діти по черзі кидають два кубіки. На одному зображені цифри від 1 до 6, на іншому – дію, яку потрібно віконати (поплескати, покружляти, пострибати, підняти ніжку і т.д.). Діти виконують рух, який випав на другому кубіку стільки разів, скільки випало на першому кубіку
-Молодці, дітки! Допомогли лисичці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це вовчик - братик. Щоб вовчик потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете вовчику?
Гра «Встав цифру»
Кожна дитина отримує картку з цифрами від 1 до 5, деякі цифри пропущені. Завдання: вставити цифри.
-Молодці, дітки! Допомогли вовчику і тепер він може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це ведмідь клишоногий. Щоб ведмідь потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти, ви допоможете ведмедику?
Гра «Оживи фігуру»
Кожна дитина отримує листочок, на якому намальовані геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник). Завдання: «оживити» фігури
-Молодці, дітки! Допомогли ведмедику і тепер він може потрапити в рукавичку.
-Діти, хто перший прийшов до рукавички? Хто другий? Яким прийшов до рукавички зайчик? Яким був вовчик? Ведмідь? Хто був четвертим?
3. Підсумок заняття.
-Добре. Розкажіть мені, будь ласка, чим закінчилася казка?
-Діти, ви гарно справилися з завданнями. Молодці!