Заняття з логіко – математичного розвитку «Рукавичка»

Про матеріал
Заняття з логіко – математичного розвитку за мотивами української народної казки «Рукавичка». Середній дошкільний вік. Програмовий зміст: вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб; заохочувати до спілкування за темою казки; закріпити кількісну та порядкову лічбу в межах 5; позначати цифрою результати рахунку; знання дітей геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник;; уміння орієнтуватися в просторі; розвивати логічне мислення, уяву, бажання працювати самостійно; виховувати уважність, зосередженість, допитливість.
Перегляд файлу

Заняття з логіко – математичного розвитку «Рукавичка»

Середній дошкільний вік

 

     Програмовий зміст: вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб; заохочувати до спілкування за темою казки; закріпити кількісну та порядкову лічбу в межах 5; позначати цифрою результати рахунку; знання дітей геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник;; уміння орієнтуватися в  просторі; розвивати логічне мислення, уяву, бажання працювати самостійно; виховувати уважність, зосередженість, допитливість.

     Матеріал: фланелеграф, герої казки, м'яч, картки з зображенням будинка, геометричні фігури, картки із зображеннями предметів, прищіпки, картки для ігор «Порахуй скільки», «Встав цифри», «Оживи фігури», кольорові олівці.

Хід заняття:

  1. Огранізаційний момент. Привітання.

Треба всім нам привітатись: “Добрий день!”
Дружно, весело сказати: “Добрий день!”

Вліво, вправо повернемось,
“Добрий, добрий, добрий день!”

Один одному усміхнемось

“Добрий, добрий, добрий день!”

Всіх гостей ми привітаєм
І здоров’я  побажаєм:
“Добрий, добрий, добрий день!”

     2. Основна частина.

     - Діти, чи любите ви казки? Сьогодні ми будемо грати разом з героями казки. Хочете дізнатися, яка ж це казочка? Тоді відгадайте загадку:

     Любі діти, коли йшла,
     По дорозі це знайшла.
     Це хатинка невеличка,
     Ми у казці….                         (“Рукавичка”)

     -Але наша рукавичка не  звичайна,  вона - математична.  Тихенько, чуєте, хтось біжить. Це мишка – шкряботушка. Щоб мишка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,  ви допоможете мишці?

     Гра з мячем «Дай відповідь»

Вихователь кидає м'яч кожній дитині по черзі і задає питання. Дитина повертає мяч вихователю і каже відповідь. Зразки запитань:

-Яка зараз пора року?

-Яка була до цього?

-Яка буде наступною?

-Скажіть навпаки: жираф високий, а котик  …

-Камінь твердий, а подушка …

-Сніг холодний, а  чай…

-Равлик повільний, а зайчик …

-Назвіть число, на 1 більше, ніж …

    -Молодці, дітки! Допомогли мишці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це жабка – скрекотушка. Щоб жабка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,   ви допоможете жабці?

    Гра з прищіпками «Порахуй скільки і знайди потрібне число»

    Дітям пропонується порахувати кількість предметів і прикріпити прищіпку до потрібної цифри, що означає результат рахунку.

    -Молодці, дітки! Допомогли жабці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це зайчик - побігайчик. Щоб зайчик потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,   ви допоможете зайчику?

     Гра «Розсели геометричні фігури в будиночок»

    -червоним трикутник поселити в центрі будинка;

    -синій круг поселити над червоним трикутником;

    -жовтий квадрат поселити під червоним трикутником;

    -зелений круг поселити зліва від червоного трикутника;

    -рожевий квадрат поселити зправа від червоного трикутника;

    -в правому верхньому куті положити сонце, в лівому верхньому куті полодити хмаринку.

    -Молодці, дітки! Допомогли зайчику і тепер він може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це лисичка - сестричка. Щоб лисичка потрапила в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,   ви допоможете лисичці?

     Гра «Чарівні кубіки»

    Діти по черзі кидають два кубіки. На одному зображені цифри від 1 до 6, на іншому – дію, яку потрібно віконати (поплескати, покружляти, пострибати, підняти ніжку і т.д.). Діти виконують рух, який випав на другому кубіку стільки разів, скільки випало на першому кубіку

    -Молодці, дітки! Допомогли лисичці і тепер вона може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це вовчик - братик. Щоб вовчик потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,  ви допоможете вовчику?

     Гра «Встав цифру»

    Кожна дитина отримує картку з цифрами від 1 до 5, деякі цифри пропущені. Завдання: вставити цифри.

    -Молодці, дітки! Допомогли вовчику і тепер він може потрапити в рукавичку. Тихо-тихо! Знов хтось наближається. Це ведмідь клишоногий. Щоб ведмідь потрапив в рукавичку, треба виконати завдання. Діти,   ви допоможете ведмедику?

     Гра «Оживи фігуру»

    Кожна дитина отримує листочок, на якому намальовані геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник). Завдання: «оживити» фігури

    -Молодці, дітки! Допомогли ведмедику і тепер він може потрапити в рукавичку.

    -Діти, хто перший прийшов до рукавички? Хто другий? Яким прийшов до рукавички зайчик? Яким був вовчик? Ведмідь? Хто був четвертим?

   3. Підсумок заняття.

     -Добре. Розкажіть мені, будь ласка, чим закінчилася казка?

     -Діти, ви гарно справилися з завданнями. Молодці!

 

 

 

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку