Конспект заняття з логіко-математичного розвитку в середній групі з елементами ейдетики
Тема. Число і цифра 5
Мета: формувати в дітей поняття про утворення числа 5; прдовжувати вчити співвідносити цифру з кількістю предметів; вправляти в кількісній і порядковій лічбі; розвивати вміння розв'язувати віршовані задачі; закріпити знання про геометричні фігури (круг, квадрат) та їх ознаки; розвивати спостережливість, мислення, зорову помять, ейдетичні здібності; виховувати працьовитість.
Матеріал: магнітна дошка (інтер’єр кімнати), іграшки півник, мишенята, білочка, машинка, барабан, ведмедик, літак, розфарбовка, олівці, лічильні палички, паперові килимки з певним кольором та геометричним візерунком та отворами різних геометричних форм, додаткові деталі (роздавальний матеріал).
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Любі діти! Подивіться хто до нас завітав. Наші добрі знайомі!
Півник Голосисте Горличко: - Доброго ранку! Любі діти! Ми раді зустрічі з вами. Ку-ку-рі-ку!
Круть: - Запрошуємо Вас у гості до нашої хатинки.
Верть: - Я, Верть і мишенятко Круть вже не лінуємося. Завжди тепер допомагаємо Півнику!
- Це дуже добре! Діти! Подивіться, як на поличці Мишенята охайно склали іграшки.
Раз, два, три, чотири, п’ять
Треба іграшки по порядку запам’ятать!
Вихователь разом з дітьми по порядку називають іграшки (перша на поличці стоїть – білочка, друга – машинка, третій – барабан, а четвертий – ведмедик.)
Вихователь виставляє зображення цифри 5.
Фізкультхвилинка
Голосистий Півень вранці заспівав (пружинка)
«З добрим ранком, добрі люди! (потягнутися)
Він всіх привітав.
Ми швидесенько умились, (імітація умивання)
Застеляли ліжка – не лінились! (імітація застеляння ліжка)
У віконце зазирнули, (дивитися у віконечко)
В ігри грати враз майнули! (біг на місці)
Віршовані задачі
Малювала зранку мишка
Одну цукерку й два горішки.
Хто швиденько порахує
Скільки всього цукерок і горішків
Наша мишка намалює?
(Вихователь на дошці викладає палички, діти спостерігають чи така у них відповідь – I I I буде три.)
Круть вуха насторожив –
В нього дуже добрий слух.
Хто з дітей полічить точно:
Двоє мишенят – це скільки вух? (I I I I буде 4.)
Півень злетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічіть швиденько їх. (I I буде 2.)
Дидактична гра «Килимки»
Вихователь показує килимки, що лежать біля ліжечок мишенят, і говорить, що вони вже старенькі, з’явилися дірки, і пропонує їх полагодити. Звертає увагу дітей на колір та форму дірки. Діти мають підібрати латку (квадратної та круглої форми).