Заняття з малювання в старшій групі на тему "Ознайомлення з народною іграшкою "Трав'яна лялька". Прикрашання спіднички для трав'яної ляльки"

Про матеріал
Конспект заняття з малювання для дітей старшого дошкільного віку на тему "Ознайомлення з народною іграшкою "Трав'яна лялька". Прикрашання спіднички для трав'яної ляльки", дає змогу розширити знання дітей про народну іграшку, про історію її виникнення. Діти знайомляться з різними видами народної іграшки. Вони мають змогу самостійно спробувати виготовити трав'яну ляльку та прикрасити для неї спідничку. Вчаться малювати на тканині, закріплюють вміння малювати подвійні, потрійні мазки, використовують в малюванні нетрадиційні техніки малювання пальчиком та тичком.
Перегляд файлу

            Ознайомлення з народною іграшкою «Трав’яна лялька».

                    Прикрашання спіднички для трав’яної ляльки.

                              (Конспект заняття в старшій групі)

                                                                                               О.О.Білоус,

                                                                                               керівник гуртка ДНЗ №9

 

 Мета: розширити знання дітей про народну іграшку, продовжувати знайомити з різними видами народної іграшки, поповнювати знання про іграшки з природного матеріалу (іграшки з соломи, трави). Вчити дітей малювати на тканині, передаючи враження від рукотворного виробу засобами образотворчої діяльності. Вчити ритмічно заповнювати площину подвійними, потрійними мазками різної величини, компонуючи їх у восьмипелюсткову квітку, малювати перехідним мазком. Закріпити прийоми декоративного малювання патичком, пальчиком. Розвивати уяву, фантазію, окомір. Виховувати старанність, інтерес та повагу до народної іграшки.

 Матеріал: гуашеві фарби, пензлі, тички, серветки, тканина, підкладні листки, ляльки із трави.

 

                                                    Хід заняття

 Діти заходять в ізостудію, вітаються з гостями.

-Діти, ви любите гратися? А чим ви граєтеся? (відповіді дітей).Пропоную дітям підійти до столу з виставкою сучасних і народних іграшок.

-Малята, зараз ви граєтесь ось такими сучасними, привабливими, механічними іграшками. А де ми з вами беремо іграшки? Так, ми купуємо їх в магазинах, на ринках. А де їх виготовляють до того, як вони потраплять в магазин? Іграшки виготовляють на іграшкових  фабриках. В їх виготовленні бере участь багато людей: це і художники, швачки, дизайнери.

-А сьогодні я вас хочу познайомити з іграшками, але трохи іншими. Це зараз у вас багато  різних гарних іграшок, а колись дуже давно, коли ще ваші бабусі були маленькими, таких іграшок не було. І їхні батьки, дідусі і бабусі власними руками майстрували для своїх синів і дочок різні іграшки-забавлянки. Це були брязкальця, тріскачки, дерев’яні свистки і сопілки, глиняні свищики, баранці. Глиняні іграшки ліплять із глини, потім сушать, обпалюють у печі. Готові іграшки розписують аніліновими фарбами, розведеними на яйці.

 Для виготовлення дерев’яної іграшки використовують різні породи дерев ( липу, ялину, тополю, дуб). А також майстрували забавлянки з ниток, клаптиків тканини, тіста,сиру. Самі діти виготовляли простенькі іграшки з квіток мальви, кукурудзяних качанів, огірків, маленьких гарбузиків, реп’яхів, стебел соняшника. А ще виготовляли ляльки із соломи, трави - це трав’яні іграшки. Такі ляльки виготовляли як дорослі так і діти. Як правило, їх створюють наприкінці весни та на початку літа, коли на луках спадає повінь і виростає довга соковита трава - «коси». Для виготовлення ляльки потрібно взяти невеличкий пучок трави, сформувати його у твердий пучечок, перев’язати ниточкою, можна відокремити ніжки. З іншого пучечка зробити руки (показую).

-Сьогодні я вам приготувала невеличкий сюрприз. Кожному із вас я подарую ось таку трав’яну ляльку – іграшку. Ляльку я зробила сама, а пошити одяг не встигла. Я хочу вам запропонувати підготувати тканину для одягу ляльки.

 А потім на іншому занятті ви їх одягнете. Пропоную дітям сісти за столи. Повідомляю, що будемо малювати не на папері, а на тканині.

 Показ дітям елементів різних візерунків, якими можна прикрасити тканину. Словесно закріплюємо прийоми малювання елементів (мазки: подвійні, потрійні, восьми і чотирьохпелюсткові квіти, різні лінії кінчиком пензля, крапки-тичком і пальчиком.

 Фізкультхвилинка:

 Ми долоньки потремо,

 Наші пальці розімнемо,

 Будуть швидко працювати,

 Акуратно малювати.

 Пропоную дітям обрати елементи для оздоблення тканини.

Діти працюють під спокійну музику. В кінці заняття пропоную дітям розглянути роботи своїх товаришів і дарую кожній дитині ляльку.

docx
Додав(-ла)
Білоус Ольга
Додано
14 серпня 2019
Переглядів
2716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку