Заклад дошкільної освіти «Берізка» с. Білокриниця
Кременецької міської ради Тернопільської області
Конспект заняття
з образотворчої діяльності (нетрадиційне малювання)
«Соковита малина»
Різновікова група
Підготувала: вихователь Романюк Наталія Володимирівна
Програмовий зміст:
Познайомити дітей з нетрадиційною методикою малюванням ягідками малини. Способом притискання пальців на малину до аркуша паперу, де зображено контури малини. Розвивати інтерес до нетрадиційного зображення предметів на папері. Сприяти виникнення інтересу до експериментування. Формувати у дітей уявлення про відтінки кольорів у ягідці малини: рожевий, блідо-оранжевий, оранжевий, червоний, насичено червоний, бордовий. Розвивати дрібну моторику рук. Збагачувати словниковий запас. Формувати пізнавальний інтерес. Виховувати чуйність, доброзичливість, емоційну чуйність, бажання спілкуватися з дорослими і однолітками.
Методичні прийоми:
• Бесіда про малину.
• Сюрпризний момент.
• Запитання вихователя.
• Показ способів і прийомів нетрадиційного малювання малиною.
• Розгляд і обстеження зразка.
• Аналіз і виставка дитячих робіт вихователем.
Словникова робота. Стимулювати використання дітьми в активній мові
слів: соковита, м’яка, солоденька, червоненька.
Попередня робота: Бесіда, розглядання картинок про малинку.
Матеріал: Малина у мисочці на кожному столі (для сюрпризного моменту), малюнок малини (роздруківка чорно-біла), вологі серветки та зеленого кольору олівці на кожну дитину.
Хід заняття.
1. Організаційний момент.
2. Вступна бесіда.
Вихователь звертає увагу дітей на те, що у них на столі, роздруківка малини (чорно-біла). А чим можна розмалювати малюнок? (олівцями, фарбами – відповідають діти).
Але сьогодні ми будемо малювати не фарбами, а чимось іншим (інтригую не розповідаю поки що, чим), але завершим малюнок розфарбовуючи олівцями (правильна відповідь, олівцями).
3. Сюрпризний момент (ставлю на стіл, мисочки з малиною):
Як називаються ці ягідки? (малина)
Якого вона кольору? А скільки ягідок в мисочці: багато чи мало? (діти) .
Так, правильно, це малина, ягід в мисочці мало і вони червоного кольору.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Пальчикова гімнастика
По малину ми в ліс пішли,
І малинку там знайшли,
Зайченятко ми зустріли -
Дременув від нас щосили....
А ведмедик їв малину –
Нам віддав аж половину,
Дятлик стукав: стук, да стук,
А ми слухали цей звук.
4. Запитання вихователя :
- Яка малина на смак?
- Яким кольором малина?
- Малина це фрукт чи овоч?
- Чим корисна малина для людини?
5. Показ та пояснення послідовності виконання роботи. Сьогодні ми будемо малювати ягідки малинки, малинкою. Подивіться всі на стіл.
- Що лежить у вас на столі у мисочці? (відповіді дітей) .
- Для чого потрібна серветка? (відповіді дітей) .
- А тепер подивіться, як я буду малювати: беру ягідку малинки і притискаю до паперу, де намальована малина і так кожну ягідку розмальовую. Вийшло, що розмальовані ягідки, а листочки ще ні, тоді витираємо в серветку пальчики і беремо зелений олівчик та розфарбовуємо листочки.
6. Діти малюють. І так ми з вами розмалювали всю картину.
Вихователь ходять, оцінюють роботи:
7. Виставка дитячих робіт.
8. Підсумок.
Які фарби ви використовували коли малювали малинку? Чим ви розмальовували листочки? Вам сподобалося малювати малинку, малинкою?
Вихователь: Ви – молодці, малята, так гарно попрацювали, а тепер я вас пригощу малинкою, пригощайтеся.