Заняття з математики з використанням методики
Е. Шийко на тему: «День народження у лялечки Оленки»
Мета: удосконалювати вміння класифікувати предмети за кольором, формою та величиною; формувати зоро-дотикове сприйняття предметів навколишнього середовища, використовуючи розвивальні ігри та вправи за методикою Е. Шийко; вправляти у вмінні конструювати квіти з конструктора LEGO; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, конструктивний праксис; виховувати бажання допомагати один одному.
Матеріал: сорока – іграшка; чарівна торбинка з намистинками; гра за методикою Е. Шийко «Сортування намистинок»; лялечка Оленка; лялечки в різнокольорових сукнях; розвиваюча гра «Збери намисто»; скринька; конструктор LEGO; пиріг для частування.
Створення позитивного настрою
В нашій групі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
В нашій групі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа,
Ми – одна сім’я.
(Під музичний супровід звучить скрекотання сороки)
Сорока. Стреке-ке, любі малята,
Рада я вас всіх вітати.
Я – Сорока-білобока,
Довгохвоста, чорноока,
Лісом цілий день літала,
Там новини всі збирала:
У Оленки нині свято,
Будуть всі її вітати…
Вихователь. Діти, треба міркувати, що ж Оленці подарувати…
Сорока. Я тут лісом летіла, чарівну торбинку знайшла.
Вихователь. Цікаво, що ж у ній? Давайте поглянемо.
Ой, яка цікава мить!
Що ж в торбинці цій дзвенить?
Дзвінкі і кольорові намистинки тут чудові.
Ці намистинки – фантазери,вони чудові масажери.
Пальчикова гра «Намистинка – масажер»
Ось намистинка– фантазер,
Вона - чудовий масажер
(покачати намистинку між долонями).
Намистинка ця кругленька,
Кольорова і маленька,
Розминає кулачок…
Міцно ти її зіжми
(затиснути намистинку в кулачок),
Свою силу покажи
(підняти руки доверху).
Вихователь. Намистинки перемішались у мішечку, їх потрібно розкласти у кольорові скриньки.
Гра за методикою Е. Шийко «Сортування намистинок»
Мета: закріплювати вміння класифікувати предмети за кольором та формою; розвивати увагу, спостережливість, дрібну моторику.
Вихователь. Гарно всі попрацювали,
Намистинки сортували.
А тепер настав час
Для танцю з ляльками у нас.
В них спіднички є чудові,
Дуже гарні, кольорові.
Ляльку в пару обирайте,
Колір спіднички називайте.
Динамічна пауза «Таночок з лялькою»
Ось Оленочка моя,
Затанцюю з нею я.
Ой, як гарно танцювати
І з Оленкою кружляти.
Вище – нижче, вгору – вниз…
Ти, Оленко, веселись!
Вихователь. Як гарно з лялечками танцювали, у танку кружляли! Посадимо лялечок відпочивати і підемо намисто для них збирати.
Розвиваюча гра «Збери намисто»
Мета: розвивати вміння порівнювати предмети за величиною і групувати
Їх за кольором.
Вихователь. Ми намисто, що зібрали, в скриньку поскладаємо,
Та Оленку від душі зі святом привітаємо.
А для того, щоб їй ще настрій підняти,
Будемо квіти з LEGO конструювати.
Конструктивно-будівельна гра «Квіти для Оленки»
Мета: удосконалювати вміння конструювати квіти з конструктора LEGO; розвивати увагу, спостережливість, конструктивний праксис.
Вихователь. Будемо квіти лялечці дарувати
Та в хороводі її звеселяти.
Хоровод «Іменинний пиріг»
Як на власні іменини
Лялька принесла пиріг
Ось такої товщини (розвести руки в сторони),
Ось такої висоти (підняти руки вгору).
Тож співай, тож співай,
Іменинницю вітай.
Вихователь. За те, що Оленку ви так гарно привітали,
Хоровод дружно водили, подарунки дарували,
Вона вам щиро дякує, малята,
Та запрошує смачний пиріг скуштувати.