Заняття з мовленнєвого розвиткувихователя-методиста Воробйової Т. А. Презентація на тему
Номер слайду 2
Заняття - основна форма навчання дошкільнят у процесі організованої пізнавальної діяльності. Саме на заняттях вихователь систематично та послідовно формує у дітей мовленнєві уміння та навички, які закріплюються при спілкуванні дітей під час різних видів діяльності в повсякденному житті.
Номер слайду 3
Види занять з мовленнєвого спілкування Заняття з мовленнєвого спілкування бувають комплексними та спеціальними. Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування проводиться тричі на місяць. Цей вид заняття поєднує завдання щонайменше з трьох компонентів мовлення, серед яких: звукова культура, лексика, граматика , зв'язне мовлення. Причому останнє є обов'язковою складовою такого заняття. Спеціальне заняття з мовленнєвого спілкування (в методичній літературі зустрічається і під іншою назвою — «домінантне») охоплює лише один компонент мовлення (звукова культура мовлення, або лексика або граматика) і проводиться лише один раз на місяць.
Номер слайду 4
Планування занять з мовленнєвого спілкування за рекомендаціями доктора педагогічних наук Алли Богушчергування занять протягом місяця 1 тиждень2 тиждень3 тиждень4 тижденькомплекснекомплекснекомплекснеспеціальне
Номер слайду 5
Планування протягом кварталу 1 місяць 2 місяць 3місяць1. Зв’язне мовлення 2. Граматика 3. Словник 1. Зв’язне мовлення 2. Граматика 3. Звукова культура мовлення1. Зв’язне мовлення 2. Звукова культура мовлення3. Словник Звукова культура. Словник. Граматика1234комплекснеспеціальне
Номер слайду 6
Взаємозв’язок з іншими заняттями. Мовленнєвий розвиток. Художня література. Ознайомлення з навколишнім. Природа
Номер слайду 7
Умови, які стимулюватимуть максимальну мовленнєву активність кожної дитини1. Уміння педагога викликати у дітей інтерес до теми заняття та розумно співвідносити власну мовленнєву активність і мовленнєву активність дітей; 2. Проведення занять підгрупами до 10—12 осіб; 3. Правильне розташування дітей; 4. Забезпечення оптимальної інтенсивності мовленнєвого навантаження дітей; 5. Здійснення індивідуально-диференційованого підходу; 6. Уміння педагога бачити особисті досягнення дитини.
Номер слайду 8
Програмовий зміст комплексного заняття з мовленнєвого спілкування для дітей середнього дошкільного віку:тема “Складання описової розповіді про іграшки” Зв'язне мовлення: продовжувати вчити дітей складати описові розповіді про іграшки за зразком, поданим вихователем. Звукова культура мовлення: вправляти дітей у виокремлюванні першого звуку в словах. Словникова робота: збагатити словник образними виразами, епітетами, продовжувати вчити дітей відгадувати загадки. Розвивати пам'ять, мислення, уяву, мовлення. Виховувати інтерес до занять, позитивні риси характеру. Виховувати позитивні риси характеру, інтерес до занять.
Номер слайду 9
Програмовий зміст спеціального заняття з мовленнєвого спілкування (звукова культура мовлення) для дітей середнього дошкільного віку: Вправляти дітей у правильній вимов звука (р);продовжувати вчити добирати слова із запропонованим звуком на початку та в кінці слова; інтонаційно виділяти (інтонувати) звуки в словах; робити елементарний звуковий аналіз слів, виділяючи та підраховуючи кількість звуків у слові за допомогою фішок Розвивати фонематичний слух, артикуляцію, мовне дихання Сприяти розвитку уваги, мислення, пам'яті