Заняття з образотворчого мистецтва "Сніговик"

Про матеріал
Заняття для дітей середньої групи. За календарно-тематичним плануванням заняття напередодні Нового року, виготовлену поробку діти зможуть використати як подарунок на свято. Задачі запропанованого заняття це розвивати дрібну моторику рук, увагу, сприйняття, образне мислення, мовлення, виховувати емоційне ставлення до подій, що відбуваються в житті дитини в зимовий час, ініціативу, самостійність.
Перегляд файлу

Заняття №  23 в середній групі

Тема «Сніговик»

 

Задачі:

  • Викликати у дітей інтерес до пластиліну як до художнього матеріалу.
  • Вчити способу створення знайомого образу за допомогою пластиліну на горизонтальній поверхні.
  • Закріпити навички розкочування, сплющення.
  • Розвивати  мілку моторику рук, увагу, сприйняття, образне мислення, мовлення. 
  • Виховувати емоційне ставлення до подій, що відбуваються в житті дитини в зимовий час, ініціативу, самостійність.

Цілі:

  • Вчити  дітей активно сприймати вказівки педагога.
  • Стимулювати інтерес  до експериментування в роботі: додавати в оформленні роботи «бросковий» матеріал для створення незвичайних поверхонь у зображуваному об’єкті.
  • Розвивати розумову активність, згідно взаємозв’язку рука-мозок.
  • Виховувати посидючість, охайність, бажання доводити розпочате до кінця.

Матеріали та обладнання для дітей:

  • кольоровий пластилін;
  • стеки;
  • картон блакитного кольору;
  • волога серветка для витирання рук та стеків;
  • клейонка для робочого столу;
  • біла яєчна шкарлупа;
  • малюнок сніговика;
  • аудіозапис.

Організація діяльності:

     Показ, наслідування, стимулювання (похвала, заохочення, оцінка, змагання); співпраця, що дозволяє педагогу та вихованцям бути партнерами в захоплюючому процесі освіти; вільний вибір.

 

Попередня робота:

Читання оповідання В. Сутєєва «Ялинка», проведення розвивальної гри «Збери картинку»,  ігри зі снігом на прогулянці.

 

Хід  заняття:

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Вихователь звертає увагу дітей на зимовий період. Питає, в які ігри можна грати на прогулянці. Читає загадку:

 

Кулі снігові катаю
Та докупоньки складаю.
Капелюх – відро стареньке,
Ніс морквяний, червоненький…
Вийде білий чоловік.
Як він зветься? (Сніговик)

 

 

Метод «Мозковий штурм»

  • А чому він так зветься? (ліплять зі снігу)
  • А яким чином його роблять? (катають зі снігу три кулі, ставлять одну на другу, потім прикрашають)
  • Скажіть, а кулі роблять однакові за розміром чи різні?

 

Вихователь: Діти, а ви любите ліпити сніговика? Так, це дуже захоплююча та весела розвага. Ось і до нас прийшов «Сніговик» і віршиків приніс.

 

Перший сніг іде навколо –

Снігом землю замело.

Із пухнастого сніжка

Я зліплю сніговика

З довгим носом,

Назову його Морозом.

 

СНІГОВИКОВА ЛІЧИЛОЧКА

РАЗ – куля, шуба снігова,

ДВА – менша куля, голова,

ТРИ – очі чорні, дві вуглини,

ЧОТИРИ – посмішка з калини,

П’ЯТЬ – капелюх із друшляка.

Зліпили ми сніговика!

 

Зажурився Сніговик: 
— Незабаром Новий рік. 
Всі у гості йдуть на свято, 
а мені — ось тут стояти. 
— Не сумуй, — йому малята, — 
і у тебе буде свято: 
у дворі живу ялинку 
ми прикрасим, як картинку. 
Новорічну ніч юрбою 
зустрічатимем з тобою. 
Мав, як мріяв, Сніговик 
незабутній Новий рік.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Діти, наш Сніговик просить намалювати його портрет. Давайте порадуємо його. А для того аби у нас все вийшло чудово, нам необхідно розім’яти наші ручки та пальчики.

 

Пальчикова гімнастика.  

Розітру долоньки сильно,

Кожний пальчик покручу,

Привітаюсь з ним я сильно

Та витягувать почну.

Ручки потім я помию,

Пальчик з пальчиком складу,

На замочок їх закрию

І тепло я збережу.

 

IV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя та виконання вихованцями вказівок.

Сьогодні ми будемо малювати портрет пластиліном. Для цього нам необхідно скатати три кулі різного розміру, розплющити їх між долонями, потім покласти один на одного. Зверніть увагу, як повинні розташовуватися кульки за розміром. Який знизу, посередині, згори? (вихователь проводить індивідуальну роботу з дітьми, які мають ускладнення у виконанні роботи.) Чого не вистачає сніговику? Потрібно зробити кульки невеличкого розміру для рук. Скільки у вас рук? А у сніговика? Де ми їх розташуємо? (збоку – ліворуч та праворуч.)

 

  1. Практичне виконання дітьми завдання. Вихователь допомагає кожній дитині, даючи вказівки та виправляючи недоліки.
  2. Фізхвилинка. Діти виконують рухи відповідно до тексту віршика.

Снігу візьмемо ми трошки,

Зліпимо в долоньках сніжки.

Дружно ними покидаєм,

Наші руки й розім’яли.

А тепер пора творити,

Бабу снігову ліпити.

Ком за комом покотили,

Друг на  друга водрузили,

Зверху третій ком маленький.

Потім сніг із рук стряхнули.

 

  1. Продовження практичного завдання. Складання картини.

Вихователь: Якого кольору наш сніговик? А давайте спробуємо зробити вид «справжнього» снігу. Допоможе в цьому яєчна шкарлупа. Треба викласти поверхню сніговика шкарлупою, злегка вдавлюючи її в пластилін (педагог звертає увагу дітей на те, що шкарлупка тендітна.)

  1. По завершені другого етапу роботи проводиться логоритмика.

На подвір’ї морозець.

Аби носик не замерз,

Треба ніжками потопати,

І в долоньки похлопати.

З неба падають сніжинки,

Як в казковій тій картинці.

Будем їх ловить руками

І покажем друзям ми.

А навколо все сугроби,

Снігом замело дороги.

Не застрягнуть в полі щоби,

Підіймаєм вище ноги.

Ми крокуєм і крокуєм

І до себе входим в дім.

Діти сідають за столи

Вихователь: А тепер щоби закінчити портрет Сніговика, треба закінчити його прикрашання. Скочуємо кольорову кульку, сплющуємо її і стеком відсічуємо під нахилом боки та нижню частину, надаючи форму відерця.

 Далі з кольорового пластиліну діти роблять очі, моркву та мітлу за бажанням.

 

V. Підсумки заняття.

Подивіться, які ми з вами талановиті художники. Наш гість дуже задоволений.

Метод «Мікрофон»

  • Чим ми сьогодні малювали портрет?
  • А чим вам легше малювати пластиліном чи фарбами?
  • А саме чому?

Ви усі дуже старалися і в нагороду Сніговик запрошує на прогулянку.

1

 

doc
Додано
25 листопада
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку