Заняття з ознайомлення з довкіллям
«Т.Г. Шевченко – видатний художник, співець краси України»
Мета: Збагатити уявлення дошкільників про Т.Г.Шевченка, як художника, ознайомити дітей з доступними їх розумінню художніми картинами, на яких зображено природу, життя та побут людей. Формувати здатність сприймати образний зміст творів живопису, впізнавати жанри: портрет, пейзаж; засоби зображення: фарби, олівець (графіка), відтиск (гравюра). Спонукати милуватись, захоплюватись чарівним світом мистецтва. Виховувати інтерес до творчості Тараса Шевченка
Матеріал: презентація на тему: «Художник Т.Г. Шевченко», репродукції картин художника, вірші, фонограми пісень на вірші Т. Г. Шевченка.
Хід заняття
Організація до заняття. Мотивація
Вихователь запрошує дітей завітати на виставку картин.
(На мольбертах розміщені репродукції картин Т.Г.Шевченка).
Бесіда про Т.Г.Шевченка (активізація знань дітей)
Орієнтовні запитання вихователя:
- Зверніть, будь-ласка, увагу на цю картину. Кого з українських поетів ви на ній впізнали? (автопортрет Т.Г.Шевченка)
- Які його вірші ви знаєте?
- Як його назвали у народі?
- Що ще вдало робив Кобзар?
- Т.Г.Шевченко не тільки писав вірші, а також малював пейзажі, портрети, ілюстрації, гравюри.
Розгляд виставки дітьми
Перегляд презентації « Художник Тарас Шевченко»
Орієнтовний коментар вихователя:
- Природа щедро наділила Т.Г.Шевченка не лише поетичним хистом, а й талантом художника. Про свою пристрасть до писання і малювання Кобзар оповів у власних віршах. (Читає уривок вірша «А.О. Козачковському» з презентації:
Давно те діялось. Ще в школі,
Таки в учителя-дяка,
Гарненько вкраду п'ятака —
Бо я було трохи не голе,
Таке убоге — та й куплю
Паперу аркуш.
І зроблю Маленьку книжечку.
Хрестами
І візерунками з квітками
Кругом листочки обведу.
Та й списую Сковороду
Або «Три царіє со дари»…
Пояснення вихователем незрозумілих слів: дяк, п’ятак.)
- Малий Тарас настільки любив малювати, що списував складні твори відомого на той час Григорія Сковороди, прикрашав сторінки рослинними візерунками, складав власні книжечки.
- Подорослішав Тарас. Доля надала йому можливість навчатися в академії мистецтв. Він навчився малювати портрети, пейзажі, проявив себе як вправний графік, ілюстратор. (Пояснення вихователем незрозумілих слів: гравюра, графік, ілюстратор.)
- Художник у своїх картинах зображував визначні міста Києва, простори рідного краю та тої місцевості, де йому довелося побувати. Малював різних людей: своїх знайомих, видатних діячів України, і звичайних селян. Художник сам вийшов з народу, був патріотом України, тому в своїх картинах, як і у віршах, він змальовував долю бідних людей. Зверніть будь – ласка увагу на такі ілюстрації: «Катерина», «Сліпа», «Селянська родина».
Робота за змістом картин Тараса Шевченко.
Дидактична гра «Розрізні картинки»
Вихователь пропонує дітям на фланелеграфі скласти картину Тараса Шевченка з частин.
Підсумок
Орієнтовні запитання вихователя:
- На виставці картин, якого художника ми побували.
- Які картини ви запам’ятали?
- Який це жанр живопису?
- Чим малював картини Т.Г.Шевченко?