Заняття з ознайомлення з природним довкіллям «ПодороМета: узагальнення знань дітей, спрямованих на захист та охорону природи.ж до чарівного лісу»

Про матеріал
Мета: узагальнення знань дітей, спрямованих на захист та охорону природи. Завдання: - розвивати пізнавальну активність, розвивати пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, логічне мислення. - продовжувати формувати навички культури поведінки в природі, дбайливе ставлення до неї. - вчити розпізнавати явища природи на слух. -виховувати пізнавальний інтерес, почуття товариськості, повагу до партнерів та суперників по грі; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Заняття з ознайомлення з природним довкіллям

«Подорож до чарівного лісу»

 

вихователь Палій Ганна Василівна

 

Мета: узагальнення знань дітей, спрямованих на захист та охорону природи.

Завдання:

- розвивати пізнавальну активність, розвивати пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, логічне мислення.

- продовжувати формувати навички культури поведінки в природі, дбайливе ставлення до неї.

- вчити розпізнавати явища природи на слух.

-виховувати пізнавальний інтерес, почуття товариськості, повагу до партнерів та суперників по грі; виховувати любов до природи.

 

Методи і прийоми: художнє слово, сюрпризний момент, створення проблемних ситуацій, дидактичні ігри, фізкультхвилинка,бесіда.

Попередня робота: бесіди про ліс та його мешканців, про охорону та дбайливе ставлення до природного довкілля; розгляд ілюстрацій природного характеру. Дидактичні ігри «Що зайве?», «Чарівний мішечок»; читання оповідань про тварин, спостереження за ними на прогулянці.

Матеріал: дерева, будиночок, картинка гномиків, аудіо записи природних явищ та голосів птахів, картинки із зображенням тварин, птахів, комах, комплекти знаків.

Хід заняття:

І.Організаційний момент.

Вих. – Дітки, подивіться, до нас сьогодні прийшли гості. Давайте з ними привітаємось!

Діти – Доброго ранку!

Вих.– Дітки, а ви любите подорожувати? (так) Тож ставайте всі за мною, і вирушаймо у дорогу.

(діти  ідуть змійкою один за одним за вих.)

ІІ. Подорож до лісу.

Вих. – Ой подивіться, куди ми з вами потрапили? Як ви гадаєте?

Діти – В ліс!

Вих. - Правильно, ми з вами прийшли в ліс! А як ви здогадались, що ми в лісі?

Діти – Тому що в лісі ростуть дерева, ялинки.

Вих. – Так, а хто ще мешкає в лісі? (тварини, рослини, комашки, пташки)

Вих. – А які звірі живуть в лісі? (дикі)

ІІІ. Сюрпризний момент.

Вих. –Так. Але мені здається, що ліс напевно ще й чарівний. Подивіться тут щось написано. Схоже на оголошення. Я вам їх прочитаю, а ви здогадайтесь кому вони належать.

  • «Друзі,кому потрібні голочки, звертайтеся до мене» (Їжачок)
  • «Я чарівна і прекрасна! Кого хочеш обману, кругом пальця обведу!» (лисиця)
  • «Хто любить погризти горішки, приходьте до мене в гості. Я живу в лісі на дереві!» (білка)
  • «Я дуже люблю мед. Приходьте, я вас теж пригощу» (ведмідь)
  • «Хто хоче зі мною пострибати на перегонки? Переможця я пригощу морквинкою!» (зайчик)

Вих. – То хто ж це написав ці оголошення? Як їх можна назвати одним словом? (тварини) То де живуть всі ці тварини?(в лісі)

Дидактична гра «Хто, що їсть».

Мета:

 

 

 

Вих.,  В лісі!Тож давайте ми з вами вдихнемо носиками повітря лісу, адже воно свіже і чисте, наповнене киснем, що дуже важливо для нашого організму. Тому прогулянки в лісі дуже корисні для нашого здоров’я.

ІV Подорож до будиночка.

 

Вих., - Дивіться, вдалині щось видніється. Давайте підійдемо ближче, тільки тихенько, бо ми ж не знаємо що там.

(підходять ближче до будиночка, в якому живуть гноми з сумним настроєм)

– Що це? Будиночок. Хто в ньому може мешкати?

Діти - Гномики

Вих. – Так, це гномики тут живуть. Давайте ми з ними привітаємось.

Діти – Доброго ранку!

Вих. – Дітки, а який настрій в гномиків? (сумний) Гномики дуже засмучені, вони бояться виходити на вулицю, тому що в лісі їх оточує багато різних звуків, яких вони не знають. І тому нам потрібно допомогти гномикам визначити звук якого природного явища вони чують. Допоможемо?

(вмикається аудіо запис звуків: сильний вітер, грім, дощ, скрипучий сніг)

 

Вих.,-Молодці! Ми навчили гномів розрізняти природні явища і тепер їм не так буде страшно, коли вони будуть їх чути. А як ви гадаєте чи змінився настрій в наших гномів? Бачите вони повеселішали.

А ще вони дуже хочуть щоб в лісі завжди була чистота і порядок. Для цього вони вирішили розвісити знаки. Та тільки трапилась біда,сильний вітер розкидав конверти із знаками по лісі, і вони хочуть, щоб ми допомогти їх позбирати. Допоможемо? (так) .

 

(діти шукають)

  • Молодці, дітки! Давайте сядемо на полянці і подивимось, що знаходиться в конвертах.

( в конвертах знаки: пішохідний перехід, велосипедна доріжка, світлофор, не палити в лісі вогонь, не залишати сміття після пікніка)

  • Діти, давайте виберемо ті знаки, які нам знадобляться в лісі. Чому саме ці знаки? Що вони означають? Де використовуються? (дорожні знаки – щоб на дорогах був порядок, а інші – щоб був порядок і чистота в лісі)
  • Я передам гномикам правильні знаки.
  • Вони будуть дуже раді, що ми їм допомогли знайти і розібратися в знаках. Тепер у них в лісі завжди буде чистота і порядок.

 

V. Фізкультхвилинка.

А зараз давайте ми з вами трішки відпочинемо і пограємо в гру « Ой пташки літали». Хочете погратись? (так) Богдан буде в нас котиком, а ви пташечками. Ставайте в коло і покрутіться один раз навколо себе, а я перетворю вас на пташечок, а Богдана на котика.

  • Ой, пташки літали, (бігають по колу, махають руками)

Крильцями махали,

Крильцями махали.

Пісеньку співали.

Крильцями махали, (літають по залу)

Пісеньку співали.

На доріжку сіли, (присіли, стукають пальчиком)

Зернятка дзьобали.

Сірий хитрий котик (котик підкрадається, діти розбігаються, а

Тихо підкрадався він їх ловить)

І пташок схопити

Швидко він старався.

Вих.: От побували ми з вами пташечками. А зараз я перетворюю вас на діток. (покрутились кругом себе), я знаю, що гномики дуже люблять слухати зранку пташиний спів, тільки ніяк не можуть розібрати, хто це так гарно співає. От і сьогодні пташечки прилетіли і співають. Давайте разом послухаємо і відгадаємо, хто ж це співає. Слухайте уважно:

  • Спів горобця, ворони, зозулі, дятла…
  • Дітки, але ж не тільки птахи живуть в лісі. Яких ще лісових мешканців ви знаєте? (комашки, жучки…) Ми з вами зараз пограємо ще в одну гру.

Дидактична гра «Що зайве?»

Мета:

 

 

Сідаймо на полянці в кружечок.

  • Я вам роздам по одному конверту, в якому знаходяться картинки із мешканцями лісу, а ви мені скажете, що тут зайве? І чому?

(лисиця, заєць, бджола…)

(комар, комаха,півень…)

(вовк, ведмідь, корова…)

Вих. – Так, молодці і з цим завданням ви впорались. А може хтось віршика про звірів знає?

Вих. – Гномики нам дякують за поміч. Кажуть нам до побачення! Тепер вони нічого в лісі не бояться і вже пішли знайомитись  мешканцями лісу. А нам вже теж пора повертатися в наш садочок. Ставайте всі за мною і тією ж самою дорогою будемо повертатися .

VІ. Підсумок заняття.

 

Вих.,-От ми і повернулися в свій садочок. Дітки, а де ж це ми з вами були? Кого ми там бачили? Як ми допомагали гномикам? Що вам більше всього запам’яталося? Дітки запам’ятайте, що природу потрібно охороняти, не забруднювати, тому, що ми і природа – це одне ціле! Потрібно любити, поважати і дбати про неї.

  • Ой, погляньте, а що це за коробочка? Давайте подивимось, що в ній. Це ж посилка від наших гномів. І тут є лист:
  • «Дорогі дітки, дуже дякуємо вам за те, що допомогли нам дізнатися все про наш ліс і його мешканців. Ми тепер нічого не боїмося, ми з усіма потоваришували . Вам в подарунок висилаємо розмальовки наших друзів. До нових зустрічей!Чекаємо вас у гості!»

(дітям дарують розмальовки з тваринами)

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку