Заняття з патріотичного виховання для дітей середнього дошкільного віку (5-й рік життя ). "Моя країна - єдина Україна"

Про матеріал

Конспект заняття з ознайомлення дітей з довкіллям з пріоритетом патріотичного виховання, метою якого є розширення знань дітей середнього дошкільного віку про Україну, ознайомлення із символами України; виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму, повагу до державних символів України.

Перегляд файлу

 

Про матеріал:

Конспект заняття з ознайомлення дітей з довкіллям з пріоритетом патріотичного виховання, метою якого є розширення знань дітей середнього дошкільного віку про Україну, ознайомлення із символами України; виховувати любов  до рідної землі, почуття патріотизму, повагу  до державних символів України.

Заняття з патріотичного виховання для дітей середнього дошкільного віку (5-й рік життя ).

"Моя країна - єдина Україна"

                                          Задорожна Людмила  Віталіївна 

  Шосткінський дошкільний  навчальний   

                                                            заклад (ясла-садок) № 2 «Іскорка»  

                                                            Сумської область. Вихователь.                     

Мета: збагачувати знання дітей про те, що наша Батьківщина - Україна, люди, які живуть в Україні - українці; ознайомити з державними символами (гербом, прапором, Гімном ) України, символічним значенням кольорів прапору та тризуба; учити правилам поведінки при використанні державної символіки; формувати бажання якомога більше дізнатися про свою Батьківщину; закріпити знання про народну символіку (калина, український віночок,рушник); розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою, національну свідомість; виховувати шанобливе ставлення до державних та народних символів; любов до рідного краю, повагу до українського народу, гордість та красу і велич нашої Батьківщини.                                                                                                                                                                                                                                                       

Матеріали та обладнання: карта України, прапор, герб, відеозапис Гімну України, телевізор, мультимедійні презентації з журналу «Джміль», мультимедійна дошка, шаблон герб України, манна  крупа фарбована жовтим кольором, кольоровий папір, клейстер, пензлики, серветки, підставки  для пензликів, перфокарти "Державні та народні символи".

Хід заняття

I. Організаційний момент.

Діти заходять до залу та стають півколом.

 

Вихователь:

– У нас сьогодні дуже багато гостей.

-Діти, давайте до них привітаємось.

Вихователь.

Доброго ранку мені,

Доброго ранку тобі,

Доброго ранку всім –

І дорослим, і малим!                                                                               

 До нас завітала в гості дівчинка Соломійка. Вона прийшла до нас не  з порожніми руками, а принесла скарби. Це скарби нашої країни. Але ці скарби незвичайні: їх відчувають люди серцем і душею. Ось і ми познайомилась з цими скарбами.  Це державні символи нашої країни України. А саме – гімн, прапор та герб.                                                            

 II. Основна частина.                                                                                             Вихователь. Як зветься наша Батьківщина?

Бесіда-розповідь "Наша країна – Україна"  (з використанням мультимедійних  презентації з журналу «Джміль»  «Наша країна – Україна».№2,2015)

Вихователь. Так, наша Батьківщина це Україна.   Україна — край, де ми народилися живемо, де жили наші предки. Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території. Україна – наша земля, наш рідний край. Україна... вона в усьому, що нас оточує: в річках, в морях, в горах, в містах, в зорях, у кожному камінчику, деревці. Україна – це й зелена трава у дворі вашого дому, по якій можна бігати, сидіти, лежати й дивитись на небо, як там пливуть білесенькі хмаринки. Усе це — наша Батьківщина. Україна — мирна держава, її народ хоче жити в мирі.  Україна — країна  багата  і вільна. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною. Батьківщина – це найкраще і найдорожче  місце  у світі. Усі ми любимо українську  співочу  мову, прекрасних наших людей, чарівну природу, щедру землю.                                  Людей які   живуть   на  Україні  називають українцями. Любов до Батьківщини оспівували і у віршах, і в піснях. Прослухайте вірш про нашу Батьківщину.

Я живу на Україні,

Де річки, озера сині, -

Чиста в них вода, прозора,

Найгарніші наші міста,

Найгарніші наші села,

Люди мудрі і веселі,

Хати білі, чепурненькі,

Діти всі такі гарненькі…

Всі сади таки плодючі,

Огороди всі родючі.

Наша Україно мила.(автор невідомий)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 Мені Соломійка говорили, що люди  здавна придумували багато  казок, віршів, легенд про нашу країн. В цих творах оспівувалась   велич нашої країни, наших людей. Одну з легенд  мені вона розповіла. Ця легенда називається  «Брати». Прослухайте легенду.                                                      

 Слухання легенди «Брати»( з використанням ілюстрацій на мультимедійній дошці)

Вихователь. Колись дуже давно жила жінка, яку звали Україна, і мала вона трьох синів. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Виросли і вирішили піти у світ.

«Що ж, - говорить мати, - ідіть, сини, та пам’ятайте рідну домівку». І дала старшому золоту корону з трьома промінцями: воля, честь, свобода, щоб в далекім краю зігрівала вона серце.

Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Трипроменева корона зігрівала людей і вела їх уперед, вказувала шлях до кращого життя. А звали старшого сина … (Герб Тризуб)

- Збирається в дорогу середній син. Дала йому мати синьо – жовтий одяг, що виткала із ниток блакитного неба та золотого пшеничного колоска.

Він здіймався у височінь, бачив усіх, хто потребував допомоги, захищав від злих сил, прославляв свою неньку добрими справами. А звали середнього сина … (Прапор)

Третьому синові мати подарувала чарівний голос. Він так гарно співав, що люди впізнавали в ньому матусин голос. Він оспівував свою рідну землю, повноводні ріки, славних людей. Його пісня була урочистою. Хто її слухав, підводився і віддавав честь матері, яка виростила таких синів. Як звали наймолодшого сина … (Гімн)

- Люди впізнавали їх, говорили, що це – сини неньки – України. Брати прославляли свій рідний край, Батьківщину. І там, де вони проходять, завжди звучить урочиста пісня.

- Ось така легенда про трьох братів.

Вихователь.

- Як звали матусю з прослуханої легенди.                                     

- Скількох синів вона мала.

- Як звали старшого сина.

 - Як звали молодшого сина

- Соломійка говорить,  що  кожній країні світу є державні символи. В нашій країні також є державні символи країни. До державних символів відносяться гімн, прапор, герб.

 Чи хочете познайомитись з ними. З  першим із державних символів ми познайомимось це з гімном. Гімн ми прослухаємо з диску, що принесла Соломійка.

 Розповідь «Державний гімн»

Вихователь. Державний Гімн України - це урочиста пісня, символ нашої держави. Називається він "Ще не вмерла України і слава, і воля...".  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Щодня на українському радіо зранку  та ввечері  звучить ця чарівна мелодія. Гімном починають та закінчують день, гімн звучить на всіх урочистих зборах, знову і знову прославляючи нашу державу. Коли звучить мелодія нашого гімну усі присутні мають підводитись, віддаючи пошану нашій державі.                                                                                                                                                                                                                                  

Ось зараз і в нашій групі зазвучить наш державний гімн.                                                                                           

Слухання  гімну.(Слухання та перегляд відеоролика  Гімн України. Хор ім. Г. Верьовки під керівництвом Анатолія Тимофійовича Авдієвського. )

Вихователь. Що ми зараз прослухали.                                                                   

 Це найголовніша  пісня нашої країни - гімн. Це дуже красива та урочиста пісня. З першим державним символом ми познайомились. А ще познайомимось з іншими символами. Ви хочете дізнатися, що принесла нам Соломійка. Це прапор нашої країни.                                                                  

Слухання вірша «Наш прапор» Павличко Дмитро .

      Небеса блакитні

      сяють з глибини,

      а пшеничні й житні

      мерехтять лани.

      Образ цей не зблідне,

      хоч минуть жнива.

      Це знамено рідне —

      злото й синява.

      Прапор наш, як літо,

      в сонці майорить —

      по долині жито,

      по горі блакить.

Вихователь. Державним прапором України є синьо-жовтий стяг. Синій колір – це колір чистого мирного неба, а жовтий колір – це пшеничне поле, що колоситься під ясним сонечком. Прапор – це символ незалежності нашої держави. Піднімають  прапор на державних установах, у школі, в класі. На державні свята знамено вивішують на всіх будинках.                                                                              

Розгляньте прапор нашої держави.

Вихователь.

  • Якого кольору наш прапор.
  • Що означає синя смужка. 
  • Що означає жовта смужка. (відповіді дітей)                                                                   

А тепер вам Соломійка пропонує  вам спробувати зробити прапор нашої держави самостійно. Ми зробимо їх з кольорового паперу. Соломійка дуже зрадіє. Підемо в нашу майстерню і зробимо для Соломійки  прапорці нашої держави . Перед роботою требо щоб наші ручки відпочили і зробили найкращі прапорці.

Пальчикова  гімнастика «Прапорець»

 Ми тримаємо в руці ,

 Синьо – жовті  прапорці,

 Хай гойдає вітерець.                                                                                               

 Український прапорець.                                                                                                     

Вихователь. Яку  смужку будемо  клеїти зверху. (відповіді дітей)                                                           Яку  смужку будемо клеїти знизу (відповіді дітей)

 Аплікація «Українські прапорці »

(Самостійна робота дітей за столиками.)

Вихователь. Ми закінчили робити прапорці. Витріть руки вологою серветкою. Візьміть свої прапорці і влаштуємо виставку наших робіт. Соломійка дуже зрадіє.

Вихователь. Зараз ми познайомимось з останнім  символом. Це державний символ України – герб. Герб України це - тризуб.

 Наш герб — тризуб,

 Це воля, слава й сила;

Розгляньте герб України. Він золотий на голубому тлі.                                                                                                             Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. А тепер ми зробимо герб України самостійно. І поставимо на виставку де ми залишили наші прапорці.

Малювання в художній майстерні.( малювання фарбованою манкою)

Герб ми будемо робити с манної крупи, яка фарбована в жовтий колір. Візьміть крупу пальчиками і притрусіть всю поверхню тризуба. Рештки крупи струсимо. Ось ми зробили гарний герб нашої країни  тризуб. Поставимо його на виставку. (самостійна робота дітей)

Бесіда - розповідь «Київ – серце України». "(з використанням мультимедійних  презентації з журналу «Джміль»  Фотоальбом «Екскурсія Киевом».№2 2015)

Вихователь. Багато красивих місті мальовничих сел є в Україні. Але головне місто нашої країни одне.

- Діти, хто скаже,як називається столиця України? Столиця України – місто Київ. Це дуже величне і стародавнє місто. Зверніть увагу на екран, ось він – Київ.

Вихователь. Соломійка хоче перевірити чи добре ми запам'ятати державні символи.

Перфокарти « Державні та народні символи »

Вона принесла картки. На них намальовані народні та державні символи України. Серед цих символів оберіть державні, а саме прапор та герб.(Самостійна робота за столами.)                                                                        

Вихователь. Молодці, впорались з цим завданням.

III. Підсумок

Вихователь. Про що ми сьогодні з вами говорили?(відповіді дітей)                                              

А якщо ми живемо на Україні, то ми хто? (відповіді дітей)                                   

         З якими символами познайомились?(відповіді дітей)                                               

         Якого кольору наш прапор?    (відповіді дітей)                                                                                                

         Що означають кольори на прапорі?     (відповіді дітей)                                                                                

         Наша зустріч закінчується  найголовнішою   піснею нашої країни  -гімном. (звучить запис гімну)                                                                                                                               

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Душная Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
22610
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку