Заняття "Моя країна - рідна Україна "(з використанням коректурних таблиць)

Про матеріал

Продовжувати збагачувати уявлення дітей про рідний край, про рідну державу, її національну та державну символіку. Розвивати зв'язне діалогічне мовлення, уяву, пам'ять, логічне мислення; вміння дітей працювати над словесною інструкцією. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю, шанобливе ставлення до її символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини.

Перегляд файлу

Моя країна – рідна Україна

Програмовий зміст: Продовжувати збагачувати уявлення дітей про рідний край, про рідну державу, її національну та державну символіку, місце знаходження країни на карті. Розвивати зв’язне діалогічне мовлення, уяву, пам'ять, логічне мислення; вміння дітей працювати над словесною інструкцією. Виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю, шанобливе ставлення до її символів, повагу до українського народу, гордість за красу і велич нашої Батьківщини.

Обладнання: карта України,символи (прапор, тризуб, герб, запис гімну України),

легенда про калину, презентація до легенди, коректурні таблиці та завдання до них, творча гра «Склади віршик».

Хід

Вихователь. Діти, сьогодні до нас прийшло багато гостей. Ви раді гостям?

Діти. Так.

Вихователь. Як можна висловити свою радість?

    Діти. Можна привітатися, посміхнутися

    Вихователь. Тож посміхніться і привітайтеся. 

    Діти. Доброго дня, ми раді вас вітати

    Вихователь. На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти, то скажіть же, діти,

Що це за країна? — Наша славна Україна!

 Вихователь.  Так, це – Україна! Наша славна Батьківщина. Ми повинні любити нашу рідну Україну, бути патріотами своєї  Батьківщини. Подивіться уважно на дошку, що це перед вами?

Вихователь. Вірно, це карта нашої країни. Що ми можемо на ній побачити?

Діти. Межі країни, її кордони, річки і моря, гори  та ліси, назви головних міст країни.

Вихователь. Україна, як і кожна держава, має свою столицю – головне місто. Як воно називається? Чи видно це місто на карті?

(вихователь пропонує комусь із дітей показати столицю на карті)

Вихователь. Так, Київ – столиця України.  А що ще на карті ви бачите?

Діти. Багато позначок-картинок; корисні копалини; рослини, які вирощують на Україні.

Вихователь. Як ви вважаєте, навіщо ці позначки потрібні?

Діти. Щоб дізнатися, в якій місцевості знаходяться ті чи інші корисні копалини, рослини.

Вихователь. Так! Ось подивіться: на півночі та на заході Україна багата лісами, на півдні – морями. У центрі України вирощують овочі, пшеницю, на півдні – смачні фрукти. А ми з вами в якій частині країни живемо?

Діти.  на півдні

Вихователь. Україна, як і кожна країна має свої державні символи. Що це за символи?

Діти. Прапор, герб, гімн.

Вихователь. Якщо ви були сьогодні уважні, то, напевно помітили, що у нашій групі з’явилось багато прапорів. Чи можете ви знайти прапор нашої держави? Що ви скажете за прапор?

Діти. Прапор – державний символ,

Він є в кожній державі,

Це для всіх ознака сили

Це для всіх ознака слави.

Вихователь. А Рома розкаже нам, що він знає  про герб нашої держави.

Рома. Герб нашої держави України – Тризуб. З часів Київської Русі, колись давно це був знак князя Володимира Великого. Його печатали на золотих і срібних монетах. Вважалося, що тризуб символізує єднання трьох стихій: землі, повітря, води. Без жодного із цих стихій неможливо уявити життя.

Вихователь. У кожної держави є своя головна пісня – державний Гімн. Що можна сказати про нього?

Діти. Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста –

Це клич один

З мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї лине світло навкруги.

Вихователь. Коли його слухають, то всі стають струнко і прикладають праву руку до серця. У нашому краєзнавчому куточку є ще й народні символи. А про які ми поговоримо на нашому занятті, ви дізнаєтеся  коли відгадаєте загадку

Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі.

З ним їсти ми сідаємо,

І гостей стрічаємо.

Діти.    хліб.

Вихователь. В українського народу існує стародавній звичай зустрічати гостей хлібом – сіллю. А на чому підносять хліб-сіль?

Діти.    на рушнику.

Вихователь. Якими кольорами вишивають рушники? Що означають ці кольори?

Діти.    чорний та червоний; чорний – то наша земля, червоний – калина, серце, кров.

 Виователь. Відгадайте ще загадку:

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду,

На свою хорошу вроду.

Діти.    калина – символ України.

Вихователь. Яку ви знаєте легенду про калину.

Легенда про калину (розповідь дитини)

Дитина.   Посадила дівчинка кущ при дорозі. Ріс той кущ, і виріс великий. Ішов якось подорожній. А на дворі була нестерпна сила. Побачив він кущ, та й сів відпочивати в холодочку. Коли це раптом кущ зацвів білим цвітом, пізніше на місці цвіту зявилися червоні ягідки. Коли глянула дівчина, а всередині ягідки, замість кісточок щось схоже на маленьке серце. «Що це?» - запитала дівчина. «Це твої маленькі серця, - відповів кущ, - дай мені своє імя». А дівчину звали Калина. Відтоді той кущ називають калиною.

(на демонстраційне полотно виставляється калина).

Вихователь. Як можна розпізнати українців серед інших людей?

Діти.    за українським одягом.

Дидактична гра  «Одяг український назви – ляльку одягни»

Правила гри: двоє дітей одягають хлопчика-українця та дівчинку – україночку коментуючи свої дії, називаючи назву одягу. Чоловічий: капелюх або кучма, сорочка-вишиванка, шаровари або гачі, кептарик, сердак, пояс, чоботи. Жіночий: віночок, сорочка, плахта, кептарик, свита.(на дошці викладається зображення українця та українки).

Вихователь.Українців ще можна розпізнати за мовою якою вони розмовляють. Вона співоча, гарна, мелодійна. Для того, щоб правильно і швидко навчитися говорити з давніх-давен український народ мав скоромовки. Які ви знаєте скоромовки?

Діти.1. Ти малий, скажи малому,

            Хай малий малому скаже,

            Хай малий теля прив’яже.

         2. Білі барани били в барабани.

         3. Золоті жолуді зовсім пожовтіли.

         4. Бурі бобри брід перебрели, забули бобри забрати торби.

Вихователь. Бачу ви багато знаєте про нашу Батьківщину, її символи, традиції, звичаї, але наш рідний край для кожного з нас починається з міста, де ми народилися і виросли. Як називається наше місто?

Діти. Каховка

Фізвилинка. (діти декламують вірш разом з рухами)

В Каховці я живу,                       (руки в сторони)

Своє місто я люблю,                   (сердечко біля грудей)

Є високі тут будинки                  (руки догори)

Є тут школи і садочки                 (повороти вправо – вліво)

Ростуть діти, мов грибочки!       (присідання)

Я навколо подивлюся                  (повороти в сторону)

Усім серцем посміхнуся              (руки до грудей, посмішка)

Каховкою я горджуся,

Йому низько поклонюся!              (уклін).

 Вихователь. Ну а зараз, якщо ви справжні українці,то допоможете мені добрати потрібні слова до вірша.

Творча гра «Склади віршик»

Діти добирають потрібні слова і складають тематичні віршовані рядки.

Одягну український віночок –

Затанцюю веселий … (таночок).

Гарні хлопці стоять біля ганку,

А на них сорочки – … (вишиванки).

Я танцюю гопак залюбки,

адже в мене зручні … (чобітки).

Вишиванку везу на гостинець:

Пам’ятайте, що я – … (українець).

Вихователь. Це була маленька розминка, а зараз перевіримо, хто з вас найкраще знає Україну. Оголошую «Бліц-турнір». За правильну відповідь дитина отримує фішку із українською символікою. За кількістю фішок ми визначимо переможців.

Робота з використанням коректурних таблиць.

Знайди і закрий фішкою

  • Накрийте  червоним прямокутником  - Головне місто України;
  • Синім прямокутником    державні символи України

Знайди картинку, назви слово

  • Прикраса на голову для дівчинки – це …
  • Широкі штани козака – це…
  • Кущ з червоними кетягами ягід – це…
  • видатний український поет – це …
  • головне місто України – це…
  • Розписане яйце  – це ….

«Відгадай за описом»

  • Зроблений з глини, використовується для зберігання молока, води. Український святковий посуд для напоїв у вигляді широкого кола, має носик та ручку. (глечик)
  • Гарний вишитий, прикрашає оселю, під час вітання гостей на нього кладуть хліб-сіль…
  • Святкова, біла,  вишита, жіноча та чоловіча….
  • священний птах, покровитель сім’ї і рідного дому

 «Відповідай, швидко слово називай»

  • про що на картинках можна сказати «вона»?
  • про що можна сказати «він»?

Вихователь. Я ще раз переконуюсь у тому, що ви справжні українці, адже  багато знаєте про свою країну. Я переконана, що час ми з вами провели недаремно. Чи цікаво вам було? А що саме вас зацікавило? Про що можна дізнатись, розглядаючи карту? А що би ви хотіли побажати славній Україні?

Діти.  спокою, миру, злагоди, добробуту, процвітання.

(діти підраховують фішки і визначають переможців сьогоднішньої гри. Всі діти та гості отримують в подарунок сувенір « голуб миру» з найкращими побажаннями)

Вихователь. Дитячі в вас серденька,

Та щирі в них чуття,

Любити Україну,

Будуть ціле життя.

 

 

 

 

 

 

Прапор – державний символ,

Він є в кожній державі,

Це для всіх ознака сили

Це для всіх ознака слави.

 

Герб нашої держави України – Тризуб. З часів Київської Русі, колись давно це був знак князя Володимира Великого. Його печатали на золотих і срібних монетах. Вважалося, що тризуб символізує єднання трьох стихій: землі, повітря, води. Без жодного із цих стихій неможливо уявити життя.

 

          Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста –

Це клич один

З мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї лине світло навкруги.

 

Посадила дівчинка кущ при дорозі. Ріс той кущ, і виріс великий. Ішов якось подорожній. А на дворі була нестерпна сила. Побачив він кущ, та й сів відпочивати в холодочку. Коли це раптом кущ зацвів білим цвітом, пізніше на місці цвіту зявилися червоні ягідки. Коли глянула дівчина, а всередині ягідки, замість кісточок щось схоже на маленьке серце. «Що це?» - запитала дівчина. «Це твої маленькі серця, - відповів кущ, - дай мені своє імя». А дівчину звали Калина. Відтоді той кущ називають калиною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
3413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку