20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Заняття з природи для дітей середньої групи "Невидимі ниточки природи"

Про матеріал
Формування знань у дітей про екологічні зв'язки між живою і не живою природою, природою та людиною. Розвиток просторового мислення, сприяння вихованню бережного ставлення до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Заняття з природи для дітей середньої групи

Тема: Невидимі ниточки природи

Мета: формування знань дітей про екологічні зв’язки між живою та неживою природою, всередині живої природи, між природою і людиною; розвиток просторового мислення; сприяння вихованню бережного ставлення до природи рідного краю.

Матеріал: ілюстрації бджоли, джмеля, конюшини.

Хід заняття:

І. Вступна частина.

-Вранці вийшла я на ганок

 І сказала: «Добрий ранок!»

 Сонцю, полю і травичці,

 Полю, небу, тихій річці.

 Добрий ранок, світе мій,

 Ніжний, чистий, голубий».

-Я прийшла до вас на зустріч з посмішкою на вустах і добром у серці. Адже ми помандруємо у світ краси та мудрості. Подивіться навколо. Ось цей світ – наша рідна земля, рідна природа. Це дім де живемо ми – люди, звірі, тварини, птахи, комахи, жаби, черв’яки і молюски, дерева, кущі, квіти, трави і гриби… Ми маємо навчитися жити у цьому Домі. Жити так, щоб усі почувалися щасливими. Яких правил потрібно дотримуватися для цього?

-Ні з ким не сваритися. Нікого нікуди не виганяти. Поважати один одного. Вміти поступатися. Допомагати один одному. Вміти співчувати і бути милосердним. Вміти прощати і забувати кривди.

ІІ. Основна частина

-Подивіться навколо. Які тіла природи вас оточують? Назвіть тіла неживої природи. Назвіть тіла живої природи. Чим тіла живої природи відрізняються від неживої?

-Поспостерігайте за бджілкою на квітці. Що вона робить?(п’є нектар). А яке значення має приліт бджілки для рослини? Бджола вимащується в пилок, коли вовтузиться на квітці. Потім, перелітаючи, струшує його на іншу квітку, запилюючи її при цьому. Чим краще запилились квіти, тим більше насінин, кращий врожай.

-Чи змогли б бджілки обійтися без квітів? Чому?

-А квіти без бджілок? Чому?

-А от є такі рослини, як наприклад, конюшина. Розгляньте її уважно. У неї квіткові пелюстки зрослись і утворили трубочку. На такі рослини бджілки майже не летять, а прилітають джмелі. Чому, як ви думаєте?

-У бджілки хоботок короткий, вона не може дістати нектару. А у джмелика хоботок довший, він дістає нектар без особливих зусиль. Чи зміг би обійтись джмелик без квітів конюшини? А квіти конюшини без джмелика?

-Така дивовижна дружба існує між рослинами і тваринами у природі, коли одне без одного просто не можуть обійтись. Немов невидимі ниточки з’єднують їх між собою. Людина має навчитись бачити такі зв’язки і ні в якому разі не розривати їх. Подивіться навколо і наведіть свої приклади таких зв’язків.

-Птахи живляться комахами. Без комах не було б комахоїдних птахів. Тому з приходом осені, коли зникають комахи, переважна більшість птахів відлітає у вирій.

-Метелики п’ють нектар. Не стало б квітів – зникли б всі метелики. Не було б метеликів – зникли б квіти, їх не було б кому запилювати, не утворювалось би насіння.

-Коли знищити мух і комарів – зникнуть жаби, що ними живляться, зникнуть жаби – зникнуть лелеки.

-Вродить багато шишок – у білки буде багато білченят.

- У лісі, де ростуть гриби – здорові дерева.

- У садку, де багато дятлів – здорові дерева.

-Такі зв’язки існують не тільки між живими організмами, а й між живою і неживою природою.

-Іде дощ – гарно ростуть рослини.

- Риба живе у воді. Без води вона гине.

- Рослини і тварини вмирають і перетворюються на перегній. Так, утворюються родючі ґрунти.

- Ґрунти – домівка для дощових червів. Ті в свою чергу удобрюють і розпушують його.

- Фізкультхвилинка.

- Пригадайте, що потрібно рослинам для росту?(світло, тепло, повітря, грунт, вода, поживні речовини). Без них рослини просто не зможуть жити. Чому? Тому що саме нежива природа допомагає рослинам виробляти собі «їжу». Можливо, це звучить досить дивно, але рослини мають свої «фабрики» з виробництва «їжі». Цими «фабриками» є зелене листя. Всі ми добре знаємо, що і персик, і яблуко солодкі на смак, а це значить… Що у них є? Так, цукор. Звідкіля ж він береться? Він виробляється листками рослин. Але для цього потрібні вуглекислий газ, вода і сонячне проміння. Вуглекислий газ листки самостійно поглинають з повітря. Воду – корені рослин всмоктують із ґрунту.  Все це відбувається тільки вдень, під дією сонячних променів. Вцілому цей процес відбувається так: корені рослин вбирають вологу з ґрунту, Вода піднімається стовбуром та гілками, поки не потрапить в прожилки, які є на листках, потім вона розтікається ними і потрапляє на зелені зернятка, саме тут і утворюється цукор.

-Людина сама є частинкою природи, також пов’язана із навколишнім світом: із землею, сонцем, річками, повітрям і всіма, хто живе навколо. Природа має важливе значення у житті кожної людини, адже, крім краси і гарного настрою, вона дає людям те, без чого неможливе життя. Поміркуйте, що саме?

- Залежно від того, як ставитися до природи, вона може бути доброю мамою або злою мачухою.

У народі кажуть: - Горнися до природи – не матимеш пригоди.

                              -До землі з ласкою – будеш з Паскою.

                             -Від природи бери те, що вона дає та й дякуй за те.

Дидактична гра «Добре, боляче, дуже боляче»

Ведучий: Люди садять дерева.

Гравці: Добре! (плескають в долоні)

Ведучий: Люди стріляють у звірів.

Гравці: Дуже боляче (тупають ногами)

Ведучий: Діти розвішують годівниці.

Гравці: Добре (плескають в долоні)

ІІІ. Висновок. У природі все пов’язане. Не ображайте ні травинку, ні комашку! Вони потрібні не тільки одне одному, а й вам.

                             

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку