Підсумкове логопедичне заняття
для дітей
дошкільного віку із ФФНМ
Виконала вчитель-логопед
Голубєва Марія Володимирівна
м. Київ
«Пригоди на острові»
Мета:
Навчальна: розвивати фонематичні процеси: фонематичне сприймання, слухову увагу, контроль, фонематичний аналіз та синтез; звуко-буквенний аналіз; збільшувати словниковий запас…
Виховна: виховувати колективізм, бажання завжди прийти на допомогу, поняття краси і прекрасного…
Корекційна: закріплювати диференціацію звуків; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уявлення. сприяти розвитку мовних і мімічних рухів, фізіологічного, мовленнєвого дихання, статичної та динамічної координації…
Обладнання: іграшка Папужка; лист від піратів; мапа; «скеля»; кубики з буквами; галявина з квітами-складами; «річка», дошки для мосту з картинками; картки слова пароніми; «водоспад»; скрині 2 шт., картки зі звуками [Р] та [Л].
Музичний матеріал: звуки природи.
Хід заняття:
Логопед: Вітаю вас діти! Мені дуже приємно вас бачити.
Сьогодні зі мною сталось, щось дивне. Коли я збиралась до вас, хтось сильно постукав у вікно. Я підійшла до вікна, відчинила його, аж раптом залетів папуга, ось він. Із собою папуга приніс якийсь дивний лист. Я його читала, читала, і нічого не зрозуміла. Допоможете мені правильно його прочитати? Послухайте, я буду читати, а ви будете мене виправляти, якщо буде неправильно.
(Логопед читає листа. Діти розшифровують послання.)
«Лишт для шміливців.
Ми – пілати, жахопили остлів. Якщо жнайдуться такі шміливці, які захочуть жвільнити поронених, то вони повинні приприфти на остлів і виконати всі жавдання, які ми залисили там.»
Логопед: Нам кинули виклик! Питають чи сміливі ми? Чи зможемо прийти на допомогу? Зможемо?
Діти: Так!
Логопед: Тож!
Разом: Всіх я запрошую матросами стати.
На кораблі будемо ми мандрувати.
Дружбу, увагу візьмемо у путь,
І про кмітливість ти не забудь.
Діти сідають на корабель (пісня).
Корабель пришвартувався до острова.
Логопед: Послухайте малята, що це звучить? (пташки, водичка ...)
Під музику виходить пірат.
Пірат: Не думав я, що знайдуться такі сміливці і прийдуть на допомогу жителям цього острова. І ми ще побачимо, як ви виконаєте завдання, які ми вам залишили. Але знаєте, я все таки, не такий поганий пірат, і мені трохи шкода людей які тут живуть, тому я вам допоможу.
Ось, погляньте, – це мапа, за допомогою якої ви знайдете завдання заховані на цьому острові.
Діти: Як же ми дізнаємось, що виконали всі ваші завдання?
Пірат: Останнє завдання приведе вас до скарбу, який ви принесете нам.
Ну, що ж хай вам щастить, до зустрічі!
Логопед: На мапі зображена скеля, десь тут заховане завдання, яке ми повинні виконати.
(Відновлення букв за їх елементами)
Логопед: Молодці діти, це завдання ви виконали.
Далі нам потрібно знайти камінці під цією скелею.
Діти: Ось вони!
Логопед: Погляньте, на камінцях написані букви, гадаю необхідно скласти з них слова. (Виконуємо завдання)
Логопед: Куди ж далі поведе нас ця мапа, подивимось. Нам потрібно знайти галявину з чудовими квітами. Зібравши ці квіти, ми зможемо прочитати слова які в них приховані.
(Діти підходять до річки.)
Логопед: Малята, нам потрібно потрапити на іншу частину острова, але ця річка! Що нам робити?
Діти: Ось дощечки! Будемо будувати міст.
Логопед: Так, чудово! Але деякі з цих дощечок не надійні, пірати їх зіпсували, вони не хочуть щоб ми виконали всі завдання. Нам підходять тільки дощечки з картинками, в назвах яких є тільки один склад.
(Діти будують міст, переходять на іншу частину острова.)
Логопед: Дивлячись на мапу наступне завдання заховано десь під цією пальмою.
Дійсно. Ось кошик, а в ньому заховані малюнки в назві яких один звук змінюється на інший, змінюючи ціле слово.
Визначте будь-ласка який звук змінюється на який?
Молодці! Ну, що пішли далі!
Нам потрібно знайти водоспад.
Діти: Ось він!
Логопед: Яке ж тут приховане для нас завдання?
Логопед: Пірати залишили для нас ці картинки, потрібно визначити, скільки звуків в назві кожної картинки.
(Діти називають по звукам слова, визначаючи їх кількість).
Логопед: Далі на нашому шляху повинен бути великий камінь, під яким закопані скарби.
(Діти показують на камінь, під музичний супровід беруть лопати і копають скарб).
Логопед: Ось скриня! Ой, яка ж вона важка її неможливо підняти, давайте її відкриємо. Що це? Тут немає скарбів, знову пірати залишили нам картинки. В назвах одних малюнків живе звук [л] в інших звук [р].
Нам потрібно правильно їх розкласти. (Діти розкладають).
Логопед: Все, скриня порожня, але ж заждіть, тут ще щось є.
(Логопед виймає маленьку скриньку, відкриває).
Діти: Та це ж і є піратський скарб!!!
Виходять пірати.
Пірат: Ну що ж, не думали ми, що ви впораєтесь із завданнями і знайдете наш скарб. Молодці!
(Діти віддають скарб).
Пірат: Ми виконаємо нашу обіцянку і звільнимо жителів цього острова. А також ми на завжди залишимо цей острів. Бувайте!
(Йдуть).
Логопед: Нам, діти, теж потрібно вирушати у путь, будемо повертатись до дому.
Діти: До побачення!