КЗО «Котовський навчально-реабілітаційний центр»ДОР»
Заняття з розвитку комунікативно - мовленнєвих навичок у процесі екологічного виховання та навчання елементарних математичних знань з елементами логоритміки на тему: «Пригоди малят з фіксиками»
Підготувала: вчитель-дефектолог Пермякова М.О.
с.Котовка |
Програмові завдання:
● узагальнювати знання про природу : закріплювати вміння встановлювати прості причинно-наслідкові зв’язки , пов’язані із сезонними змінами (з настанням весни стає тепліше, з’являються перші квіти, зелена травичка); називати пору року і визначати її характерні ознаки;
● мовленнєвий розвиток: узгоджувати іменники з прикметниками (день сонячний, вітерець легкий, небо безхмарне); закріплювати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; закріплювати в словнику дітей узагальнювальні слова – овочі, фрукти, тварини, одяг, іграшки; закріплювати вміння давати відповідь поширеним реченням;
● логіко-математичний розвиток: закріплювати вміння розрізняти предмети за кольором (червоний, жовтий, зелений); закріплювати назви геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник) та їхні ознаки (наявність кутів, сторін); закріплювати знання цифр 1,2,3, та лічбу в межах 10;
● безпека життєдіяльності: закріплювати елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора, призначення пішохідного переходу;
●образотворча діяльність: закріплювання орієнтуватися на аркуші паперу ( за поняттями «вгорі», «посередині», «внизу», «один під одним»);
● розвивати дрібну моторику, мовлення, творчу уяву, слухову увагу, пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності; виховувати естетичні почуття від сприймання краси весняної природи, ініціативу, посидючість, бажання допомагати іншим.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій «Правила дорожнього руху», «Весна»; розглядання тематичних картинок «Овочі», «Фрукти», «Одяг», «Іграшки», розучування віршів про весну.
Матеріал: ілюстрації Фіксиків, світлофора;
Роздавальний матеріал до ігор; олівці червоного, жовтого, зеленого кольору; електронна гра «Розмісти предмети по їх домівках» , аудіо запис із мультфільму «Фіксики».
Хід заняття
I. Організаційний момент
Діти разом з вчителем заходять до групової кімнати, вітаються з гостями та утворюють коло.
Вчитель:
Станьте діти всі рівненько
Усміхніться всі чемненько
Усміхніться всі до мене
Усміхніться до гостей
Привітайтесь: «Добрий день»
Звучить аудіо запис з мультфільму «Фіксики». Вчитель заносить до групи повітряну кульку, на якій прикріпленні фіксики.
Діти вітаються і називають ім’я кожного фіксика. (Доброго ранку, Сімко! Доброго ранку, Папусе! Доброго ранку, Масю!)
II.Мотивація діяльності
Ось тому до нас завітали фіксики. Вони знають, що в нашій групі навчаються діти, які завжди допомагають іншим.
III.Основна частина
- Для того щоб отримати фарбу певного кольору, нам потрібно виконати завдання кожного із фіксиків.(Вчитель дістає конверт червоного кольору.).
- Діти, як ви вважаєте, чиє це завдання ? (Це завдання мами фіксиків – Масі.)
- Чому? Може, це завдання Папуса? (Ні)
- Чому ? (Конверт червоного кольору, і Мася також червоного кольору.)
- Розумнички! Нумо погляньмо, яке завдання приготувала нам Мася!
Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках»
Вчитель на окремих аркушах розміщує будиночки з геометричними фігурами: квадратом, кругом та трикутником. Дітям потрібно дібрати геометричній фігурі іхній будиночок, схожий на відповідну фігуру:
Вчитель:
Фізкульт хвилинка
(Музична розминка «Фіксики»
Дидактична гра «Обери за кольором»
На фланеграфі розміщені картинки: іграшки, одяг, овочі, тварини.
Обрані картинки вчитель викладає окремо, за відповідними категоріями. Після того, як усі картинки будуть обрані, діти називають їх узагальнувальним словом.
Наприклад: банан,лимон,яблуко,груша,персик – це фрукти.
Мовленнєва гра «Весняну квіточку тримай, про весну розповідай»
Вчитель дає дитині квітку і ставить запитання про весну. Той, у кого опинилася квіточка дає відповіді на запитання.
Біжать біжать хмариночки
По небу в далечінь
І кидають від сонечка
Свою легеньку тінь.
А сонечко всміхається
Цілує гай і сад
І в листя одягається
Зелений виноград
Цвітуть грушки і вишеньки
І яблунька рясна
Прийшли з теплом і сонечком
Сподівана весна
Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»
Вчитель роздає дітям картинки із зображенням картинки із зображенням квітів та метеликів, смужки.
IV. Продуктивна діяльність.
Малювання олівцями. Діти зафарбовують червоним і жовтим кольором намальований круглий контур світлофора, зелений круг малюють самостійно без контура.
Пальчикова гімнастика «У лісі»
Рольова гра «Водії та пішоходи»
Діти об’єднуються у підгрупи «водії» та «пішоходів», діють відповідно до сигналів світлофора.
Діти по черзі
1. Зелене світло – шлях відкрито.
2. Спокійно переходьте діти.
3. Жовте світло – попереджає…..
4. До уваги закликає.
5. червоне світло загориться…-
6. Йти небезпечно – зупиниться!!!
Вчитель: У великому місті Дніпрі багато транспорту, і без світлофора ніяк не обійтися. Де їздить транспорт? (На проїжджій частині)
V. Підсумок заняття
Бесіда
Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках»
Вчитель на окремих аркушах розміщує будиночки з геометричними фігурами: квадратом, кругом та трикутником. Дітям потрібно дібрати геометричній фігурі іхній будиночок, схожий на відповідну фігуру:
Дидактична гра «Обери за кольором»
На фланеграфі розміщені картинки: іграшки, одяг, овочі, тварини.
Обрані картинки вчитель викладає окремо, за відповідними категоріями. Після того, як усі картинки будуть обрані, діти називають їх узагальнувальним словом.
Наприклад: банан,лимон,яблуко,груша,персик – це фрукти.
Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»
Вчитель роздає дітям картинки із зображенням картинки із зображенням квітів та метеликів, смужки.