Заняття з розвитку комунікативно-мовленнєвих навичок у процесі екологічного виховання та навчання елементарних математичних знань з елементами логоритміки

Про матеріал
Заняття з розвитку комунікативно-мовленнєвих навичок у процесі екологічного виховання та навчання елементарних математичних знань з елементами логоритміки на тему: "Пригоди малят з фіксиками". Приготувала вчитель-дефектолог Пермякова Марина Олександрівна
Перегляд файлу

КЗО «Котовський навчально-реабілітаційний центр»ДОР»

 

 

 

 

Заняття з розвитку комунікативно -  мовленнєвих навичок у процесі екологічного виховання та навчання елементарних математичних знань з елементами логоритміки на тему: «Пригоди малят з фіксиками»

 

 

Підготувала: вчитель-дефектолог Пермякова М.О.

 

 

                                    с.Котовка

Програмові завдання:

● узагальнювати знання про природу : закріплювати вміння встановлювати прості причинно-наслідкові зв’язки , пов’язані із  сезонними змінами (з настанням весни стає тепліше, з’являються перші квіти, зелена травичка); називати пору року і визначати її характерні ознаки;

● мовленнєвий розвиток: узгоджувати іменники з прикметниками (день сонячний, вітерець легкий, небо безхмарне); закріплювати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; закріплювати в словнику дітей узагальнювальні слова – овочі, фрукти, тварини, одяг, іграшки; закріплювати вміння давати відповідь поширеним реченням;

● логіко-математичний розвиток: закріплювати вміння розрізняти предмети за кольором (червоний, жовтий, зелений); закріплювати назви геометричних фігур        (квадрат, круг, трикутник) та їхні ознаки (наявність кутів, сторін); закріплювати знання цифр 1,2,3, та лічбу в межах 10;

● безпека життєдіяльності: закріплювати елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора, призначення пішохідного переходу;

●образотворча діяльність: закріплювання орієнтуватися на аркуші паперу ( за поняттями «вгорі», «посередині», «внизу», «один під одним»);

● розвивати дрібну моторику, мовлення, творчу уяву, слухову увагу, пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності; виховувати естетичні почуття від сприймання краси весняної природи, ініціативу, посидючість, бажання допомагати іншим.

Попередня робота: розглядання ілюстрацій «Правила дорожнього руху», «Весна»; розглядання тематичних картинок «Овочі», «Фрукти», «Одяг», «Іграшки», розучування віршів про весну.

Матеріал: ілюстрації Фіксиків, світлофора;

Роздавальний матеріал до ігор; олівці червоного, жовтого, зеленого кольору; електронна гра «Розмісти предмети по їх домівках» , аудіо запис із мультфільму «Фіксики».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

I. Організаційний момент

Діти разом з вчителем заходять до групової кімнати, вітаються з гостями та утворюють коло.

Вчитель:

Станьте діти всі рівненько

Усміхніться всі чемненько

Усміхніться всі до мене

Усміхніться до гостей

Привітайтесь: «Добрий день»

 

  • Малята, сьогодні до нас завітали незвичні гості! Ви всі їх дуже добре знаєте!

Звучить аудіо запис з мультфільму «Фіксики». Вчитель заносить до групи повітряну кульку, на якій прикріпленні фіксики.

  •  Діти, хто до нас завітав? (Фіксики).
  • Привітаймося з кожним з них, називаючи його на імя.

Діти вітаються і називають ім’я кожного фіксика. (Доброго ранку, Сімко! Доброго ранку, Папусе! Доброго ранку, Масю!)

  • Хто такий Папус? (Папус – це тато фіксиків.)
  • Якого він кольору ? (Він зеленого кольору.)
  • А хто з них мама фіксіків (Мася)
  • Якого кольору Мася? (Червоного)
  • А жовтий фікси – це хто? (Це Сімка – вона донечка.)
  • Порахуємо, скількb всього фіксbків до нас сьогодні завітало? (Три фіксики)
  • Молодці! Де ще ми зустрічаємо такі кольори, як червоний, жовтий та зелений? Ці кольори допомагають водіям і пішоходам. (На світлофорі)

II.Мотивація діяльності

  • У наших фіксиків є товариш – Світлофор Світлофорович, з ним сталося лихо. У казковому місті , де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, і з його очей змило фарбу. Тепер вогники його очей не горять , і в місті щодня трапляються аварії, тому, що Світлофор Сфітлофорович не може допомагати людям: ані водіям, ані пішоходам.

Ось тому до нас завітали фіксики. Вони знають, що в нашій групі навчаються діти, які завжди допомагають іншим.

  • Допоможемо фіксикам та Світлофору Світлофоровичу? (Так).

III.Основна частина

      -   Для того щоб отримати фарбу певного кольору, нам потрібно виконати завдання кожного із фіксиків.(Вчитель дістає конверт червоного кольору.).

      -   Діти, як ви вважаєте, чиє це завдання ? (Це завдання мами фіксиків – Масі.)

      -   Чому? Може, це завдання Папуса? (Ні)

      -   Чому ? (Конверт червоного кольору, і Мася також червоного кольору.)

      -    Розумнички! Нумо погляньмо, яке завдання приготувала нам Мася!

 

 

Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках»

Вчитель на окремих аркушах розміщує будиночки з геометричними фігурами: квадратом, кругом та трикутником. Дітям потрібно дібрати геометричній фігурі іхній будиночок, схожий на відповідну фігуру:

 

Вчитель:

  • З цим завданням упоралися, молодці! Ось і фарба червоного кольору! Трішки перепочинемо і продовжимо виконувати завдання далі.

 

Фізкульт хвилинка

(Музична розминка «Фіксики»

 

  • Відпочили? (так)
  • Продовжимо далі? (Так)
  • Який наступний колір нам потрібен? (жовтий) (Вчитель достає конверт жовтого кольору)
  • Дітки, як ви гадаєте, це завдання від кого? (Від Сімки)
  • Чому? (Вона жовтого кольору, і конверт також жовтого кольору.)
  • Вам потрібно обрати серед картинок ті, що мають жовте забарвлення.

 

Дидактична гра «Обери за кольором»

 

На фланеграфі розміщені картинки: іграшки, одяг, овочі, тварини.

Обрані картинки вчитель викладає окремо, за відповідними категоріями. Після того, як усі картинки будуть обрані, діти називають їх узагальнувальним словом.

Наприклад: банан,лимон,яблуко,груша,персик – це фрукти.

  • Молодці! Виконали завдання Сімки. За це вона дарує нам жовту фарбу.
  • У нас залишився останній конверт – зеленого кольору. Від кого він? (Від Папуса)
  • Папус просить нас розповісти, чому надворі так гарно, усе навкруги зелене, квітуче і так гарно співають пташки. (Настала весна)
  • Малята, розповімо Папусу все, що нам відомо про весну.

 

Мовленнєва гра «Весняну квіточку тримай, про весну розповідай»

 

Вчитель дає дитині квітку і ставить запитання про весну. Той, у кого опинилася квіточка дає відповіді на запитання.

  • Що відбувається в природі на весні? (Стало тепло, усе вкрито зеленою травичкою, зявилося багато квітів)
  • Яких днів зараз більше: похмурих чи сонячних? (Сонячних)
  • Яким стало небо? (Чистим, блакитним, безхмарим)
  • Як світить сонечко? (Яскраво, блискуче)
  • Яким став день: коротшим чи тривалішим (Тривалішим)
  • Який вітерець повіває? (Легкий, теплий, ніжний)
  • Хто радіє весні? (Діти, дорослі,тварини, рослини,пташки)
  • Що роблять пташки? (Співають, щебечуть, літають, мостять гнізда)
  • Чому ми так радіємо весні? (Весна несе із собою тепло, сонечко, першу зелень та квіти)
  • Розумнички!. Гарно про весну розповіли. Пригадаймо віршики про весну (Розповідають 2-3 дитини)
  • Папус приготував ще одне завдання.

 

Біжать біжать хмариночки

По небу в далечінь

І кидають від сонечка

Свою легеньку тінь.

 

А сонечко всміхається

Цілує гай і сад

І в листя одягається

Зелений виноград

 

Цвітуть грушки і вишеньки

І яблунька рясна

Прийшли з теплом і сонечком

Сподівана весна

 

Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

 

Вчитель роздає дітям картинки із зображенням картинки із зображенням квітів та метеликів, смужки.

  • Навесні розквітають квіти. Їх росте дуже багато на галявині. (Вчитель викладає 5 квіточок на нижній смужці.)
  • Скільки квіточок я виклала ? (Пять)
  • Викладіть на своїй смужці 5 квіточок. (Діти виконують завдання)
  • На квіткову галявину прилетіли метелики. Кожен метелик сів на окрему квіточку. (Вчитель викладає на верхню смужку 4 метелики)
  • Скільки метеликів прилетіло ? (Чотири)
  • Посадіть метеликів на квіточки. (Діти виконують завдання)
  • Як ви вважаєте, чого більше – квітів чи метеликів ? (Квітів)
  • На скільки квітів більше, ніж метеликів? (На одну)
  • На скільки метеликів менше , ніж квітів? (На одного менше)
  • Що слід зробити, щоб квіточок та метеликів стало порівну? (Додати метелика або забрати квіточку.)
  • Молодці! А тепер викладіть таку кількість квіточок, яку цифру я показую (Цифра 6)
  • Посадіть на квіточку стільки метеликів, кількість яких відповідає цій цифрі. (Цифра 7)(Діти виконують завдання)
  • Чого більше?  (Квіточок)
  • На скільки більше? (На дві)
  • Зробіть так, щоб квіточок і метеликів було порівну. (Діти виконують завдання).
  • Молодці! Виконали завдання дуже добре. Папус нам дякує. Йому дуже сподобалися ваші відповіді. Тепер він назавжди запамятає таку пору року, як весна, і дарує нам фарбу зеленого кольору.
  • Діти, у нас є всі три кольори, і ми можемо допомогти  Світлофору Світлофоровичу.

 

IV. Продуктивна діяльність.

Малювання олівцями. Діти зафарбовують червоним і жовтим кольором намальований круглий контур світлофора, зелений круг малюють самостійно без контура.

 

Пальчикова гімнастика «У лісі»

 

  • Чудово! Тепер вогники Світлофора знову горять, і він запрошує нас разом із фіксиками трішки пограти.

 

Рольова гра «Водії та пішоходи»

Діти об’єднуються у підгрупи «водії» та «пішоходів», діють відповідно до сигналів світлофора.

  • Наш Світлофор Світлофорович чомусь засумував. (Що трапилося?)
  • Він каже, що забув, за що відповідає кожен колір. Допоможемо йому пригадати!

Діти по черзі

1. Зелене світло – шлях відкрито.

2. Спокійно переходьте діти.

3. Жовте світло – попереджає…..

4. До уваги закликає.

5. червоне світло загориться…-

6. Йти небезпечно – зупиниться!!!

Вчитель: У великому місті Дніпрі багато транспорту, і без світлофора ніяк не обійтися. Де їздить транспорт? (На проїжджій частині)

  • А де ходимо ми – пішоходи? (По тротуару)
  • Пішоходи повинні бути дуже пильними на вулиці та переходити тільки там , де є світлофор і смугаста доріжка «зебра»

 

V. Підсумок заняття

 

Бесіда

 

  • Ви сьогодні гарно попрацювали, справжні рятівники!
  • Хто приходив до нас у гості? (Фіксики)
  • Кому ми допомагали?
  • Що вам сподобалось найбільше?
  • Фіксики вам дуже вдячні, що ви допомогли Світлофору Світлофоровичу, і дарують вам кошик яблук червоного, жовтого і зеленого кольору.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Розмісти предмети по їх домівках»

Вчитель на окремих аркушах розміщує будиночки з геометричними фігурами: квадратом, кругом та трикутником. Дітям потрібно дібрати геометричній фігурі іхній будиночок, схожий на відповідну фігуру:

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Обери за кольором»

 

На фланеграфі розміщені картинки: іграшки, одяг, овочі, тварини.

Обрані картинки вчитель викладає окремо, за відповідними категоріями. Після того, як усі картинки будуть обрані, діти називають їх узагальнувальним словом.

Наприклад: банан,лимон,яблуко,груша,персик – це фрукти.

  • Молодці! Виконали завдання Сімки. За це вона дарує нам жовту фарбу.
  • У нас залишився останній конверт – зеленого кольору. Від кого він? (Від Папуса)
  • Папус просить нас розповісти, чому надворі так гарно, усе навкруги зелене, квітуче і так гарно співають пташки. (Настала весна)
  • Малята, розповімо Папусу все, що нам відомо про весну.
  •  

                           Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

 

Вчитель роздає дітям картинки із зображенням картинки із зображенням квітів та метеликів, смужки.

  • Навесні розквітають квіти. Їх росте дуже багато на галявині. (Вчитель викладає 5 квіточок на нижній смужці.)
  • Скільки квіточок я виклала ? (Пять)
  • Викладіть на своїй смужці 5 квіточок. (Діти виконують завдання)
  • На квіткову галявину прилетіли метелики. Кожен метелик сів на окрему квіточку. (Вчитель викладає на верхню смужку 4 метелики)
  • Скільки метеликів прилетіло ? (Чотири)
  • Посадіть метеликів на квіточки. (Діти виконують завдання)
  • Як ви вважаєте, чого більше – квітів чи метеликів ? (Квітів)
  • На скільки квітів більше, ніж метеликів? (На одну)
  • На скільки метеликів менше , ніж квітів? (На одного менше)
  • Що слід зробити, щоб квіточок та метеликів стало порівну? (Додати метелика або забрати квіточку.)
  • Молодці! А тепер викладіть таку кількість квіточок, яку цифру я показую (Цифра 6)

 

 

docx
Додано
28 травня 2020
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку