Тема: Круг
Мета: дати дітям уявлення про геометричну фігуру круг, показати, що круги можуть бути різних розмірів; вчити обстежувати фігуру на дотик, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, виконувати послідовні дії.
Корекційно-розвиваючі завдання: розвивати мислення, увагу, розумові операції мислення (узагальнення та класифікація); удосконалювати навички орієнтування у просторі, вміння виділяти об'єкти на підставі співстановлення його з іншими, вміння визначати відмінні ознаки порівнюваних предметів; формувати позитивну навчальну мотивацію.
Обладнання: круги жовтого, синьогота червоного кольорів, блоки Дєнеша, три гімнастичні кола, червоного, синього, жовтого кольорів, зразок візерунка з кругів на кожну дитину.
Хід занняття
Дефектолог розповідає казку:
- Одного разу художник узяв чарівні фарби, малював сонечко(показує на листку паперу) і пішов додому. А малюнок ожив, зпригнув з листка і покотився. (показує жовтий круг дітям). Докотився до дзеркала побачив себе і став милуватися: «Ой який я гарненький, рівненький, з усіх боків і можу котитися!» (Діти досліджують круг пальцями, прокатують його). Раптом із-за дзеркала визирнув ще один круг, синього кольору. Познайомились вони і стали товаришувати. Коли ось і ще один круг визирнув із-за дзеркала, червоного кольору. Пішли вони гуляти, а всі на них дивляться. Одні кажуть, що вони однакові, а інші кажуть, що різні. Як ви вважаєте, вони однакові чи ні?
Діти визначають схожість та відмінність кругів.
Дефектолог демонструє дітям блок Дєнеша. На килимі розташовані круги трьох кольорів (гімнастичні)
Наші круги пішли на прогулянку і загубились. Допоможіть їм знайти свої домівки. (Діти розкладають круглі блоки по домівках, спочатку тільки великі)
Дефектолог звертає увагу дітей на те, що круглі блоки є великі і маленькі і пропонує дітям розсілити фігурки і великі і маленькі по домівках.
Діти разом з дефектологом стають у коло.
- Діти, яке коло у нас вийшло? (велике)
- А як зробити його маленьким? (діти з дефектологом звужчують коло)
- Як знову зробити велике коло? (діти з дефектологом розширюють коло)
- Подивіться уважно дітки на мій візерунок. Із яких частин я його склала (круги великі іта маленькі). Запамятайте як розташовані вони у мене.
Дефектолог прибирає зразок і пропонує дітям відтворити такий самий візерунок. Візерунок може бути простим, круг жовтий, червоний, синій. Як можна зробити його трохи важчим, якщо цей матеріал не викликає у дітей зусиль при виконанні завдання.
Д е ф е к т о л о г:
- Подивіться, які гарні візерунки у нас вийшли. З яких фігур ми їх зробили? Яких кольорів? Давайте після відпочинку ми з вами спробуємо зробити інший візерунок. Домовились?!