Заняття з розвитку логіко математичних здібностей для дітей із ЗПР молодшого дошкільного віку

Про матеріал
розвивати вміння дітей розрізняти і правильно називати круг і квадрат, вправляти в обстеженні фігур на дотик та руховим способом; удосконалювати комбінаторні здібності дітей
Перегляд файлу

Тема: Квадрат

          Мета:

          Корекційно-навчальна: розвивати вміння дітей розрізняти і правильно називати круг і квадрат, вправляти в обстеженні фігур на дотик та руховим способом; удосконалювати комбінаторні здібності дітей.

          Корекційно-розвиваюча: розвивати мислення просторове уявлення та просторову орієнтацію, пам'ять, увагу, дрібну моторику пальців, рук, мовлення; удосконалювати вміння групувати предмети за ознаками (колір, форма, розмір). Формувати пізнавальну активність.

           Обладнання: великі круг та квадрат; квадрати для обстеження дітьми – на кожну дитину, гра «Геоконт» - ігрове поле та 2 резинки (велика і маленька), набори блоків Д`єнеша, нитка для намиста.

Хід заняття

  1. Знайомство з квадратом

Дефектолог розповідає казку:

          - Жив-був круг. Пішов він погуляти. Котився, котився по доріжці і бачить іде йому на зустріч хтось дивокуватий, на нього не схожий. (Виставляє квадрат). «Хто ти?» - здивувався круг. «Я квадрат, а ти хто?» «Я круг. Давай гуляти разом, прокотимось по доріжці разом!» Спробував квадрат котитися, а не може. (Квадрат намагається котитися). Здивувався круг, став розглядати квадрат та здивувався, побачивши 4 сторони (обводить їх пальцем) і є 4 кути – ось вони (вказує). «А я зрозумів чому ти не в змозі котитися» - посміхнувся круг. А ви діти, як вважаєте, що заважає квадрату котитися.

          Діти беруть до рук квадрати, досліджують пальцями. Пробують його прокотити. Приходять до висновку, що квадрат не може котитись, тому що у нього є кути, а у круга їх немає

  1. Гра «Геоконт»

          «Ну що ж, кататися в нас не вийшло, тому давай пограємо,» - запропонував круг.

Дітям роздається гра «Геоконт» та по дві резинки.

          Дефектолог пропонує зробити великий квадрат, для цього потрібно закріпити резиночку за червоний цвях, який знаходиться на самому краєчку знизу. Потім за жовтий. Дефектолог запитує: «Вийшов квадрат?» (Ні) Пропонує зачепити за синій цвях.  «Вийшов квадрат?» (Ні) Потім потрібно зачепити резинку за зелений цвях: «Ну що вийшов квадрат?» (Так). «Який він? Великий чи маленький?» (Великий). Потім пропонує зробити маленький квадрат. Дефектолог звертає увагу дітей на те що чіпляти резинку потрібно за цвяхи такого ж самого кольору, але за ті, котрі ближче усього до середини, пропонує знайти їх.

(Діти виконують роботу, дивлячись на готовий зразок)

          - Що у вас вийшло?

          - Який квадрат: великий чи маленький?

          - Який він вийшов за кольором?

          - Скільки квадратів у нас вийшло?

          - Вони однакові? Чи відрізняються?

  1. Фізкультхвилинка

«Колобок»

(Діти виконують рухи відповідно до тексту)

Дефектолог показує дітям мяча жовтого кольору.

Я веселий колобок,

По доріжці стриб да скок,

Підрум`янений бочок,

З вами гратиму

Діток веселитиму.

          - Діти, колобок кругленький покотився і запрошує вас присісти до столів.

  1. Гра «Збери намисто»

          - А зараз ми з вами пограємо із кругом та квадратом і зробимо за допомогою них гарне намисто.

          Демонструється нитка, та блоки Д`єниша круглі та квадратні і великі і маленькі. Дітям пропонується викласти намисто за алгоритмом (круг, квадрат) до закінчення нитки. Використовується декілька варіантів чередування: за кольором, формою, розміром та за 2 ознаками. Завдання даються з урахуванням індивідуальних особливостей дітей.

  1. Висновки

          - Яке чудове намисто у кожного з вас вийшло. Які фігури ми з вами використовували? Кому будемо презентувати? Згодом ми зробимо ще прикраси для кого забажаєте.

 

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку