1. Виявлення особливостей розвитку лексичної сторони мовлення.1.1 Вивчення стану сформованості лексичного значення слова: Розуміння контекстуально зумовленого значення слова;Перенос засвоєного значення на нові аналогічні ситуації;Уміння добирати синоніми, антоніми;Розуміння багатозначноті слова1.2 Вивчення особливостей системи морфологічного словотворення: Розуміння твірного та похідного слів і їх порівняння за значенням;Уміння практично оперувати словотворчими морфемами у процесі словотворення;Виділення на практичному рівні спільної морфеми ( префікса, суфікса) у ряді слів ( морфологічний аналіз ) 1.3 Вивчення характеру встановлюваних дитиною смислових зв’язків між словами
2. Дослідження особливостей розвитку граматичної сторони мовлення.2.1 Вивчення стану сформованості системи морфологічної словозміни.2.2 Вивчення особливостей синтаксичної сторони мовлення: Засвоєння дітьми синтаксичного значення слова у реченні;Розуміння логіко – граматичних конструкцій3. Вивчення особливостей розвитку фонетико – фонематичної сторони мовлення.3.1 Виявлення стану звуковимови та звукової структури слова;3.2 Виявлення стану сформованості фонематичних процесів: сприймання, уявлення, аналізу.
ПрикметникиІнструкція: подивись на малюнок, що ти бачиш? Скажи яке…?яка…?який…?Наприклад: високе дерево - .., вузька доріжка - .., різнокольоровий м’яч - …Інструкція: подивись на малюнок. Що ти бачиш? Скажи: чий - ..? Чиї - ..?Інструкція: дай відповідь на запитання. Який? Яке? Які?.. Наприклад: сік - апельсиновий, лавка – дерев’яна …
Граматика. Мета : перевірити у дитини вміння складати прості та поширені речення, використовуючи різні частини мови; вміння граматично правильно узгоджувати слова в реченнях. Словозміна. З’ясування роду іменників за допомогою підставляння займенників. Поєднати слова – займенники до назв малюнків.Інструкція: як скаже дівчинка, (хлопчик, родина) про речі?
Зв’язне мовлення. Мета :обстеження вміння дитини логічно пов’язувати речення, що відображають події зображені на малюнках, вміння описувати предмет або сюжетні малюнки зв’язним мовленням у формі оповідання. Розповідь за серією сюжетних малюнківІнструкція: розглянь малюнки. Розкажи, що сталося з Катею та Вовою?
Фонетика. Звуковимова. Мета:визначити вимову звуків (голосних, приголосних) самостійно, з наслідуванням, в різних складових позиціях, в словах з різноманітною складовою структурою.Інструкція: назви малюнки або повтори за мною (звуки с, с’)Інструкція: назви малюнки або повтори за мною (звуки з, з’)
Фонематичні процеси. Мета: визначити здатність дитини сприймати на слух опозиційні фонеми, виділяти звук серед ряду інших та на початку в середині і в кінці слова; диференціювати звуки: тверді – м’які, свистячи – шиплячі, дзвінкі – глухі та ін. Фонематичне сприймання"а" серед о, а, у, и, і, а"у"серед и, і, у, о, а, у"д"серед р, м, д, с, т, д, к"с"серед м, н, р, с, д, к, с"с"серед ш, з, с, ж, ц, ч, с"ш" серед л, м, н, ш, x, к,ш"ш"серед ж, ч, ш, с, щ, ш,цІнструкція: підніми руку, коли почуєш звук…аркуш, аґрус, армія,айстра;осінь, око, оклик, окунь;стіл, стілець, стіна, стукати;ніс, лис, аґрус, автобус;кішка,мишка,кришка,кашка;норка, дірка, марка, Мурка.Інструкція: визнач спільний звук у словах:
Інструкція: повтори слова. ЛАК, ТАК, МАК, БАК. МИТИ, ШИТИ, ЛИТИ, ПИТИ. МИЛО, ШИЛО, РИЛО. РІК, СІК, БІК, ВІК. МАЙКА, ГАЙКА, ЧАЙКА,БАЙКА.Інструкція: підніми руку на заданий склад. СА ША, ЧА, ШУ, СА, ЦАЧА СА, ЩА, ЩО, ША, ЧАВА ФА, ХА, КА, ВА, ГАДА ЗА, ДА, МА, ТА, КАІнструкція: плесни у долоньки коли почуєш звук… у словах"а" в словах: осінь, аґрус, укол, оси, аркуш, сік, сам, син, кіт, мак;"о" в словах: оклик, айстра, око, армія, успіх, окунь, лак, сом, мак, лом;"к" в словах: кран, грім, кріт, кіт, гра, ікра, кулька, година, ліжко;"п" в словах: булка, пакет, бабуся, пилка, лапи, клубок;"с" в словах: зозуля, синиця, снігур, стіл, миска, мишка, кришка,посуд, козел, осінь;"ш" в словах: шпак, жайворонок, шишкар, жаба, шафа, шапка, сапа, машина, ожина, аґрус;"т" в словах: тканина, дрова, дах, трава, дім, тин,"ц" в словах: цапеня, суша, чапля, лисиця, бочка, вівця, лис;"т" в словах: тканина, дрова, дах, трава, дім, тин,тачка
Фонематичне уявленняІнструкція: знайди малюнок, у назві якого є звук с а потім ( ц, з, ш, ж, р, л, т, д, б, п, в ) Інструкція: придумай і назви слова зі звуком Р ( або с, ш, л, в, т, б, ж, з …)Фонематичний аналіз та синтезІнструкція: визнач кількість голосних, приголосних звуків. У –А;І –Е – У;А –О –И – Е;Е – У – О – А –И ;Б – Н ;К-Х-Д ;Ф – Х –С - ПК – П – Т – М – ННА –НА ;НА –НУ;ЗА – ЗИ - ЗУШЕ – ШИ– СА - СО
Інструкція: назви спільний звук у словах. ОСА, СОМ, МИСКА, НІС, КРАН, РИБА, СИН, МИР ПИЛКА, СТІЛ, ЛОЖКАІнструкція: назви склад у слові, який повторюється. БАНАН БАГАЖ БАТОН БАЛКОН БОРЩИК ГОРЩИК ДОЩИК ГОНЩИК ПИСАНКА МОВЧАНКА ЧИТАНКА КОЛИСАНКАІнструкція: назви перший а потім останній звук в словах: аркуш, урна, осінь, кран, дріт, стіл, шпак, кіт, мак, сік, лис, око, риба…Інструкція: полічи звуки у словах: мак, дах, сом, лоша, палка, дірка, стіл, кран, столи, хустка, коржик…Інструкція: порівняй слова за звуковим складом: сам – сом ; сом – лом; сон – сом; сон – син; лис – ліс; білка – булка;Інструкція: назви скільки слів у реченні: яке 1 – ше; 2 – ге; 4 – те; 3 – тє слово? Діти рвали польові квіти. Мама купила зелені яблука. Знайди звук (склад), на котрий падає наголос, у словах цих речень.
Інструкція: я буду називати склад, а тобі треба буде додати його до звуку Р і назвати слово яке утворилося: снігу – р, помідо – р, хо – р, каси – р, куха – р, буква – р, мухомо – р Інструкція: я буду називати склад, а тобі треба буде додати на початку слова звук Ж і назвати слово: ж – ук, ж – уйка, ж – урнал, ж – упан, ж – итоІнструкція: додай до слова такий звук, щоб утворилося нове слово: буря – буряк, рано – ранок, коло – колос, лото – лотос, сила – силач, лист - листиІнструкція: утвори слово із звуків, переставивши, якщо потрібно, їх місцями:[і, р, г] — ріг;[к, і, р, п] — кріп;[в, о, е, с] — овес;[и, с, л] — лис;[л, е, к, н] — клен
www.powerpointbase.com – это самый крупный портал бесплатных шаблонов.http://powerpointbase.com/templates/ - шаблоны презентаций Power. Pointhttp://powerpointbase.com/wordtemplates/ - шаблоны Word для создания эффектных раздаточных материалов, тетрадейhttp://powerpointbase.com/diagrams/ - шаблоны диаграмм и графиков для большей визуализации в презентацияхhttp://powerpointbase.com/certificates/ - шаблоны сертификатов, дипломов, грамот. А также видео-уроки, статьи и многое другое… НАШИ УСЛУГИ: Контакты: powerpointbase@gmail.com