Заняття з розвитку мовлення 1 клас на лексичну тему: "Транспорт"

Про матеріал

Мета: закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фразове мовлення; операції мислення (аналіз, синтез, порівняння); корегувати властивості сприйняття (цілісність, вибірковість) при виконанні завдань; розвивати довільну увагу (концентрацію, стійкість); розвивати кмітливість, спостережливість.

Перегляд файлу

Комунальний заклад "Молочанська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат" Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з розвитку зв’язного мовлення на лексичну тему:

«Транспорт»

 

 

 

 

 

Вчитель-логопед Дідух О. К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фразове мовлення; операції мислення (аналіз, синтез, порівняння); корегувати властивості сприйняття (цілісність, вибірковість) при виконанні завдань; розвивати довільну увагу (концентрацію, стійкість); розвивати кмітливість, спостережливість.

Хід заняття.

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

Привітання дітей. Логопед запитує, в якій країні учні живуть, в якому місті. Чи люблять подорожувати.

-Сьогодні відправимось у подорож.

2. Мотивація.

Діти, послухайте забавлянку.
 Стукотить,
Торохтить по вулиці: 
Хома їде на курочці,
 Тимішка на кішці 
По кривій доріжці.
  Куди, Хома, їдеш? 
Куди поганяєш?
  Їду сіно косити.
  Навіщо тобі сіно?
  Корівок кормити.
  Навіщо тобі корівки?
  Молоко доїти.
  Навіщо тобі молоко?
  Діток годувати.
  Смішно, чи не так? А скажіть, чи можна покататись на курці чи на кішці? А чому?

  А на чому їздять люди?
  Назвіть, який транспорт ви знаєте?
(Демонструю зображення різних видів транспортних засобів — легкова і вантажна машина, велосипед, мотоцикл, автобус,  тощо).
  Люди перевозять вантаж за допомогою транспорту. Він так і називається — вантажний. А буває ще й пасажирський транспорт, він перевозить людей.
  А як одним словом називаються засоби пересування людини і перевезення вантажів, які ви бачили на малюнках?
Отже, транспорт – це засіб пересування людей та перевезення вантажів.

II. Основна частина.

1. Актуалізація знань.

Відгадування загадок.

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує. (Корабель)

 

По маршруту вас везуть

І квиточки продають.

З вигляду продовгуватий,

Але зовсім не рогатий. (Автобус)

 

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…(Літак)

 

Покрути його педалі –

Й повезе в далекі далі.

Є звичайний, є гірський,

Жовтий, білий, голубий…(Велосипед)

 

Як сідаєш — він бурчить,

По дорогах швидко мчить.

Та шолом слід одягати

І права водійські мати. (Мотоцикл)

 

2. Розвиток слухової уваги.

- Логопед включає звуки різних транспортів, діти відгадують.

- Розвиток слухової уваги. Логопед називає слова пошепки, а учні повторюють голосно. (Машина, мотоцикл, велосипед, корабель, літак, потяг)

3. Вивчення теми.

 - Що таке транспорт?

Логопед: на чому можна відправитися в подорож?

(діти перераховують різні назви транспорту і виставляють їх на дошці)

- Як одним словом можна назвати ці предмети?

(транспорт).

- Що пливе? Човен, катер, яхта, вітрильник, корабель.

- Що їде? Автобус, велосипед, машина, вантажівка, поїзд, мотоцикл.

- Що літає? Ракета, літак, вертоліт, аероплан, дирижабль.

- Транспорт, який рухається по воді, як називається? (Водний транспорт).

- Транспорт, який рухається по повітрю, як називається? (Повітряний транспорт),

- Транспорт, який рухається по землі , як називається? (Наземний транспорт).

Гра «На воді, у повітрі, на землі»

Логопед називає види транспорту, кидає дитям по черзі м’яч. Кожна дитина повинна сказати, де той транспорт використовують.

Д/г «Маленька деталь»

Я-літак, а ти моя деталь. Що ти? Я – крило. Я – машина, а ти моя деталь – колесо, кермо, багажник. Я - велосипед,а ти моя деталь. Я – педалі, сидіння.

 

Дидактична гра «Склади ціле» (пазли)

 

Фізкультхвилинка.

Логопед пропонує відтворити за допомогою звуків і рухів певний вид транспорту (учні повторюють слова за логопедом).

Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир.-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ж-ж-ж-ж.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: л-л-л-л.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.

Гра «На чому я подорожую»

Кожній дитині пропонується для подорожі один із видів транспорту.

Завдання: розповісти, чому саме цей вид транспорту був обраний, чим він кращий від інших.

Чистомовки.

  Ри – ри – ри – вийшли в поле трактори.   Артем

  Ак – ак – ак – в синім небі наш літак.    Віта

   Ус – ус – ус – сіли ми в автобус.      Слава

  Рі, рі, рі – корабель пливе у морі.      Максим

  Іль – іль – іль – в мене є автомобіль.    Юля

Гра «Кільця Лулія».

Діти складають цікаві речення.

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків.

Продовжи речення. Мені найбільше сподобалось…

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лялюк Ольга Миколаївна
    Дякую за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 січня
Переглядів
957
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку