Логопедичне заняття. Лексична тема "Птахи" 1 клас

Про матеріал

Логопедичне заняття. Лексична тема "Птахи". автоматизація поставлених звуікв. Уточнення і розширення словникового запасу з теми; розвиток зв'язного мовлення, слухової пам'яті, дрібної моторики, уваги, логічного мислення, координації рухів.

Перегляд файлу

 

Станіславська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К.Й. Голобородька

Білозерського району, Херсонської області

Учитель – логопед  Петренко Ірина Миколаївна

 

Логопедичне заняття

Тема:     ПТАХИ

 Мета : Уточнити знання дітей про зимуючих і перелітних птахів; виявити і розширити словниковий запас з теми; продовжувати формувати навички складання речень та описової характеристики; розвивати зв’язне мовлення, слухову пам'ять, дрібну моторику, увагу, логічне мислення, координацію рухів.

Обладнання: запис пташиного співу, предметні малюнки, макет годівнички, пшоно, клей, кольорові олівці.

Перебіг заняття

І Організаційний момент

(звучить запис пташиного співу)

  • Діти, чи знайомі вам звуки, які ви зараз чуєте?
  • А що це  у нас на дошці? (макет годівнички)
  • Для чого потрібні годівнички?
  • Погляньте, скільки пташок прилетіло до годівнички ? Чи можете ви їх назвати? (ДОДАТОК 1)
  • Я недарма звернула вашу увагу на годівничку і пернатих гостей біля неї, бо ж за вікном холодно, все частіше пришерхає калюжка вранішнім льодком і все рідше чути радісний спів пташок.
  • Отже, сьогодні ми поговоримо про пташок.

ІІ Основна частина

  • Чим пташки відрізняються від інших мешканців довкілля?
  • Чому, на вашу думку, деякі пташки відлітають на зимівлю в інше місце?
  • Як вони називаються?
  • Так.  Тому біля нашої годівнички зараз зібралися зимуючі птахи .
  1. Загадки
  1. Бідовий хлопчина            2. Що воно за дивна птиця                                                                    

У сірій сорочині                    світла денного боїться

По дворах стрибає               дзьоб гачком, великі очі

Крихти збирає (горобець)          і не спиться їй щоночі

                                                  -Ху – гу – гу! – вночі співа

                                                  Відгадали? – це…(сова)

  1. Вірно людям я служу, їм дерева стережу

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю (дятел)

  • Діти, що визнаєте про цих птахів? Яку користь вони приносять?
  1.  Вправа «Пташиний будиночок»

  • Ваше завдання:  допомогти кожній пташці знайти свій будиночок.

Проведіть  кольорову лінію від пташки до гніздечка.

  1. Гра «Нісенітниці»

Пташенята висиджують яйця; тіло птаха вкрите хутром;

Діти виготовили для лелек шпаківні; пташенята будують гнізда;

Страуси відлітають у теплі краї.

  1. Послухайте віршик.

1, 2, 3.   1, 2, 3

Скільки пташок знаєш ти?

Дятел, ґава і гусак.

Ластівка, синиця, шпак,

Ще сова і горобець.

Ось такий ти молодець!

  • Скільки пташок ви запам’ятали?
  • Які з цих пташок зимуючі? Які перелітні?
  1. Гра на увагу «Який птах полетів»

Біля годівнички виставлені зображення птахів. Діти називають їх, потім закривають очі, логопед прибирає одне із зображень. Учні називають птаха, який «полетів»

                                          Фізпауза  (рухи із словесним супроводом )

Діти, є птахи, які не літають. Ви знаєте, як вони називаються?

 

По льоду пінгвін іде \ ходьба на внутрішній стороні стопи

Пінгвінят своїх веде \ на зовнішній стороні стопи

По доріжці цій ідуть  \ на обох ногах з невеликим нахилом тулуба вперед

Та на кригу не впадуть

  1. Малювання пташки. Малюючи, називають частини тіла  (ДОДАТОК 2)

 

  1. А що ж їдять пташки? Погляньте, що є в нашій годівничці? (насипати різні крупи, дозволити дітям поперебирати їх пальчиками )

Завдання: біля намальованої вами пташки наклейте пшоно. (ДОДАТОК 2)

 

 

 

 

  1. Пальчикова гімнастика

                         

У гніздечку пташенятка

Ждуть матусю і зернятка

  1. Складання розповіді  за сюжетною картинкою (ДОДАТОК 3)
  • Яка пора року?
  • Кого діти знайшли у парку?
  • Який був горобчик?
  • Що зробили діти, щоб горобчик не загинув?
  • Коли діти відпустили горобчика на волю?
  • Що повісили діти в парку?
  1. Вивчимо напам′ять:

У чаплі червоні черевички.

Чапля чапа до водички

  1.   Скажи навпаки:

У гави крила чорні, а в сороки – …..

У чаплі ноги довгі, а в горобця – …..

У синички хвіст короткий, а в журавля – …..

Голуб великий, а горобець – …..

ІІІ Підсумок заняття

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

ДОДАТОК 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Т. Гайван. Логопедична робота з дітьми. Х; «Ранок». 2008
  2. Н. Теремкова. Логопедические домашние задания. А 2., М., изд. «ГНОМ», 2008.
  3. Т. Момот. Логопедичний зошит «Грамотійко», Навчальна книга, 2004
  4. О. Коваленко, Мовленнєві ігри для дошкільників. Х; «Ранок», 2012
  5. О. Ємець, Розвиваємо мовлення без проблем. Х; Видавн. дім «Школа», 2004
  6. Т.В. Каменєва та ін.., Розмовник. Логопедичні завдання для роботи вихователя. Х; ВГ «Основа», 2013
doc
Пов’язані теми
Логопедія, 1 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
4931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку