Конспект логопедичного заняття з групою учнів 1 класу, які мають фонетико – фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ) із використанням інноваційних т

Про матеріал

Тема. Автоматизація звука [р] в складах, словах, реченнях.

«Ми – українці!»

Корекційно – навчальна мета: закріпити знання дітей про артикуляцію звука[р], вчити визначати звук у складах, словах, реченнях.

Корекційно – розвивальна мета: розвивати мовне дихання, виразність мовлення, логічне мислення; розвивати навички самоконтролю над вимовою звука[р] ; розвивати фонетико – фонематичні процеси; удосконалювати навички звукового аналізу слова, складової структури слова; поповнювати активний і пасивний словник учнів; розвивати навички зв`язного мовлення.

Корекційно – виховна мета: виховувати патріотичне ставлення до Батьківщини, почуття любові та бережне ставлення до неї справжніх українців; виховувати вміння уважно слухати учителя – логопеда, інтерес до заняття, комунікативні навички.

Перегляд файлу

                   Конспект логопедичного заняття з групою учнів 1 класу,                               які мають фонетико – фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ) із використанням інноваційних технологій.

        Тема. Автоматизація звука [р] в складах, словах, реченнях.

«Ми – українці!»

Корекційно – навчальна мета: закріпити знання дітей про артикуляцію звука[р],  вчити визначати звук у складах, словах, реченнях.

Корекційно – розвивальна мета: розвивати мовне дихання, виразність мовлення, логічне мислення; розвивати навички самоконтролю над вимовою звука[р] ; розвивати фонетико – фонематичні процеси; удосконалювати навички звукового аналізу слова, складової структури слова; поповнювати активний і пасивний словник учнів; розвивати навички  зв`язного мовлення.

Корекційно – виховна мета: виховувати патріотичне ставлення до Батьківщини, почуття любові та бережне ставлення до неї справжніх українців; виховувати вміння уважно слухати учителя – логопеда, інтерес до заняття, комунікативні навички.

Обладнання: профіль звука [р], індивідуальні люстерка, ілюстрації  Державних символів України, народних оберегів, картки з завданнями, пластилінова основа у вигляді зірки, фішки для позначення звуків, картки для індивідуальної роботи; картка «Асоціативний кущ» - звук [р] .

Технології: «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ», «Рефлексія».

Перебіг заняття

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ                                                                                    Емоційне налаштування                                                                                                                   Добрий день, дорогі друзі!                                                                                                     На вас чекає гарний день,                                                                                                              Бачу всі веселі та здорові,                                                                                                                         До заняття всі готові!

 1. Гра – побажання « Удачі тобі!»                                                                                             - Побажайте один одному успіхів на занятті.                                                                         Учні почергово торкаються долонями свого сусіда і говорять:                                                                                                       - Бажаю тобі... 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ                                                                                                   1.Бесіда за питаннями:                                                                                                            – Діти, в якій країні ми живемо?                                                                                                                                                                                        - Ми -  українці. Для кожного народу мова – це скарбниця мудрості поколінь.                                                                                                                                                  – Сьогодні на занятті ми продовжуємо вчитися правильно говорити рідною мовою  й чітко вимовляти звук [р].                                                                                                                    Ви готові виконувати цікаві завдання і активно працювати?                                              Тож, починаймо!                                                                                                                                            2. Артикуляційні вправи.                                                                                                                  « Чисті зубки», «Смачне варення», «Маляр», «Чашка»,  «Конячка»,                                      « Грибочок», «Гармошка», «Барабан».                                                                                                                                              3. Дихальна вправа  «Фокус».                                                                                                                         - Молодці! Старанно виконали вправи і розім'яли свій язичок!                                                              III. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ                                                                                                                    1. Артикуляційний уклад звука [р].                                                                                                      Технологія «Мозковий штурм»                                                                                                       

  • C:\Documents and Settings\Головний ПК\Рабочий стол\звук р\Безымянный.pngC:\Documents and Settings\Головний ПК\Рабочий стол\звук р\wind blow wind.gifC:\Documents and Settings\Головний ПК\Рабочий стол\звук р\язик.pngC:\Documents and Settings\Головний ПК\Рабочий стол\звук р\rot.pngДіти, пригадайте:                                                                                                              Звук [р] голосний чи приголосний?                                                                                   Дзвінкий чи глухий?                                                                                                              Що роблять губи, язик?                                                                                                                          Який струмінь повітря – теплий чи холодний?                                                                               Технологія «Асоціативний кущ»                                                                                       - Повторимо положення артикуляційних органів під час вимовляння звука [р]  за допомогою картки-підказки.

Звук [р] - приголосний, дзвінкий, твердий. Під час вимови - губки розімкнені,               кінчик язика у формі ложечки піднімається і вібрує біля альвеол, сильний струмінь повітря направляємо на кінчик язика.

Українамальовнича  країна,  яка має  безліч місць для цікавих подорожей. Коли люди подорожують, то пересуваються різними видами транспорту. (Не забувати про глибокий вдих перед вимовою )

Їдемо тролейбусом і заводимо мотор: тр - р - р- р- р, тр - р - р.

Будемо їхати автомобілем і заводимо мотор: др - р - р- р- р, др - р – р.              Будемо летіти літаком і заводимо мотор: р - р- р- р, р- р- р.                                              Будемо їхати  мотоциклом і заводимо мотор: р - р- р- р, р- р- р.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\media\image1.jpeg                                                                                     

       ТР – Р – Р – Р – Р                                                  Р - Р - Р - Р - Р

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\media\image2.jpeg                                                                                                               

      Др – р – р – р –  р                                   и            Р - Р - Р - Р - Р

 

  1. Гра «Впіймай звук».

-Діти, як ми назвемо одним словом мотоцикл, автомобіль, трамвай, літак?                                    Це — ... (транспорт)                                                                                                                                                                 Я називатиму види транспорту, якими можна подорожувати.                                                            Коли ви почуєте в слові звук [р] - плескайте в долоні, якщо звука[р] немає -  сидіть мовчки.

(Літак, трамвай, машина, потяг, гвинтокрил, катер, ракета, санчата, велосипед, пароплав, мотоцикл, самокат, вантажівка, автобус, човен)                                                     

 

Картинки по запросу рукаКартинки по запросу горіх4.Пальчикова гра - масаж зі складами.                                                                     -- Діти, відгадайте загадку.                                                                                                      П`ять братів разом живуть, працюють,                                                                            Один одному допомагають                                                                                                 Один одного поважають. (Пальці на руці)                                                                             -  Пограємо з пальчиками. Промовляючи кожен склад, качайте  горішок по пальцях. ( Починати з великого пальця  і т.д.)                                                                                                                              УР, АР, ЕР, ОР, ИР                 РУ, РА, РЕ, РО, РИ.

5. Гра «Знайди потрібні слова». 

-  Ви знаєте, що кожна країна має свої символи,

6. Словникова робота.  Символ це предмет, знак,  який  характеризує державу, відображає  її побут, традиції,  господарювання, історичне минуле, прагнення народу. Символи умовно поділяють на державні та народні.

- Які  Державні символи України ви знаєте? Прапор України -  це державний символ. Герб — один із головних символів нашої держави України та Державний Гімн України.  Народні символи  це обереги українського народу. (На дошці малюнки: герб, прапор, рушник, коровай, верба, калина, соняшник, барвінок,  віночок,  шаровари, лелека, чорнобривці).

- Назвіть тільки ті слова, в назві яких є звук [р], визначіть місце звука [р]  у слові.

7. Гра «Закінчи речення».                                                                                                                                     - Чи знаєте ви прислів`я про Україну, перевіримо? Я починаю речення, а ви – закінчуєте.  Поясніть значення останнього прислів`я.

Без верби і калини – немає…….. України.                                                                            Любиш Україну – посади ……….калину                                                                                       Наша слава – Українська ,,,,,,,,,,,, держава                                                                    Всюди на свті добре, а дома …….найкраще                                                                       

 8.Робота з карткою.

 Завдання. Знайти контур літери «ер» і обвести олівцем.                                                                                                                                                                                                      - Вишитий рушник – стародавній оберіг української  родини, роду,  оселі.

 Не було жодної оселі на Україні, яку б не прикрашали рушники.

 - Діти, пропоную вам розглянути малюнок, на якому зображений рушничок.

 

Рушничок цей не простий,                                                                                            Літерами  вишитий,                                                                                                                         Ми уважно розглядали :                                                                                                                  Літеру «ер» упізнавали.

 

9. Фізкультхвилинка

 Час настав для відпочинку,                                                                                                    Проведем  фізкультхвилинку.

Всі ми з вами українці,             (долоні підняти догори)                                                                               Ми — одна сім'я!                      (руки в сторони)                                                                                    Я і ти, ми і ви                           (розводимо руки )               

Тут ростем усі.                        трибки на місці)

10. Гра «Розшифруй слова» .                                                                                                                     Завдання. Скласти і записати слова з поданих букв. Скласти звукові моделі слів: борщ, сир, вареники, деруни.

 - Ми, українці, щедрий народ,  гостинний  і добрий, в кожній оселі вам   запропонують все, чим хата багата, не відпустять гостя, доки не пригостять.                                   Мовленнєвий матеріал : борщ, сир, вареники, деруни, гречка, риба, узвар, пироги.

- Які ви молодці! Скільки українських страв ви знаєте, в назві яких вимовляєте чітко звук [р] .

Картинки по запросу узвар  О,щ,Б,р      Картинки по запросу сир    р,и,С        и,р,Д,е,у,н                      е,ч,к,Г,р,а

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение б,и,Р,а                                 и,г,и,П,р,о                                 к,и,р,В,а,е,н,и       р,в,У,з,а                 р,в,У,з,а

 

11. Робота над чистомовками.

Уважно пошепки читайте,

Дружно чистомовки промовляйте! Тихо (хором) - голосно (хором).                                                                       

Ра – ра – ра – радіє українська дітвора.

Ри – ри – ри – високі Карпатські гори.   

Ро – ро – ро – ревучий Дніпро.

Ор – ор – ор – жовто – блакитний прапор.

Ар - ар- ар - Шевченківський «Кобзар».

 

12.Гра «Портрет літери "ер"».

  •   Запрошую вас, діти, створити особливий портрет літери "ер", який буде для вас подарунком на згадку про наше заняття.

(Діти виконують завдання: викладають літеру «ер» із гороху на пластиліновій основі у вигляді зірки, прикрашають, пояснюють, що робили.)

 

  ІV. Підсумки заняття

 Технологія «Рефлексія»

  • Який звук ми вчилися вимовляти на занятті?
  • Що сподобалося найбільше?

 

 

 

 

                                    Список використаних джерел

 

1. В.М. Рожнів. Вимовляйчик : Вчуся вимовляти звук Р. Х; «Ранок». 2015

2. Н.О.Будна, Н.Я.Походжай, Н.Б.Шост. Навчання грамоти 1 клас. Конспекти уроків І частина, Навчальна книга – Богдан, 2015

3. http://maryanivkaschool.klasna.com/en/article/organizatsiinii-moment-na-urotsi-praktika-innovats.html/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Платонова Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 березня 2018
Переглядів
6429
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку