Цілі :
Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»
Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «Л» на слух з потоку інших звуків; розвивати вміння складати одне ціле з декількох частин
Корекційно-виховні: формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику.
Обладнання: магнітофонний запис «сніг скрипить», малюнки сніжинок, іграшки Святого Миколая, новорічної ялинки, розрізний малюнок Сніговика, картинки-емоції, чарівний мішечок з іграшками(піраміда, машина, кубик)
Тема заняття: Зимова казка. Постановка звука «Л»
Цілі :
Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»
Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «Л» на слух з потоку інших звуків; розвивати вміння складати одне ціле з декількох частин
Корекційно-виховні: формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику.
Обладнання: магнітофонний запис «сніг скрипить», малюнки сніжинок, іграшки Святого Миколая, новорічної ялинки, розрізний малюнок Сніговика, картинки-емоції, чарівний мішечок з іграшками(піраміда, машина, кубик)
Хід заняття:
I Організаційний момент
Логопед. Я пропоную тобі послухати запис. Що це за звук?(вмикає магнітофонний запис «сніг скрипить»). Правильно, це скрипить сніг. Він хоче нам де що розповісти.
II Артикуляційна гімнастика
Логопед. Треба подивитися в дзеркало та посміхнутися (вправа «Посмішка»). Дивись, наш язичок теж приготувався слухати. Він влаштувався на нижній губі, демонструє нам який він слухняний (вправа «Лопата»). Не терпиться язичку послухати цікаву історію і він то виглядає, то знов ховається за зубки (вправа «Смачне варення»). Бігає язичок шукає місце щоб влаштуватися (вправа «Індик»). То присяде, то знов встане (вправа «Гойдалка»). Влаштувався на дивані (учень упирає вузький язичок у верхні зуби) і від нетерплячості пихтить (вправа «Бочка» - повітряний струм направляється в щічки). І затих, слухає (вправа «Парус»).
III Етап постановки звука «Л»
Веселились на ялинці – ритмічно плескати в долоні
Танцювали та співали – ритмічні удари кулачками
Після добрий Миколай – «крокують» по столу пальчики (вказівний та середній)
До нас в гості завітав.
Величезні дав пакети - «малюють» пальчиками у просторі великий круг
Та смачненькі всі предмети: - ритмічно плескати в долоні
То цукерки та горішки – загибати пальчики на куці
Груші, яблука та один
Величезний апельсин.
Логопед. Святий Миколай їде вулицею та снігом усе засипає. Кружляють у повітрі сніжинки: л – л - л (учень вимовляє звук «Л»). Зупинився Святий Миколай та почав ловити сніжинки, та тільки ті, котрі йому вітерець підкидав. Слухай уважно звуки, а коли почуєш звук «Л» плесни в долоні, та впіймай сніжинку для Святого Миколая.
Логопед: Прийшов Святий Миколай в місто. Йде і на віконцях морозні візерунки малює: л – л - л (учень за логопедом промовляє звук). А на що схожі ці візерунки? (Логопед разом з учнем розглядають візерунок на якому зображена ялинка, та потім учень обводить зображення ялинки по точках промовляючи при цьому л – л - л).
Як на гірці сніг, сніг - дитина повільно піднімає руки в гору
І під гіркою сніг, сніг – повільно присідає, опускає руки
На ялинці сніг, сніг - знову встати, підняти руки
Під ялинкою сніг, сніг - присісти, опустити руки
А під снігом спить ведмідь – навшпиньках бігати по колу
Тихо. Тихо не шуміти – тримати руки на поясі.
Логопед. Спробуй показати тварин які прийдуть на новорічне свято(учень зображає білку, вовка, зайчика
Логопед. Підійшов святий Миколай до нашої школи, дивиться, а мішечок з подарунками у лісі забув. Став думати що йому робити. Та й придумав – зліпив собі помічника Сніговика (учень збирає картинку Сніговика).
Логопед. Прибіг сніговик до лісу, знайшов мішечок з подарунками і приніс до нас. Зараз ми подивимось які подарунки приготував Святий Миколай. (учень на дотик визначає предмети в мішечку, називає їх, дістає та виставляє на столі).
IV Підсумок заняття.
Логопед. Ось і закінчилась ця чудова історія. Сьогодні ти не тільки слухав, але і допомагав її розповідати. З яким звуком ми з тобою познайомились та навчились вимовляти?
Учень: «Л – л - л»
Логопед: Подивись, святий Миколай нам щось залишив у конверти.
(В конверти картинки – емоції)
Логопед: Розглянь картинки та візьми ту, яка тобі сподобається.
До наступної зустрічі!