Конспект уроку для 1 класу на тему "Зимова казка. Постановка звука "Л""

Про матеріал

Цілі :

Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»

Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «Л» на слух з потоку інших звуків; розвивати вміння складати одне ціле з декількох частин

Корекційно-виховні: формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику.

Обладнання: магнітофонний запис «сніг скрипить», малюнки сніжинок, іграшки Святого Миколая, новорічної ялинки, розрізний малюнок Сніговика, картинки-емоції, чарівний мішечок з іграшками(піраміда, машина, кубик)

Перегляд файлу

Тема заняття: Зимова казка. Постановка звука «Л»

Цілі :

Корекційно-освітні: навчити виконувати артикуляційні вправи в повному обсягу; навчити правильно (ізольовано) вимовляти звук «Л»

Корекційно - розвиваючі: навчити виділяти звук «Л» на слух з потоку інших звуків; розвивати вміння складати одне ціле з декількох частин

 Корекційно-виховні: формувати спрямований повітряний струм; розвивати увагу, пам'ять, дрібну моторику.

Обладнання: магнітофонний запис «сніг скрипить», малюнки сніжинок, іграшки Святого Миколая, новорічної ялинки, розрізний малюнок Сніговика, картинки-емоції, чарівний мішечок з іграшками(піраміда, машина, кубик)

 

Хід заняття:

I Організаційний момент

Логопед. Я пропоную тобі послухати запис. Що це за звук?(вмикає магнітофонний запис «сніг скрипить»). Правильно, це скрипить сніг. Він хоче нам де що розповісти.

II Артикуляційна гімнастика

Логопед. Треба подивитися в дзеркало та посміхнутися (вправа «Посмішка»). Дивись, наш язичок теж приготувався слухати. Він влаштувався на нижній губі, демонструє нам який він слухняний (вправа «Лопата»). Не терпиться язичку послухати цікаву історію і він то виглядає, то знов ховається за зубки (вправа «Смачне варення»). Бігає язичок шукає місце щоб влаштуватися (вправа «Індик»). То присяде, то знов встане (вправа «Гойдалка»). Влаштувався на дивані (учень упирає вузький язичок у верхні зуби) і від нетерплячості пихтить (вправа «Бочка» - повітряний струм направляється в щічки). І затих, слухає (вправа «Парус»).
      III Етап постановки звука «Л»

  1. Логопед. Ну що, тепер можна послухати про що розповість нам сніг. Це відбулося лютою зимою, коли завірюха вила на дворі: л – л - л. Тепер спробуємо разом.  (Артикуляційний уклад постановки звука «Л»: посмішка, зуби наближені, кінчик язика вузький та упирається в верхні зуби. Учень разом з логопедом промовляє звук). Холодний вітер гудів по трубах: л – л - л(дитина вимовляє звук). А в цей самий час Святий Миколай зібрався дітей зі святом привітати та ялинку з лісу несе.
  2. Пальчикова гімнастика «На ялинці»

Веселились на ялинці – ритмічно плескати в долоні

     Танцювали та співали – ритмічні удари кулачками

Після добрий Миколай – «крокують» по столу пальчики (вказівний та середній)

     До нас в гості завітав.

Величезні дав пакети - «малюють» пальчиками у просторі великий круг

Та смачненькі всі предмети: - ритмічно плескати в долоні

      То цукерки та горішки – загибати пальчики на куці

      Груші, яблука та один

     Величезний апельсин.

  1. Гра «Піймай звук». Розвиток фонематичного слуху.

Логопед. Святий Миколай їде вулицею та снігом усе засипає. Кружляють у повітрі сніжинки: л – л - л (учень вимовляє звук «Л»). Зупинився Святий Миколай та почав ловити сніжинки, та тільки ті, котрі йому вітерець підкидав. Слухай уважно звуки, а коли почуєш звук «Л» плесни в долоні, та впіймай сніжинку для Святого Миколая.

  1. Обвести ялинку по контуру.

Логопед: Прийшов Святий Миколай в місто. Йде і на віконцях морозні візерунки малює: л – л - л (учень за логопедом промовляє звук). А на що схожі ці візерунки? (Логопед разом з учнем розглядають візерунок на якому зображена ялинка, та потім учень обводить зображення ялинки по точках промовляючи при цьому л – л - л).

  1. Фізхвилинка.

Як на гірці сніг, сніг - дитина повільно піднімає руки в гору

І під гіркою сніг, сніг – повільно присідає, опускає руки

На ялинці сніг, сніг - знову встати, підняти руки

Під ялинкою сніг, сніг - присісти, опустити руки

А під снігом спить ведмідь – навшпиньках бігати по колу

Тихо. Тихо не шуміти – тримати руки на поясі.

  1. Психогімнастика.

Логопед. Спробуй показати тварин які прийдуть на новорічне свято(учень зображає білку, вовка, зайчика

  1. Гра «Збери картинку»

Логопед.  Підійшов святий Миколай до нашої школи, дивиться, а мішечок з подарунками у лісі забув. Став думати що йому робити. Та й придумав – зліпив собі помічника Сніговика (учень збирає картинку Сніговика).

  1. Логопед. Побіг Сніговик до лісу. Швидко біжить, лише вітер у нього в вухах гудить : л – л - л. Як гудить? (учень повторює звук «Л»)

Логопед. Прибіг сніговик до лісу, знайшов мішечок з подарунками і приніс до нас. Зараз ми подивимось які подарунки приготував Святий Миколай. (учень на дотик визначає предмети в мішечку, називає їх, дістає та виставляє на столі).

       IV Підсумок заняття.

Логопед.  Ось і закінчилась ця чудова історія. Сьогодні ти не тільки слухав, але і допомагав її розповідати. З яким звуком ми з тобою познайомились та навчились вимовляти?

Учень: «Л – л - л»

Логопед: Подивись, святий Миколай нам щось залишив у конверти.

(В конверти картинки – емоції)

Логопед: Розглянь картинки та візьми ту, яка тобі сподобається.

До наступної зустрічі!

 

 

 

 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
2209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку