Заняття з розвитку мовлення і навчання грамоти"Хто живе в рукавичці"

Про матеріал
вчити дітей чітко вимовляти звуки в словах , складах, реченнях та у віршованому творі-драматизації української народної казки "Рукавичка";збагачувати словниковий запас дітей;розвивати зв'язне мовлення, фонематичну систему мовлення у процесі вправ зі звукового аналізу, слухову увагу, мислення, пам'ять, дрібну моторику рук; визначати місце звука в слові (на початку, вкінці,всередині). проводити звуковий аналіз слова;продовжувати готувати руку до письма; виховувати звукову культуру мовлення , любов до української народної казки.
Перегляд файлу

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЯСЛА - САДОК "ЧОМУЧКА "РЕНІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

   ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ТА НАВЧАННЯ ГРАМОТИ "ХТО ЖИВЕ В РУКАВИЧЦІ?"

СТАРША ГРУПА

 

Рукавичка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               ПІДГОТУВАЛА ТА ПРОВЕЛА ВИХОВАТЕЛЬ:

                                                           АЖДЄР НАТАЛЯ МИКОЛАЇВНА

м.РЕНІ

2021 рік

Мета: вчити дітей чітко вимовляти  звуки в словах , складах, реченнях та у віршованому творі-драматизації української народної казки "Рукавичка";збагачувати словниковий запас дітей;розвивати зв'язне мовлення, фонематичну систему мовлення у процесі вправ зі звукового аналізу, слухову увагу, мислення, пам'ять, дрібну моторику рук; визначати місце звука в слові (на початку, вкінці,всередині). проводити звуковий аналіз слова;продовжувати готувати руку до письма;
виховувати звукову культуру мовлення , любов до української народної казки.

Обладнання : макет рукавички, маски звірят, ілюстрації до казок, звукові фішки, скринька

                                                                              Хід заняття :

1.Привітання

Всі мерщій збирайтесь, діти,

Домовляймось - не шуміти,

Не  дрімати і не спати,

А активно працювати!

Всі готові? Тож гаразд !

Часу зовсім ми не гаймо,

В подорож у казку вирушаймо.

Вихователь: Доброго дня вам , діти та гості! Зараз ми з вами перенесемось у чарівний світ казки. Діти, а чи любите ви казки?А які українські народні казки ви знаєте?(давайте перевіримо, будемо дивитися на ілюстрації до казок та говорити назву казки). Зараз я пропоную вам послухати казку "Рукавичка" на новий лад.

Вихователь: Вчора Галочка - сестричка

Казку прочитала

Як у лісі рукавичка

Звірям домом стала.

(виходить під музику дід Кіндрат із песиком)

Дід: Я-відомий дід Кіндрат

Якось по дрова я в ліс ходив,

Тай у лісі рукавичку загубив.

Песик :Гав - гав-гав

Вихователь : А загубив ту рукавичку дід Кіндрат тому, що над лісом , де він ішов, літак летів і мотор ревів р -р-р. Усіх птахів у лісі сполохав. От тоді дід рукавичку та й загубив.

Як ревів мотор літака?(р-р-р) Чи є перешкоди при вимові звука р ?(так)Отже, який звук р ?(приголосний)Якою фішкою ми його позначимо?(однією рисочкою) А казка в яку ми вирушаємо , як називається?"Рукавичка", який перший звук у цьому слові?(р)

Вихователь: Діти, ви ж пам'ятаєте , що дід Кіндрат в ліс ходив по дрова і там рукавичку загубив.

А зараз пропоную повторити за мною чистомовку

РИЧКА - РИЧКА-РИЧКА - загублена рукавичка

РИНА-РИНА-РИНА- в лісі хуртовина.

РОЗЬ-РОЗЬ -РОЗЬ - на деревах паморозь.

РУЧОК- РУЧОК -РУЧОК- мерзнуть руки без рукавичок.

- Який звук ми часто вимовляємо в чистомовці?Звук р

Вихователь: Бігла лісочком тим Мишка сіренька, бачить лежить рукавичка. Але , щоб потрапити мишці в рукавичку, вам потрібно виконати завдання.

Дидактична гра "Визнач місце звука в слові"(на початку, в середині, на кінці)

РУКАВИЧКА, СНІГУР, ХУРТОВИНА,ЗИМА

Мишка: Вже прийшли зимові дні, пі-пі-пі, треба щось робити

Хатка буде лиш мені, пі-пі-пі, в ній я буду жити.

Вихователь:Чому замерзла мишка?(тому що сильний мороз)

Давайте пригадаємо віршик Г.Бойко "Морозець, морозець"за допомогою мнемотаблиці

C:\Users\админ\Desktop\алена михайловна\45467561_2218413321566351_64903973819121664_n.jpg

 

Вихователь: Ось і живе в рукавичці Мишка- норушка. А десь тут скаче жабка- скрекотушка. А поки жабка стрибає , ми пограємо в гру "Спіймає звук"(ракета, літак, хуртовина, ліс, дерево, дятел, снігур, паморозь, зима)

(жабка стрибає до рукавички)

Жабка: Чи є хтось в рукавичці?Ква-ква-ква.

Мишка(з рукавички): Я , Мишка - норушка, а ти хто?

Жабка : А я- жабка-скректотушка , ква-ква,ква,

Пусти мене в хатку- будемо разом жити,

разом працювати та у двох дружити.

Вихователь: Живуть Мишка із жабкою спокійно в рукавичці.

(стрибає зайчик)

Зайчик: Ой!Мене застудила зима(кашляє). Вуха замерзли, захололи й ноги, відігрітися б трохи

Вихователь: Зайчику - пострибайчику , зараз зігріємося , зробимо вправу на розвиток дихання "Гріємо ручки"

На морозі ми гуляли , ручки в нас позамерзали,

будем руки зігрівати , повітря тепле видувати(хукати на руки , вимовляючи звук Х)

(після вправи зайчик стрибає до рукавички)

Зайчик: Чиє хтось у рукавичці?

Звірята:Я-Мишка-норушка,

Я- Жабка- скрекотушка

А ти хто?

Зайчик: Та я ж зайчик - пострибайчик

Пустіть мене в хатку,

Будемо разом жити,

Разом танцювати ,

та у трьох дружити.

Вихователь: Дружно там живуть мишка- норушка, жабка- скрекотушка,зайчик- побігайчик

Усі працюють,хоч зима на дворі,

Вони не сумують

(під музику біжить вовк)

(Вовк підбігає до рукавички)

Вихователь: Вовчику - братику , щоб в хатинку ту зайти, треба відгадати загадки. Дітки тобі допоможуть виконати це завдання

Загадки: Чотири брати живуть разом, а один окремо(рукавичка)

Невеличкі дві хатинки, в них м'які і теплі спинки. По п'ять братиків малих прожива в хатинках тих (рукавички)

Вихователь: Вовчику-братику, ось ми виконали це завдання . (вовк підходить до рукавички і запитує чи є хтось у рукавичці)

Звірята: Я-Мишка-норушка,

Я- Жабка- скрекотушка

Я -зайчик - пострибайчик

А ти хто?

Вовк: Та я ж вовчик-братик,

Пустіть мене до хати.

Лякатися не треба,

Будемо в мирі разом жити, працювати і дружити.

Вихователь:А зима ще сніжку підсипає

Білим землю, дерева вкриває.

В кучугурах не легко ходить.

Ось іде ледве-ледве Ведмідь.

Ведмідь:Я- Ведмідь-набрід, по лісу брів,

зимових птахів зустрів.

Це була ворона, сорока, горобець,

Ще й снігур- червоногрудий молодець!

Ой і злюща настала зима!Чиє хтось у рукавичці?

Звірята: Я-Мишка-норушка,

Я- Жабка- скрекотушка

Я -зайчик - пострибайчик

Я - вовчик-братик,а ти хто?

Ведмідь: Я-ведмідь- набрід волохатий,

Пустіть до хати будемо разом жити,

Працювати і дружити.

Вихователь: Бігла тим лісом Лисичка - сестричка. Бачить на снігу лежить скринька невеличка.(Лисичка дає скриньку, а в ній лежить завдання - розказати скоромовку)

БІГ ДО ХАТИ ЛІСОМ ЛИС,ШЕЛЕСТІВ НАД ЛИСОМ ЛІС

Лисичка:Хто живе в цій рукавичці?Відгукніться до лисиці.

Звірята: Я-Мишка-норушка,

Я- Жабка- скрекотушка

Я -зайчик - пострибайчик

Я - вовчик-братик,

Я- ведмідь- набрід ,а ти хто?

Лисичка:Я - лисичка- сестричка,

буду вам допомагать

Можу ще й пісень співать

Пустіть мене до  рукавички

Вихователь:Дружно так живуть , усі працюють , хоч зима на дворі не сумують.

Аж тут дід Кіндрат іде з Бровком. Шукають те, що старий загубив уранці(Бровко  веде  діда до рукавички)

Дід : Добре, що у ліс прийшли,

те , що загубив знайшли.

Бровко: Ти диви, я і не знав,

що тут звірі, гав-гав-гав.(звірі розбігаються)

Вихователь : Рукавичку знайшли

На галявині спочили

Та додому пішли. От вам і казочка і бубликів в'язочка.

А ми з вами знову опинилися в нашій групі і я вам пропоную сісти за парти і продовжити працювати.

Але перед тим , пропоную вам трішки розімнутися і зробити фізкультхвилинку.

Будь ласка відкриваємо зошити "Веселі казкарики" на сторінці 4-5, виконаємо завдання і перевіримо, як ви запам'ятали зміст казки "Рукавичка".

Перше завдання "Продовж речення"

Друге завдання "Назви за порядком"

Третє завдання "Знайди на картинці за описом"

А тепер подивимося на перший малюнок зліва , хто там зображений ?(дід)

Яке питання ми повинні поставити до слова дід (хто або що)

Скільки звуків у цьому слові, який перший звук , а останній?Перший звук у слові мишка, а останній?Останній звук у слові зайчик? Знайдіть і назвіть слова , які закінчуються на звук А?

 Поки ми слова шукали , нас картки з фішками чекали , що зображено назвіть та моделі слів складіть.

А зараз пропоную подивитися на малюнок , чітко промовити слово і записати звукову схему слів.

Робота з картками(аналіз слів)

Ви довго працювати , напружували свої оченята, пропоную вам зробити гімнастику для очей "Сніжинка"

Протягом всього заняття ви дуже гарно працювали (чітко та правильно вимовляли звуки, слова, відповідали на питання , розповідали ), але ще сьогодні  ми будемо підготовлювати руку до письма , на згадку про наше заняття у вас залишиться ось така рукавичка, яку ви маєте з'єднати по контуру , а потім розфарбувати , як вам подобається.

Діти, перед тим, як почнемо працювати, розігріємо наші пальчики

Пальчикова гімнастика "Рукавичка"

Мишка-матуся, знайшла рукавичку,

Всіх мишенят,до неї покличе.

Хлібчика скибку,дасть покусати,

Їх обійме ,і вкладатиме спати.

Розігріли наші пальчики, починаємо працювати.

Ось і закінчилось наше заняття, вам цікаво було ,діти?

А тепер скажіть мені, що сподобалось, що ні?

 

 

1

 

doc
Додано
14 січня 2021
Переглядів
2143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку