Заняття з розвитку мовлення для 1 молодшої групи.
Тема заняття: Лялька Наталка
Мета: Діамонологічна: формувати вміння починати розмову з власної ініціативи, відповідати на запитання; вчити уважно стежити за ходом розповіді, щоб на прохання вихователя активно в ній брати участь; розповідати за картиною з допомогою дорослого;
Граматична: вчити вживати іменники в однині і множині; стежити за правильністю вживання відмінкових закінчень іменників;
Лексична: активізувати словник дитини знайомим йому словами; збагачувати його іменниками-назвами предметів найближчого оточення: одяг; числівники (один,багато)
Тема: Лялька Наталка
Мета:
Діамонологічна: формувати вміння починати розмову з власної ініціативи, відповідати на запитання; вчити уважно стежити за ходом розповіді, щоб на прохання вихователя активно брати в ній участь; розповідати за картинкою з допомогою дорослого;
Граматична: вчити вживати іменники в однині та множині; стежити за правильністю вживання відмінкових закінчень іменників.
Лексична: активізувати словник дитини знайомими йому словами; Збагачувати його іменниками – назвами предметів найближчого оточення: одяг; числівники (1, багато)
Хід заняття:
Вихователь організовує дітей навколо себе і проводить психогімнастику «Доброго ранку!»
Доброго ранку, сонечко ясне
Доброго ранку, небо прекрасне
Доброго ранку, Українській землі
Доброго ранку, тобі і мені
Бесіда «за лялькою»
Дидактична гра «Один багато»
Мета: Розвиток навичок розуміння категорій числа іменників. Вчити утворювати множину іменників.
Матеріали:
Сорочка-сорочок
Спідниця-спідниці
Вінок-вінки
Чобіт-чоботи
Фізкультхвилинка
Рухлива гра «Подоляночка»
Мета: удосконалювати навички ходьби по колу. Виховувати увагу та орієнтуватися в просторі.
Хід гри: Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають Подоляночку. Діти, співаючи, йдуть по колу, а Подоляночка в середині кола зображує все те, про що співається у пісні: Вихователь разом з дітьми: (Діти йдуть по колу) Десь тут була подоляночка, Десь тут була молодесенька (Діти зупиняються) Тут вона впала До землі припала Сім літ не вмивалась, бо води не мала. (піднімають з ’єднані руки) Ой устань, устань, Подоляночка, Умий личко, як ту скляночку, Та візьмись у боки, покажи нам скоки Підскочи до краю, бери ту що скраю. «Подоляночка » біжить до якої- небудь дівчинки в колі (обирає її замість себе), бере її за обидві руки і крутиться з нею. Так «Подоляночкою» стає інша дитина, гра триває.
-А на кінець заняття я пропоную вам малята зробити подарунок для нашої гості, ляльки Наталки. Давайте разом з вами зробимо намисто і подаруємо їй.
- Ляльці уже час повертатись до своєї домівки тож давайте усі дружньо скажемо до побачення.
- Малята хто до нас приходив? Наталка
- Що ми з вами розглядали? Одяг
- В яку гру ми грали?
- А що ми ляльці подарували?
Які ви молодці, усе гарненько запам’ятали . Зараз час і нам погратись, ставте стільчики до столу.