Заняття з розвитку мовлення для раннього віку «Ми охайні малюки»

Про матеріал

Актуальність своєчасного мовленнєвого розвитку в дошкільному дитинстві визначається завданнями щодо створення оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини, які виявляються в специфічно дитячих видах діяльності й пов'язані із комунікацією. Здатність до спілкування розуміється як комплексна здатність користуватися засобами взаємодії (невербальні, предметно-практичні, мовні), що забезпечують успішність цілей комунікації. Комунікативно-мовленнєві здібності можна характеризувати як індивідуальні психологічні й психофізіологічні особливості, які сприяють швидкому і якісному засвоєнню умінь та навичок застосовувати засоби спілкування в конкретній ситуації взаємодії з оточуючим.

Основна мета уроку – розвиток мовлення дітей, пам'яті та уваги. Також, використавши пропонований конспект заняття з розвитку мовлення, ви зможете поступово навчити малюків правильно називати предмети та добре розуміти мовлення дорослої людини.

Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення для дітей раннього віку

 на тему: «Ми охайні малюки»

Мета: продовжувати розвивати активне мовлення, пам'ять, увагу, мислення, пізнавальний інтерес, мовленнєве дихання малюків; вчити їх правильно називати предмети, розуміти мовлення дорослого та відповідати на запитання; збагачувати активний і пасивний словник дітей назвами предметів особистої гігієни (мило, рушничок…); тренувати рухливість мовленнєвого апарату; формувати культурно-гігієнічні навички; виховувати охайність, акуратність, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: технічні засоби для музичного оформлення та перегляду «Уроку тітоньки Сови», фізкультхвилинки «Україно,  ми твоя надія!»; люстерка для кожної дитини; іграшкові: трактор, ведмедик, коник, півник, песик; хмарка зі «сніжинками» з вати; мило, рушнички різного кольору.

 

Хід заняття

  1. Вступна частина
  1. Організація дітей. (Під тиху мелодію дитячої пісні «Усмішка»)

Вихователь. У нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато. Давайте посміхнемось їм і привітаємось (Добрий день!)

Вихователь. Доброго ранку, доброго дня!

     Хай плещуть долоньки!

     Хай тупають ніжки!

     Працюють голівки!

     Бажаю усім здоров’я й добра!

  1. Нервово-психологічна підготовка

(Артикуляційна гімнастика)

  1. Основна частина

Вихователь. А тепер давайте зручненько сядемо на килимок. Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами повинні потрапили в гості до тітоньки Сови. А допоможе нам казочка. Тож, слухайте уважно. Жив – був собі Язичок. Він мешкав у своєму будиночку – ротику. (Візьміть свої дзеркальця і подивіться, а у вас є язичок? Покажіть його?)

  • «Неслухняний язичок» (покусаємо його). Але він дбав про свої зубки. Щоб всі вони були біленькі, їх слід почистити гарненько.
  • «Почистити зубки» (верхні, нижні, з внутрішньої сторони, зовні). Він цукерки полюбляв.
  • «Цукерка» (поштовхати язичком то в одну щічку, то в іншу). І варення куштував, потім губки облизав.
  • «Смачне варення» Став годинником він гратись. Так – так, тік – так не зупиниться ніяк.
  • «Маятник». Крізь щілину язичок та й забрався на гойдалку. Верх – вниз, вверх – вниз.
  • «Гойдалка» І побіг бешкетник далі. Допоміг завести трактор (Др – р – р).

Ось біжить казковий коник (клац – клац).

Потім він зустрів півника (ку – ка – рі – ку!).

Песик поруч пробігав (гав – гав!).

На лужку паслась корівка (му – у – у!).

Раптом дмухнув вітерець (ш – ш – ш).

Він пригнав хмаринку, з якої зірвав ніжні, біленькі сніжинки (дують на хмаринку ватними сніжинками).

А в яку пору року попадають сніжинки? (зимою).

  1. Ой, малята, дивіться! Одна сніжинка впала на «чарівний телевізор».

Саме він нам допоможе зустрітися з тітонькою Совою.

-  Давайте сядемо зручненько за столи і уважно подивимося і послухаємо, про  що ж розповість нам тітонька Сова.

Перегляд мультфільму про Замазуру

  1. Сподобалась вам казочка тітоньки Сови? Обговорення переглянутого.
  • Як звали маленького хлопчика? (Неслуха)
  • Які в нього були ручки? (Брудні)
  • Про кого казочку розповіла йому тітонька Сова? (Про ведемедика Их)
  • Що не любив робити ведмедик? (Вмиватися)
  • Який сон приснився Иху? (Щоб він обріс зеленим мохом, втікали від нього друзі, мама не впізнала)

І тоді ведмедик заплакав, прокинувся і побіг купатися до струмочка.

  • Діти, а ми з вами  охайні малюки? Любите купатись? А ввечері, перед сном? А після прогулянки? А перед їдою? Молодці!
  1. Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!»
  2. Стук у двері. В гості завітав охайний Ведмедик.

Ведмедик. Добрий день, мої малята  любі хлопчики й дівчата! Скажіть мені, будь-ласка, ви любите вмиватись, мити ручки?

Вихователь. Діти, давайте покажемо Ведмедику, як ми це робимо. (Спочатку закочуємо рукава, потім імітуємо рухи…А коли вмиваємось, ми ще й промовляємо «Водичко-водичко, умий діткам личко, рожеве та біле, мов яблучко спіле!»

Ведмедик. Молодці, малята! Знайте, що чисті і охайні діти не хворіють, мають багато друзів.

 

     III. Підсумок заняття. Цікава вийшла подорож? Вам сподобалось? Діти, ви сьогодні гарно попрацювали. Настав час прощатися з гостями. Давайте скажемо їм слова прощання. «До побачення!», «Бувайте здорові!», «Усього найкращого!»

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мальована Ксюшка
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
16584
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку