Заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування (грамоти) для дітей старшої групи на тему: «Ми у казку граємо, грамоту вивчаємо».

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування (грамоти) для дітей старшої групи (6 - й рік життя) на тему: "Ми у казку граємо, грамоту вивчаємо".
Перегляд файлу

1

 

Конспект заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування (грамоти) для дітей старшої групи

Тема:  «Ми у казку граємо, грамоту вивчаємо».

 Програмовий зміст: Продовжувати навчати  дітей елементів грамоти. Сприяти усвідомленню дітьми мовлення шляхом практичного ознайомлення з елементами мовлення. Продовжувати закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів різної звукової структури, давати характеристику звуків за допомогою фішок. Вправляти у поскладовому промовлянні віршів. Формувати практичне уявлення про склад. Продовжувати вчити дітей ділити на склади слова різної складової структури.  Закріплювати вміння   визначати кількість складів у слові. Продовжувати вчити римувати слова. Розвивати вміння добирати слова з протилежним значенням (антоніми). Продовжувати формувати вміння складати речення за графічними схемами,  будувати схеми до речень, самостійно складених дітьми.  Розвивати вміння добирати слова  із заданим звуком. Продовжувати готувати руку дитини до письма.  Закріплювати вміння безвідривно проводити прямі невідривні лінії. Удосконалювати рухові навички, окомір, дрібні м’язи пальців руки. Розвивати фонематичний слух, дрібну моторику пальців. Виховувати інтерес до заняття, бажання допомагати друзям.

Словникова робота: активізувати словник образними виразами: Мишка - шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик,   Лисичка-сестричка, Ведмідь – набрід. 

Матеріал: картинки звірів до казки «Теремок», будиночок, фішки для проведення звукового аналізу, предметні картинки, сюжетні картинки для складання речень, схеми речень, смужки - фішки для поскладового аналізу слова, олівці, зошити.

 

 

Хід заняття:

 I Вступна частина.

1.  Організаційний момент (мотивація)

Вихователь: Поки ми усі тут грали,

До нас гості завітали.

Завітали не самі,

Вони казку привели.

Вихователь звертає увагу на будиночок.

- Ой погляньте, що це? (Будинок)

- А як можна інакше сказати? ( Хатинка, хата будівля, теремок, дім)

Вихователь: Це маленький теремок,

Ось віконця, ось замок,

Щоб у теремочку жити,

Треба двері відчинити.

А  щоб двері будиночку відчинилися, необхідно виконати завдання!

II Основна частина

Вихователь: - Перше завдання: треба зробити звуковий аналіз слова «дім».

2.  Звуковий аналіз слова – «дім».

- Скільки всього звуків у цьому слові? ( три)

Який перший звук у слові?  Якою фішкою він позначається?  Назвіть другий звук? Якою фішкою він позначається?   Назвіть третій звук у слові «дім» . Якою фішкою він позначається?  

 Вихователь: - Діти, а давайте пригадаймо, хто у казці першим прийшов до теремка? (Мишка - шкряботушка).

 Вихователь виставляє зображення Мишки і промовляє, імітуючи голос Мишки:

- Ой яка гарна хатинка! Не хатинка, а дивинка!  Буду я тут жити, добрі млинчики пекти та пиріжки ліпити!

Вихователь:  - Але  Мишка зможе потрапити до теремка тільки тоді, коли ми  виконаємо  наступне  завдання:

3. Дидактична  гра « Телеграф».

Вихователь пропонує розглянути предметні картинки.

- Що зображено на картинці? (ключ). Скільки складів у слові «ключ»? (один).

Вихователь звертає увагу дітей на смужку. Смужка – це слово, а квадратики – це частини слова ( склади).

- Викладіть на смужці стільки квадратів, скільки складів у даному слові. Вихователь пропонує визначити кількість складів у словах «дім», «мишка», «теремок»  і викласти відповідну кількість квадратів на смужці.

Вихователь: - З цим завданням ми впоралися. Тепер Мишка зможе потрапити до теремка! ( Мишка ховається у теремок).

Вихователь виставляє Жабку.

- Жабка скаче: «ква – ква – ква»,

Ось хатиночка яка!

Але і Жабці ми повинні допомогти потрапити до Теремка. Для цього ми повинні виконати завдання.

4.  Дидактична гра «Скажи навпаки».

Діти добирають антоніми до заданих слів.

Вихователь:  І з цими завданнями ми впоралися. Тепер Жабка може зайти до теремка  (Жабка ховається у теремку.)

Вихователь: Ось і зайчик , скік та скік,

Він стрибає без зупинки.

Хоче він у цю хатинку.

Ви йому допоможіть,

Речення скоріш складіть.

- Допоможемо Зайчику потрапити до теремка?

5. Дидактична  вправа «Склади речення за картинкою».

- Подивіться уважно на картинку? Що тут відбувається? (діти будують речення)

Вихователь:  - І з цими завданнями ми впоралися. Тепер і Зайчик  може зайти до теремка  ( Зайчик ховається у теремку.)

Вихователь: Уже з’явилася Лисичка,

Та, що Вовкові сестричка,

Вона хоче поспівати , у таночку  танцювати! Давайте відпочинемо разом з Лисичкою!

6. Фізкульхвилинка.

7. Дидактична  гра « Звук спіймай – слово добирай».

Діти  добирають слова із заданим звуком.

Вихователь: І Лисичці ми допомогли потрапити до Теремка.

Ви чуєте, хтось плаче? ( зображення ведмедя)

- Це Ведмідь - набрід,

В теремочку хоче жить.

 Вихователь: - Діти, а для того, щоб  допомогти Ведмедю потрапити до теремка, потрібно намалювати стежинки  від кожного героя казки до теремка.

8. Робота в зошиті.

III Заключна частина

Підсумок заняття (Рефлексія).

Вихователь: Звірі в теремочку жили, між собою всі дружили.

У теплі зимували, ще й пісні дзвінкі співали,

Чи сподобалось вам грати, із звірятами гуляти?

А навчилися чого? Може, важко вам було?

- Діти, героям якої казки ми сьогодні допомагали? (Теремок)

- Кому саме ми допомогли?

- Як ми їм допомагали? ( виконували різні завдання)

- Пригадайте, які завдання ми виконували?

- Що вам найбільше запамяталося?

 - Діти, ви всі молодці! Герої казки «Теремок» дуже вам вдячні за допомогу.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Махмудова Юлія Миколаївна
    дуже гарне заняття. дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
8990
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку