Заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей середньої групи (5 - й рік життя) на тему: "Свинці Пепі допомагаємо, іграшки обираємо".
Заняття з розвитку мовлення та культури мовленнєвого спілкування для дітей середньої групи (5 – рік життя)
Тема: Свинці Пепі допомагаємо, іграшки обираємо.
Програмовий зміст: Продовжувати закріплювати в дітей правильну вимову всіх звуків рідної мови. Формувати вміння відгадувати описові загадки про іграшки. Продовжувати вчити будувати самостійно відповідь згідно з запитанням, відповідати на запитання загадок. Закріпити та поглибити знання дітей про іграшки та дії з ними. Збагачувати, уточнювати, активізувати словник дітей різними частинами мови відповідно до теми «Іграшки». Спонукати дітей до використання узагальнюючого слова «іграшки». Формувати вміння будувати діалог в уявних сюжетній ситуації (у супермаркеті). Розвивати вміння за допомогою запитань вихователя складати розповідь про іграшку: описувати її якості і властивості, називати найбільш характерні ознаки. Стимулювати дітей до вживання різних типів речень, дотримуючись граматичного ладу мовлення. Продовжувати вчити будувати речення за допомогою вихователя та самостійно. Спонукати дітей до мовленнєвої та пізнавальної активності. Виховувати любов до рідної мови, бажання нею спілкуватися, мовленнєву культуру, бережливе ставлення до іграшок.
Матеріал та обладнання:іграшкова свинка Пепа, ілюстрація із зображенням супермаркету, іграшки, предмети побуту,торбинка для іграшок, гроші.
Хід заняття:
I Втупна частина (мотивація)
1. Вступна бесіда
- Діти, я знаю, що ви із задоволенням переглядаєте мультфільми і, мабуть, знайомі з багатьма героями мультфільмів? (відповіді дітей)
- Які мультфільми є вашими улюбленими?
Сьогодні з вами хоче зустрітися героїня знайомого вам мультфільму. Хочете дізнатися, хто це? Ось послухайте невеличку підказку: «Це тваринка – дівчинка, вона весела У неї є братик, мама, тато, дідусь, бабуся, а ще у неї є багато друзів. Найбільше їй подобається стрибати та бігати по калюжах, а ще – подорожувати на автомобілі разом зі своєю родиною». Здогадалися хто це? (свинка Пепа)
Зараз подивимось, чи справді це Пепа.
Вихователь демонструє фрагмент мультфільму про свинку Пепу.
-Так, і справді, це свинка Пепа! А ось і сама Пепа! (вихователь звертає увагу на іграшкову свинку Пепу). Діти, подивіться, а що Пепа тримає в руках? (торт) Як ви думаєте, чому Пепа тримає в руках торт? (припущення дітей)
- Так, можливо сьогодні Пепа буде щось святкувати? А що може святкувати Пепа? (припущення дітей)
- Діти, Пепа мені розповіла про те, що сьогодні у її братика Джорджа День народження і сьогодні він запросив своїх друзів на вечірку. Свинка Пепа придбала торт для святкування Дня народження, але як ви гадаєте, можливо Пепа про щось забула? (про подарунок)Так, Пепо, ти забула про подарунок!
Діти, а що можна подарувати Джорджу на День народження? (відповіді дітей). Пепа розповіла мені , що найбільше любить її братик, ось послухайте:
Загадкапро іграшки
«Це добрі наші друзі
Цікаві та яскраві
З ними любимо ми гратисьта весело розважатись!» ( іграшки)
- Діти, як ви вважаєте, що буде для братика Пепи найкращим подарунком? (іграшки). Так, братик Пепи ще маленький. Він дуже любе гратися іграшками і вона грається з ним також. Підкажіть, будь ласка Пепі, де можна придбати іграшки для братика? (в магазині).
- Отже, давайте разом з Пепою відправимося до магазину та допоможемо їй обрати найкращі подарунки для її братика. Згодні? Тоді вирушаємо! (музика)
II Основна частина.
На столі розкладені різні товари.
- Діти, ось ми і в магазині! Подивіться, скільки тут всього багато! Тож давайте розглянемо, що тут є (діти розглядають відділи супермаркету)
- Що продається в магазині? (діти перелічують)
– Діти, Пепа зовсім розгубилася! Тут скільки всього! Давайте допоможемо їй знайти подарунки для братика!
2. Дидактична вправа «Обери іграшку» (вихователь пропонує дітям розглянути «товар» в супермаркеті та обрати тільки іграшки).
- Подивіться уважно та оберіть саме те, що потрібне свинці Пепі.
Що ви обрали? (вихователь запитує кожну дитину індивідуально) Чому ти обрав саме …. (зайчика, машинку і т.д.)
Діти, як називається одним словом предмети, які ви обрали? (іграшки).
- Як ми можемо забрати іграшки з магазину? (купити)
Вихователь роздає гроші і діти в касі розраховуються за товар.
- Іграшки ми придбали, а зараз я пропоную трішки відпочити.
3. Фізкультхвилинка.
Вихователь: - Діти, ми з вами відпочили, а тепер свинка Пепа хоче, щоб ви розповіли про іграшки, які придбали в магазині.
4. Дидактична вправа «Розкажи про іграшку» (вихователь пропонує кожній дитині коротко розповісти про іграшку, яку вона обрала).
Запитання:
- Що це? (іграшка)
- Як вона називається?
- Яка вона? (зовнішній вигляд, одяг(якщо є), яка на дотик, яка за величиною, якого кольору?)
- Як з нею можна гратися?
Вихователь: - Діти, Пепа дуже задоволена, ви все розповіли їй про іграшки!
Вона дуже вам дякує за те, що ви допомогли їй обрати подарунок для її братика. Тепер вона із задоволенням подарує ці іграшки своєму братику на День народження. Пепі вже час повертатися додому, на неї чекають вдома.
III Заключна частина (рефлексія).
Вихователь: - Діти,скажіть,будь ласка, з ким ми сьогодні зустрілися? (зі свинкою Пепою).
- Яке свято сьогодні у родині свинки Пепи?
- З чим прийшла до нас свинка Пепа? А про що вона забула ? (про подарунок) - Чи змогли ми їй допомогти? Як ми їй допомогли?
- Де ми придбали іграшки для братика Пепи?
- Як ми їх придбали? (купили за гроші).
- Діти, на цьому наша сьогоднішня пригода закінчується. Я вам всім дякую. Молодці!
1