Заняття
з розвитку зв’язного мовлення у середній групі для дітей із ЗНМ «Бережімо і примножуймо красу природи» (за оповіданням В. Сухомлинського «Тополя в степу над шляхом»)
Мета: Вчити узгоджувати іменники з числівниками (в межах 3х), поширювати речення прикметниками, іменниками, поєднувати рухи тіла з віршованим текстом. Розвивати граматичний бік мовлення, вміння формувати зв’язне висловлювання, просторові уявлення, моторику. Сприяти згуртуванню дітей, створення позитивної атмосфери. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: Фотоілюстрації до твору В. Сухомлинського «Тополя в степу над шляхом», дидактична гра «Порахуй дерева», дошка - мольберт
Хід заняття
1. Логопед: Діти сьогодні на занятті ми з вами будемо пригадувати дерева, які ми можемо побачити на Україні. Але перед цим давайте пригадаємо з яких частин складається дерево. Давайте уявимо, що ми дерева.
1. Психогімнастична вправа
Станемо ми деревами Діти ставлять ноги на ширині плеч,
Сильними, великими. руки на поясі
Ноги – це коріння,
Їх розставим ширше, Розставляють ноги ширше.
Щоб тримали дерево, Сжатий кулак ставлять на другий кулак.
Падати не давали, Нахиляються, складають долоні чашечкою,
Із глибини далекої розгинаються
Воду доставали.
Тіло наше – стовбур могутній, Розкритими долонями проводять по тілу
Він ледь – ледь гойдається зверху вниз погойдуватися з боку в бік
І своєю верхівкою гострою Складають долоні гострим кінцем вверх.
У небо впирається. Піднімають з'єднанні руки вгору.
2.Наступне завдання, це гра у якій потрібно порахувати дерева, які зображені на малюнках.
гра «Один - багато»
Одна липа – дві липи – три липи
Одна ялина – дві ялини – три ялини
Одна горобина – дві горобини – три горобини
Одна тополя – дві тополі – три тополі
Одна береза – дві берези – три берези
Один клен – два клени – три клени
Один дуб – два дуба – три дуба
Один каштан – два каштани – три каштани
Логопед : Діти, на попередніх заняттях ми слухали оповідання В. Сухомлинського «Тополі в степу над шляхом». Давайте зараз виконаємо вправу про тополю.
3. Рухлива вправа
Як тополі підростаєм,
Спинку рівненько тримаєм,
Руки вгору підняли
І рахуємо «один – два - три»! (плескати в долоні з витягнутими руками)
4. Складання речень за сюжетним малюнком, поширення речень.
Логопед: зараз ми переглянемо малюнки до оповідання Василя Сухомлинського. Допоможіть мені розповісти оповідання.
У степу дорога (шлях) Логопед: Яка дорога? (широка, довга чорна)
Біля дороги тополя. Яка тополя? (Висока, низька, велика)
Сидить мандрівник. Хто це мандрівник? (Це людина, яка подорожує) Який він? (Добрий, втомлений)
Що саджає мандрівник? (Саджає маленькі тополі)
Зверніть увагу на слово «тополинки». Так Василь Сухомлинський назвав малі тополі. Які вони? (молоді,низькі, тонкі).
Логопед і виросли біля шляху три тополі. Які? (високі, гнучкі, стрункі).
Логопед: Шелесять тополі біля шляху про те, як сумно жити одному і як добре жити у гурті. Діти, ви теж у групі всі друзі і не ображаєте один одного!
5.Вправа «Сонячні промінчики» (діти витягують руки вперед у колі і промовляють разом)
Разом ми хороші діти!
Хай усім щаститиме!
Сонце всім світитиме!
6. Заключна частина. Логопед пропонує дітям пригадати назви дерев, оповідання В. Сухомлинського, сказати яка користь від дерев для людей (завдяки деревам повітря чисте).