Заняття з сенсорно-пізнавального розвитку
Чарiвна квiтка
Мета: продовжувати вчити називати та розрізняти геометричнi фігури (круг, квадрат, трикутник); закрiплювати знання основних кольорiв та вміння використовувати їх у мовленнi, розумiти поняття «один – багато», «великий – маленький»; збагачувати словник дiтей iменниками; розвивати пiзнавальний iнтерес до навколишнього, вмiння не вiдволiкатися вiд поставленного завдання, дрiбну моторику рук, тактильне вiдчуття; розвивати увагу, пам`ять, окомiр, вміння орiєнтуватись на площинi, наочно-дiйове мислення; виховувати стараннiсть, iнiцiативнiсть, активнiсть; сприяти розвитку психiчних процесiв i позитивних емоцiй.
Обладнання: коробка-посилка, сенсорний посібник «Чарiвна квiтка», матерiали до дидактичних iгор: хустинки, кольоровi кришечки i зайченята, кольоровi мішечки з рiзним наповненням, фланелеграф на кожну дитину, геометричнi фiгури в конвертиках, прищiпки.
Хiд заняття
-Дiти, сьогоднi, коли я йшла до дитячого садка, зустрiла листоношу. Вiн передав менi посилку. Погляньте, як цiкаво вона прикрашена (зеленими листочками, метеликами). Цiкаво, вiд кого вона? Тут ще й лист. Зараз я його прочитаю.
«Здрастуйте, дiтки! Це пише вам дiвчинка-Весна. Зима не хоче
змиритися з тим, що їй уже час поступитися теплiшiй порi року. Вже так хочеться обiгрiти землю ласкавим сонечком та прикрасити весняними базвами. Я дарую вам незвичайну квiтку, яка допоможе сонечко розвеселити i прожене зиму.»
-Ну що, малята, допоможемо Веснi? Ця квiтка справдi незвичайна, тому що має свої секрети. Ми будемо ходити навколо неї, промовляти чарiвний вiрш, торкатися пальцем певної пелюстки i спробуємо розвеселити сонечко.
-Ми по колу, ми по колу весело iдемо i бiлесеньку пелюстку пальчиком торкнемо. Торкаємось своїми пальчиками бiлої пелюстки i вiдкриваємо замок-блискавку. Що знаходиться всерединi? Так, це хустинки.
Дидактична гра «Яка хустинка?»
Але вони незвичайнi. Якщо накрити хустинкою руку, побачимо, яка вона велика за розміром. А зараз згорнемо в долоньку, щоб вона стала маленька. А тепер вiдкриємо долоньки, хустинки полетіли. Складаємо їх у пелюстку, закриваємо замок-блискавку. Розвеселили ми сонечко? Нi. Йдемо далi i співаємо зi мною.
-Ми по колу, ми по колу весело iдемо i червоную пелюстку пальчиком торкнемо. Торкаємось своїми пальчиками червоної пелюстки i вiдкриваємо замок-блискавку. Що тут знаходиться? Кольоровi кришечки, наче цукерки. Нагодуємо зайчиків.
Дидактична гра «Погодуй зайченят»
Мета: учити дiтей розрiзняти кольори ; розвивати тактильную чутливiсть рук.
-Ми по колу, ми по колу весело iдемо i синесеньку пелюстку пальчиком торкнемо. Торкаємось своїми пальчиками синьої пелюстки. Тут є кольоровi мішечки. Вони не простi, наповненi рiзними звуками. Прикладемо до вушка, мішечки співають нам пісеньку.
Дидактична гра «Кольоровi мішечки»
Але i мішечки не допомогли Сонечку. Йдемо далi.
-Ми по колу, ми по колу весело iдемо i зеленую пелюстку пальчиком торкнемо. Торкаємось своїми пальчиками зеленої пелюстки i вiдкриваємо замок-блискавку. А тут є багато конвертикiв з геометричними фiгурками. Давайте назвемо, яка це фiгура? А що можна побудувати з геометричних фiгур? Так, будиночок.
Дидактична гра «Побудуй будинок»
Але i будиночки не допомогли Сонечку. Йдемо далi.
-Ми по колу, ми по колу весело iдемо i жовтесеньку пелюстку пальчиком торкнемо. Який секрет зберігає ця пелюстка? Що це? Так, прищiпки. На що вони схожi? Так, на промiнцi. Подаруємо їх сонечку.
Гра з прищiпками
Нарештi наше Сонечко веселе i зможе обігріти всю землю. А весна прикрасить своїми барвами все довкола.
Ось вже настав час прощатися iз Сонечком, чарівною квiткою, гостями.
«До побачення, квiточко!» - присiдають донизу
«До побачення, Сонечко!» - тягнуться догори
«До побачення, друзi!» - обiймаються